»  Compres i Contractacions: Inici contractació servei de neteja i manteniment de solars al municipi de Mataró

Compres i Contractacions: Inici contractació servei de neteja i manteniment de solars al municipi de Mataró

 

 
 
* Per consultar la totalitat de plànols dels solars podeu posar-vos en contacte amb el Sr. Joan Carbonell, al telèfon (93758
 2434)
 
ANUNCI BOP
 
Núm. Exp. : 58/2010
Descripció de l'objecte: servei de neteja i manteniment de solarsal municipi de Mataró.
Tramitació: ordinària.
Procediment: obert.
Pressupost base de licitació (import total): fins a un màxim de 41.379,32 €, IVA no inclòs, pels dos anys de durada del contracte
Garantia provisional: No s’exigeix
Termini d’execució: dos anys
Obtenció documentació i informació: Ajuntament de Mataró, Servei de Compres i Contractacions, El Carreró, 13-15, planta baixa, 08301 Mataró. Tel. 93.758.22.04 i Fax: 93.758.21.62. Perfil de contractant.
Data límit obtenció de documents i informació: Fins l’últim dia en què es puguin presentar les ofertes.
Presentació d'ofertes: Les ofertes podran presentar-se en el Registre General de l'Ajuntament de Mataró, ubicat a l'Oficina d'Atenció Ciutadana a la planta baixa de la Riera, 48, de Mataró, de les 9 hores a les 19.00 hores, així com a qualsevol oficina de Correus, dintre del mateix horari, si bé en aquest últim cas caldrà efectuar comunicació mitjançant fax al Servei de Compres i Contractació (fax: 93.758.21.62 i tel.: 93.758.22.04) o bé per correu electrònic a fgarcia@ajmataro.cat.
 Per als tràmits de validació de poders pel Servei de Compres i Contractació, l’horari d’oficina d’aquest servei és de 9.00 a 14.00 h., tots els dies hàbils, de dilluns a divendres.
Data límit presentació: El termini de presentació de les propostes serà de 15 dies naturals, comptats des del següent al de la publicació de l’anunci de convocatòria en el BOP. Si l’últim dia coincidís en dissabte o festiu, el termini es perllongarà fins al següent dia hàbil a la mateixa hora.
Documentació a presentar: La que consta a la clàusula 7a. del plec de clàusules econòmic administratives particulars que regeixen el contracte.
Obertura de les ofertes: L’obertura de pliques tindrà lloc a la Sala Gran del primer soterrani del C/ El Carreró, 13-15, de Mataró, a les 9 hores del dijous de la setmana següent a la de la finalització del termini per a la presentació de les ofertes. Si aquest dia fos festiu en el terme municipal de Mataró, el termini es perllongarà fins al següent dia hàbil a la mateixa hora.
Despeses d'anuncis: A càrrec de l'adjudicatari del contracte (200 € aprox.).
Variants: No s’admeten variants, per la qual cosa la Mesa de Contractació exclourà al licitador que presenti variants o alternatives per a la prestació del servei objecte de contractació.  
 
Mataró, 29 de març de 2010
 
La consellera delegada de Serveis Centrals
 
Montserrat López Figueroa
 
 

 

 

 

 
 
 
PLEC DE CLÀUSULES ECONÒMIC-ADMINISTRATIVES PARTICULARS PER A LA CONTRACTACIÓ MITJANÇANT PROCEDIMENT OBERT DEL SERVEI DEL SERVEI DE NETEJA I MANTENIMENT DE SOLARS AL MUNICIPI DE MATARÓ.
 
 
Primera - Objecte del Contracte
 
El present contracte té per objecte la prestació del servei de neteja i manteniment de solars municipals (aproximadament 98 ha). La prestació del servei compren les següents actuacions:
 
-          Neteja de solars
-          Estassada manual de vegetació herbàcia
-          Estassada manual de canyís i llenyoses
-          Estassada amb tractor de vegetació herbàcia i canyís
 
Els requisits i condicions en els que caldrà prestar el servei objecte de la present contractació es recullen en el plec tècnic particular que acompanya al present plec.
 
