Gent Gran i Persones amb Dependència: Targeta acreditativa de la discapacitat
La Targeta acreditativa de la discapacitat (iniciativa de la Generalitat de Catalunya, impulsada des del Departament de Benestar Social i Família) permet a les persones amb discapacitat legalment reconeguda i amb residència habitual a Catalunya, acreditar de forma ràpida i pràctica davant de persones, el seu grau de discapacitat per tal de facilitar l’accés als recursos i serveis vinculats en el territori de Catalunya.
La targeta serveix de document provatori d’aquest reconeixement i facilitarà l’accés a determinats avantatges i beneficis que podran millorar la qualitat de vida de les persones amb discapacitat: cultura, mobilitat, esport, oci i lleure, ...
Les persones que tinguin reconegut un grau de discapacitat a Catalunya igual o superior al 33% (o hagin traslladat el seu expedient), provisional o definitiu, o, bé, a petició de qui tingui la seva representació legal.
Cal tenir residència habitual a Catalunya i disposar de DNI/NIE vigent.
Important: A partir del 6 de març de 2012, aquesta targeta s’expedirà d’ofici a totes aquelles persones que tinguin resolució de grau de discapacitat igual o superior a