Aquest contracte correspon als anomenats de serveis, d’acord amb el que disposa l’article 10 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic.
 
Segona - Naturalesa del contracte i legislació aplicable
 
1. El contracte té naturalesa administrativa i es regirà per aquest plec, el plec de prescripcions tècniques i per les normes contingudes en :
 
a)       El plec de clàusules administratives generals, aprovat pel Ple de 14 de setembre de 1995, publicat al BOP núm. 162, de data 8 de juliol de 1995, i modificat per acord del Ple de data 2 d’abril de 1998 i publicat en el BOP núm. 35, de data 10 de febrer de 1998, en tot en que no s’oposi a la nova Llei de contractes del sector públic.
b)       La Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic.
c)       El Reial decret 1098/2001, de 12 d'octubre, pel qual s'aprova el reglament general de la llei de contractes de les administracions públiques, , en tot en que no s’oposi a la nova Llei de contractes del sector públic.
d)       La Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.
e)       El Decret legislatiu 2/2003, de 28 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya.
f)        El Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprovà el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.
g)       El Decret 179/1995, de 13 de juny, pel qual s’aprova el Reglament d’obres, activitats i serveis dels ens locals.
h)        La normativa específica recollida en l’article 1.3 del plec de condicions tècniques.
i)         La normativa sobre Seguretat i Salut en el Treball, bàsicament recollida en la llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals.
j)         Les bases d’execució del pressupost.
 
2. L’Ajuntament tindrà sempre la prerrogativa de dirigir els treballs, d’interpretar el que s’havia convingut, de modificar la prestació segons convingui i de suspendre la seva execució per causa d’interès públic.
 
3. La jurisdicció contenciós administrativa serà la competent per conèixer les qüestions litigioses sorgides en relació amb el contracte, i l’adjudicatari se sotmetrà amb renúncia expressa a qualsevol fur o privilegi, a les Sales d’aquesta jurisdicció amb seu a Barcelona.
 
Tercera. Pressupost base de la licitació i existència de crèdit
 
L’import màxim fixat per a l’adjudicació del contracte es el de fins a 41.379,32 euros, IVA no inclòs, pels dos anys de durada del contracte.
 
A efectes de determinació del procediment aplicable, i tenint en compte la possibilitat de pròrroga per dos anys addicionals, el valor estimat del contracte és de 82.758,64 euros, IVA no inclòs.
 
Existeix crèdit adequat i suficient a la partida 40533/155150/21001 del pressupost municipal aprovat per a la present anualitat 2010 per fer front a les despeses derivades de la present contractació, i se’n preveu la seva existència en els pressuposts que s’aprovin per als exercicis 2011 i 2012.
 
Es sotmeten els efectes d’aquest acord a l’existència de crèdit adequat i suficient a la partida abans esmentada dels pressuposts municipals que s’aprovin pels exercicis 2011 i 2012, a fi de poder atendre les obligacions que meriti aquesta contractació durant les expressades anualitats.
 
QuartaDurada del contracte
 
El contracte tindrà una durada de dos anys a partir de l’endemà de la signatura del corresponent contracte administratiu. El contracte podrà prorrogar-se per mutu acord de les parts manifestat de forma expressa abans de la seva finalització per una durada màxima de dos anys addicionals.
 
La durada màxima del contracte, inclosa les seves pròrrogues, no podrà superar el termini de quatre anys, d’acord amb el previst a l’article 279 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic.
 
Cinquena – Procediment d’adjudicació
 
Aquest contracte seguirà la tramitació ordinària, i s’adjudicarà per procediment obert, de conformitat amb el que disposa l’art. 122.2 de la Llei 30/2007, de 30 d’octubre, de contractes del sector públic.
 
Sisena – Òrgan de contractació
 
És òrgan competent per a la present contractació la Junta de Govern Local, d’acord amb el Decret d'Alcaldia núm. 5440/2007, de 18 de juny, modificat per Decret núm. 3767/2008, de 5 de maig.
 
El perfil del contractant de l’Ajuntament de Mataró es pot consultar a l’adreça www.mataro.cat
 
 
SetenaProposicions i documentació
 
1. El termini de presentació de les proposicions serà de 15 dies naturals, comptats des del següent al de la publicació de l’anunci de convocatòria en el BOP. Si l’últim dia coincidís en dissabte o festiu, el termini es perllongarà fins al següent dia hàbil a la mateixa hora.
 
2. Les proposicions per prendre part en la present licitació es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament a l’Oficina d’Atenció Ciutadana, ubicada en la planta baixa de la Riera, 48, de les 9 a les 19 hores. Si cal efectuar el tràmit de validació de l’escriptura de designació del legal representant pel Servei de Compres i Contractacions, aquest servei romandrà obert de dilluns a divendres tots els dies hàbils, de 9.00 a 14.00 hores.
 
Tanmateix es podran presentar les proposicions a les oficines de Correus, dintre del termini i horari abans esmentat, si bé caldrà comunicar aquest particular mitjançant fax al Servei de Compres i Contractacions, amb tel. 93.758.22.04 i fax. 93.758.21.62, o bé per correu electrònic a fgarcia@ajmataro.cat.
 
3. La presentació de les propostes es farà de la següent manera:
 
A) En un sobre tancat en el que es farà constar: "Sobre núm. 1, documentació i referències per a prendre part en el procediment per a l’adjudicació del servei de poda de neteja i manteniment de solars al municipi de Mataró, que presenta l'empresa ........................." i en el que s'inclourà la següent documentació:
 
a) Si és persona física: fotocòpia del DNI.
 
b) Si és persona jurídica: escriptura de constitució de l’empresa i modificacions societàries posteriors, degudament inscrites en el Registre Mercantil, escriptura d’apoderament o nomenament del seu legal representant, igualment inscrita en el Registre Mercantil i validada per l’assessora jurídica del Servei de Compres i Contractació, i fotocòpia del DNI de l’apoderat o legal representant. Aquest últim tràmit comporta el pagament d’una taxa d’import 17’98 €.
 
c) Declaració responsable, efectuada per la persona física o el legal representant si es tracta de persona jurídica, de no trobar-se incurs en causa de prohibició de contractar amb una administració pública, conforme al previst a l’article 49 de la Llei de contractes del sector públic. Es considerarà causa de prohibició de contractar amb aquesta Administració local l’existència de deutes de naturalesa tributària pendents de pagament en període executiu.
 
d) Per a empreses estrangeres, la declaració de sotmetre’s a la jurisdicció dels Jutjats i Tribunals espanyols de qualsevol ordre per a totes les incidències que de manera directa i indirecta pugui donar lloc el contracte, amb renúncia, en el seu cas, el fur jurisdiccional estranger que pogués correspondre-li al licitant.
 
e) Justificant de trobar-se al corrent del pagament de l’IAE, en l’epígraf que es faculti per contractar, i declaració efectuada pel legal representant o per la persona física que faci la proposta respecte del corrent pagament dels impostos estatals i de quotes de la Seguretat Social, essent que per al cas de que resultés proposada com a adjudicatària de la contractació caldrà l’aportació, dintre del termini de 3 dies hàbils, dels corresponents certificats positius per manca de deutes emesos per la Seguretat Socials i l’Agència Estatal d’Administració Tributària.
 
f)Acreditació de la seva solvència econòmica i financera, mitjançant informe d’institucions financeres.
 
g) Acreditació de la seva solvència tècnica, mitjançant una relació dels principals serveis o treballs realitzats en els tres últims anys que inclogui import, dates i beneficiaris públics o privats, aportant certificats d’execució dels principals.
 
h) Descripció del sistema de gestió dels residus.
 
i) Còpia de l’estudi d’identificació i avaluació de riscos per l’activitat desenvolupada per l’empresa
 
De conformitat amb el que estableix l’article 7.1 de del Decret 107/2005, de 31 de maig, de creació del Registre Electrònic d’Empreses Licitadores de la Generalitat, les empreses inscrites en aquest Registre no han d’aportar els documents i les dades que hi figuren. En aquest cas haurà d’acompanyar-se una declaració responsable en que es manifesti que les circumstàncies reflectides en el certificat no han experimentat variació.
 
B) En un segon sobre, igualment tancat, en el qual es farà constar la inscripció: “sobre núm. 2 proposició econòmica per prendre part en el procediment per a l’adjudicació del servei de neteja i manteniment de solars al municipi de Mataró, que presenta l'empresa ………………………“, caldrà incloure-hi:
 
a)      Oferta econòmica ajustada al model que figura al final d’aquest plec.
b)      Oferta de temps màxim garantit d’actuació en casos d’urgència
c)      Memòria. Document que descriurà brument les aportacions de l’empresa al servei, material i maquinària, rendiments esperats, millores, mitjans de reserva, capacitat de resposta a puntes de producció, terminis de posada en marxa del contracte i control de qualitat.
d)       (opcional) Proposta de millores.
 
VuitenaDocuments i dades de les empreses licitadores de caràcter confidencial
 
Els documents i dades presentats per les empreses licitadores es consideraran de caràcter confidencial quan la seva difusió a tercers pugui ser contrària als seus interessos comercials legítims, perjudicar la lleial competència entre les empreses del sector o bé estiguin compreses en les prohibicions establertes en la Llei orgànica 15/1999, de protecció de dades de caràcter personal.
 
Les empreses licitadores hauran d’indicar, mitjançant una declaració complementària, quins documents i dades presentades són, al seu parer, constitutius de ser considerats confidencials.
 
Novena. Mesa de Contractació
 
La Mesa de Contractació estarà constituïda pels membres designats per Decret d’Alcaldia numero 5772/2007, de 27 de juny, modificat per decret núm. 4830/2008, de 9 de juny.
 
Desena - Obertura de pliques
 
L'obertura de pliques tindrà lloc en la Sala Gran del primer soterrani del C/ El Carreró, 13-15, de Mataró, a les 9 hores del dijous de la setmana següent a aquella en què es compleixi el termini de presentació de proposicions. En cas de coincidir l'esmentat dijous en festiu, l'obertura se celebrarà el següent dia hàbil a la mateixa hora.
 
El president de la Mesa ordenarà l'obertura dels sobres núm. 1 i el secretari certificarà la relació de documents que figuren en cada un d'ells.
 
Si la Mesa observés defectes materials en la documentació presentada, podrà concedir, si ho estima convenient, un termini no superior a tres dies, a fi que el licitador esmeni l'error.
 
Davant la Mesa constituïda i en la manera indicada en la clàusula anterior, es realitzarà l'acte d'obertura dels sobres núm. 2, que serà públic i en el que es donaran per citats els licitadors.
 
En aquest acte seran refusades les proposicions no ajustades als documents que amb caràcter obligatori s'estableixen en la clàusula 7a que impliquin incompliment dels requisits de capacitat i idoneïtat.
 
Onzena - Adjudicació provisional del contracte
 
Dins del termini màxim de dos mesos, comptats des del següent dia al de l'obertura de pliques, l'Ajuntament adoptarà un acord d'adjudicació provisional a favor de la proposició més avantatjosa, sense atendre exclusivament a l'oferta econòmica, o declarar deserta la contractació.
 
Per l’adjudicació d’aquest contracte es tindran en compte els següents criteris, els quals es valoraran de la següent manera:
 
·     Oferta econòmica: fins a 50 punts, distribuïts de la següent manera:       
-          Preu m2 de neteja de solars....................................................................... fins a 10 punts
-          Preu m2 d’estassada manual de vegetació herbàcia ................................ fins a 10 punts
-          Preu m2 d’estassada manual de canyís i llenyoses ................................... fins a 10 punts
-          Preu m2 d’estassada amb tractor de vegetació herbàcia i canyís .............. fins a 10 punts
-          Preu per jornada de treball d’un equip (1 oficial i 2 peons)....................... fins a 10 punts
 
·     Proposta d’execució del servei (planificació i organització): fins a 35 punts
 
·     Temps màxim garantit d’actuació en casos d’urgència: fins a 10 punts.
 
·     Millores: fins a 5 punts. Es valorarà un màxim de dues millores, sempre que representin una millora per a la realització del servei.
 
A tots els efectes, s’entendrà que les ofertes que formulin els contractistes comprendran, a més dels preus unitaris, totes les despeses que el contractista ha de realitzar per al compliment de les prestacions contractades com són: les despeses generals, les financeres, les de transports i de desplaçaments, les d’assegurances, el benefici industrial, i les despeses derivades de l’aplicació de les disposicions legals sobre seguretat i salut en el treball, incloent-hi en particular les derivades de l’elaboració i l’aplicació del Pla de Seguretat i Salut, i els honoraris corresponents, si s’escau.
 
La valoració de l’Estudi de Seguretat i Salut en el treball o, si s’escau, de l’estudi bàsic sobre les despeses previstes per a la seva aplicació i execució no podrà alterar-se en el procés de contractació.
 
Sempre que la proposició iguali en els seus termes a la més avantatjosa des del punt de vista dels criteris objectius que serveixen de base a l'adjudicació, tindrà preferència en l'adjudicació del contracte la proposició presentada per aquella empresa, pública o privada, que en el moment d'acreditar la solvència tècnica, acrediti alguna de les següents circumstàncies:
 
a) Que té relació laboral amb persones amb discapacitat en un percentatge superior al 2%,
b) Que acrediti un índex de sinistralitat inferior al de la mitjana del sector o mecanismes d'avaluació per part de les persones que hi treballen (enquestes de satisfacció per exemple).
c) Que es tracta d’una empreses dedicada específicament a la promoció i inserció laboral de persones en situació d’exclusió social, regulades a la disposició addicional novena de la Llei 12/2001, de 9 de juliol, de mesures urgents de reforma del mercat de treball per a l’increment de l’ocupació i la millora de la seva qualitat.
 
L’adjudicació provisional es notificarà als licitadors i es publicarà en el perfil de contractant d’aquest Ajuntament. En el termini de quinze dies hàbils comptats des de l’endemà d’aquesta publicació, els interessats podran sol·licitar informació dels motius del rebuig de la seva proposició i de les característiques de la proposició de l’adjudicatari que van ser determinants de l’adjudicació en favor seu, informació que se’ls facilitarà en el termini de cinc dies a partir de la recepció de la petició.
 
Igualment, dintre d’aquest termini de quinze dies hàbils l’adjudicatari haurà de constituir una garantia d’un 5 per cent de l’import d’adjudicació, exclòs l’IVA, i aportar certificats positius per manca de deutes, emesos per la Tresoreria de la Seguretat Social i per l'Agència Estatal Tributària.
 
Dotzena - Adjudicació definitiva
 
Dins els deu dies hàbils següents a aquell en què expiri el termini de quinze dies assenyalat en l’apartat anterior, i sempre que l’adjudicatari hagi constituït la garantia definitiva, l’adjudicació provisional s’elevarà a definitiva, notificant-se al licitadors i publicant-se en el perfil de contractant, als efectes previstos a l’article 137 de la Llei 30/2007.
 
Tretzena - Despeses
 
Seran a càrrec de l'adjudicatari l’import dels anuncis obligatoris, i totes les despeses que se'n derivin del contracte i de la seva formalització. (200 € aprox.)
 
CatorzenaFormalització del contracte
 
El contracte es formalitzarà en document administratiu dins el termini de deu dies hàbils, a comptar de l’endemà de la notificació de l’adjudicació definitiva, i aquest document serà títol suficient per accedir a qualsevol registre públic. Quan per causes imputables al contractista no es formalitzi el contracte dins el termini indicat, l’Ajuntament de Mataró en pot acordar la resolució.
 
Quinzena. Condicions especials d’execució
 
De conformitat amb el que preveu l’art. 102 de la Llei de contractes del sector públic, serà condició d'execució del contracte que es refereix aquest plec, que del nou personal que el contractista necessiti emprar per a l'execució de les obres almenys un 20 % pertanyi al col·lectiu de persones en especials dificultats per a accedir a l’ocupació.
 
Es consideren persones en especials dificultats per a accedir a l’ocupació:
1. Les persones perceptores de renda bàsica ( acreditat per certificació del servei social de base corresponent, acreditatiu de ser beneficiaria del citat programa) que hagin subscrit un conveni d’inserció.
2. Les dones majors de 30 anys per a les quals aquesta contractació sigui la seva primera experiència laboral, així com aquelles contractades després de cinc anys d’inactivitat (acreditat amb un informe de viada laboral).
3. Les persones amb discapacitat que tinguin reconeguda una minusvalidesa igual o superior al 33% (acreditat amb certificat de minusvalidesa expedit per l’organisme oficial competent.
4. Les víctimes de la violència domèstica, entenent que es troben en aquesta situació qui hagin sofert violència física o psíquica exercida pel seu cònjuge o per la persona que hagi estat lligada a ella de forma estable per anàloga relació d’afectivitat, o pels seus ascendents, descendents, o germans, sempre que aquest fets haguí estat acreditats mitjançant sentència condemnatòria o ordre de protecció a favor de la víctima o, excepcionalment, mitjançant informe del Ministeri Fiscal que indiqui l’existència d’indicis que la persona denunciants és víctima de la referida violència en tant es tramita l’ordre de protecció.
5. Les persones que pateixen una malaltia mental (acreditat amb un informe mèdic)
6. El pare o la mare d’una família monoparental o monomarental, sempre que figurin inscrites com desocupades amb una antiguitat mínima de tres mesos. A aquests efectes s’entén que es troba en aquesta situació aquella persona que tingué al seu càrrec una o diverses persones descendents que no ocupin activitat retribuïda.
7. Les persones immigrants extracomunitaris inscrites com aturades un període mínim de 6 mesos continuïtats.
8. Les persones aturades de llarga durada inscrites de forma continuada com demandant d’ocupació en el servei públic corresponent almenys durant 12 mesos.
9. Les persones majors de 45 anys inscrits com desocupats almenys curant 3 mesos continuats.
10. Les persones joves compreses entre els 16 i els 30 anys d’edat, que figurin inscrites com desocupades entre 5 i 12 mesos continuats
11. Les persones procedents d’institucions de protecció de menors sempre que el procés d’inserció laboral s’iniciï en els 13 mesos següents a la seva sortida.
12. Persones ex toxicòmanes (ex alcohòlics,i ex drogoaddictes) considerant com a tals a aquelles que, havent superat segons el parer de l’equip terapèutic corresponent les fases de desintoxicació i deshabituació portin més de 6 mesos de tractament continuat.
13. Persones internes en centres penitenciaris que manquin de qualsevol contracte de treball i el règim penitenciari del qual els permeti accedir a un lloc de treball i persones ex recluses, inscrites com aturades, sempre que la contractació se celebri durant els 13 mesos posteriors al seu alliberament.
14. Qualsevol persona que ho sol·liciti i, que segons el parer dels serveis social de base requereixi una intervenció o actuació per a la inserció laboral
 
El compliment d’aquestes condicions tindrà el caràcter d’obligació contractual essencial als efectes assenyalats en l’article 206.g) de la LCSP, per tant el seu compliment pot ser causa de resolució del contracte.
 
 
Setzena - Incompliment del contracte
 
El compliment defectuós de la prestació objecte del contracte comportarà l’aplicació de les penalitats que es recullen en el capítol 10 del plec de condicions tècniques.
 
L’incompliment del termini d’execució, sempre que ho fos per causa imputable a l’adjudicatari, facultarà l’Administració perquè pugui discrecionalment, ponderant els perjudicis ocasionats pel retard, resoldre el contracte amb pèrdua de la fiança o aplicació de les penalitats prescrites per les disposicions vigents.
 
Cada vegada que les penalitats per demora assoleixin un múltiple del 5 per cent del preu del contracte, l’òrgan de contractació està facultat per procedir a resoldre’l o acordar la continuïtat de l’execució amb imposició de noves penalitats.
 
Dissetena - Resolució del contracte
 
El contracte s’extingirà per la seva conclusió o incompliment, essent causes de resolució les següents:
 
a)    L’incompliment de les clàusules contingudes en el contracte, o en aquest Plec de Condicions.
b)    No disposar en la data d’inici del contracte dels mitjans especificats en els plecs que regeixen la present contractació.
c)    La manifesta incapacitat o negligència tècnica provada amb referència concreta a la prestació del servei.
d)    L’abandó en la prestació del servei.
e)    El mutu acord entre l’Ajuntament i l’adjudicatari.
f)     Qualsevol altra determinada per la legislació vigent.
 
La resolució del contracte, amb o sense pèrdua de la fiança es produirà sense perjudici de les indemnitzacions que a favor d’una o altra part fossin procedents.
 
DivuitenaForma de pagament i recepció del servei
 
Mensualment el contractista presentarà les relacions mesurades dels serveis realitzats en el mes anterior per al càlcul de la facturació de la neteja i de l’estassada.
 
Els tècnics municipals procediran, abans dels 30 dies següents, a comprovar si són correctes aquelles relacions, i el contractista, amb el quadre de preus unitaris contractuals, redactarà la certificació mensual dels serveis realitzats. En cada certificació es deduiran els imports de les penalitzacions en les que d’acord amb aquest Plec hagués pogut incórrer el contractista dins del període certificat.
 
Les certificacions mensuals es redactaran amb l’amidament real de les unitats d’obra realitzades, les quals, en cas de discrepància entre les portades a terme i les detallades a l’inventari Municipal, es procediria a l’amidament de la unitat, conjuntament.
 
El pagament del preu del present servei es farà prèvia presentació de factures degudament conformades pels serveis competents d’aquest Ajuntament, d’acord amb els preus oferts per l’adjudicatària del contracte en la seva oferta, factures les quals seran abonades a l’adjudicatària dintre dels terminis legalment establerts.
 
Aquesta conformació de la factura servirà als efectes de recepció dels treballs efectuats.
 
La factura es presentarà al Registre General de l’Ajuntament de Mataró – OFIAC – (C/ La Riera, 48, baix, de Mataró, 08301).
 
Dinovena - Revisió dels preus
 
La revisió dels preus aplicables al contracte es farà, prèvia sol·licitud de l’adjudicatària, un cop executat, al menys, en el 20 % del seu import, i hagi transcorregut un any des de l’adjudicació, per aplicació en el preu de licitació ofert per l’adjudicatària del 85 % de la variació experimentada per l’IPC interanual publicat per l’INE o organisme públic que el substitueixi, essent l’IPC més antic el publicat en el mes de la data final del termini de presentació de les ofertes i l’IPC nou l’interanual transcorregut des del moment abans esmentat.
 
Vintena - Període de garantia del servei
 
Un cop finalitzat el contracte segons el previst al present plec així com al plec tècnic particular, es retornarà la garantia prèvia comunicació per escrit efectuada pel servei promotor de la contractació de la seva correcta execució.
 
Vint-i-unena - Clàusula lingüística
 
L’empresa adjudicatària del contracte i els subcontractistes han d’emprar el català en els rètols, publicacions, avisos i altres comunicacions de caràcter general que tinguin una relació directa amb l’execució de les prestacions objecte del contracte; tot això, d’acord amb les regulacions contingudes a la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
 
Vint-i-dosena. Variants o alternatives
 
D’acord amb el previst a l’art. 131 de la Llei 30/2007, no s’admeten variants, per la qual cosa la Mesa de Contractació exclourà al licitador que presenti variants o alternatives a la prestació del servei objecte de contractació.
 
Vint-i-tresena. Obligacions fiscals, laborals, socials, administratives i tècniques
 
1. El contractista estarà obligat al compliment de les disposicions vigents en matèria fiscal, laboral, de seguretat social, i de seguretat i salut en el treball.
 
El contractista, subcontractista, o si s’escau, el treballador autònom, està obligat durant l’execució de l’obra a complir els principis d’acció preventiva recollits en l’art 15 de la Llei de Prevenció de Riscs Laborals, i les obligacions que respecte del Pla de Seguretat i Salut en el treball s’exposen a la clàusula següent.
 
2. L’incompliment d’aquestes obligacions per part del contractista o la infracció de les disposicions sobre la seguretat per part del personal tècnic designat per això no implicarà cap responsabilitat per la Corporació contractant.
 
3. La corporació requerirà al contractista perquè acrediti documentalment el compliment de les obligacions esmentades.
 
 
Vint-i-quatrena.- Pla de Seguretat i Salut en el Treball
 
1. El contractista estarà obligat al compliment de les disposicions vigents en matèria fiscal, laboral, de seguretat social i de seguretat i salut en el treball.
 
El contractista, subcontractista, o si s’escau, el treballador autònom, està obligat durant l’execució del servei a complir els principis d’acció preventiva recollits en l’art 15 de la Llei de Prevenció de Riscs Laborals, que desenvolupa a l’efecte dels treballs o activitats i que assumeixi les obligacions contingudes en els art. 10, 11 i 12 del RD. 1627/1997, de 24 d’octubre.
 
2. L’incompliment d’aquestes obligacions per part del contractista o la infracció de les disposicions sobre la seguretat per part del personal tècnic designat per això no implicarà cap responsabilitat per la Corporació contractant.
 
3. La corporació podrà requerir al contractista perquè acrediti documentalment el compliment e les esmentades obligacions.
 
Vint-i-cinquena.- Requeriments en cas de subcontractació de part del servei.
 
El contractista haurà de comunicar per escrit a aquesta Corporació tots els subcontractes que pretengui dur a terme amb tercers, justificant en la seva petició la necessitat teòrica de la subcontractació, que en cap cas suposarà la simple prestació personal sense especialització prèvia, ni prestamisme personal encobert. Així mateix, el contractista haurà de comunicar la partida o partides sobre les que se sol·licita la subcontractació, la valoració a què ascendeixen aquestes partides que en cap cas podrà superar el 50 % del preu ofert pel licitador. En tots els casos, el contractista haurà de notificar el nom i domicili de l’empresa subcontractada.
 
Només es podran subcontractar empreses que acreditin suficient solvència econòmica i tècnica, i suficient plantilla per a la realització del servei.
 
El contractista s’haurà de comprometre a vetllar perquè el subcontractista executi de forma completa i directa la part De servei subcontractat, i a abonar-li l’import dels treballs dins del termini legalment establert.

 
 
MODEL DE PROPOSICIÓ
 
 
En ....................... major d’ edat, amb domicili a ................. amb DNI núm. ......... en nom propi (o en representació de .............) amb capacitat jurídica i d'obrar, assabentat del Plec de Condicions i pressupost que han de regir el concurs per a l’adjudicació del servei de neteja i manteniment de solars al municipi de Mataró.
 
FAIG CONSTAR:
 
a) Que accepto el contingut de clàusules dels plecs econòmics administratius i tècnics particulars que regeixen aquesta contractació i que reuneixo totes les condicions exigides per a contractar amb l’Administració Local.
 
b) Que ofereixo els següents preus unitaris IVA NO inclòs:
 
-          Preu m2 de neteja de solars.......................................................................
-          Preu m2 d’estassada manual de vegetació herbàcia ................................ 
-          Preu m2 d’estassada manual de canyís i llenyoses ...................................
-          Preu m2 d’estassada amb tractor de vegetació herbàcia i canyís ..............
-          Preu per jornada de treball d’un equip (1 oficial i 2 peons).......................
 
c) Que ofereixo per a casos d’urgència el següent temps màxim d’actuació ..........................
 
Que acompanyo a fi de que siguin valorats segons el previst a la clàusula onzena del present plec:
 
· Proposta d’execució del servei
· (opcional) Oferta de millores
 
 
(Lloc, data i signatura)
 
 


 

 

Data: 07/04/2010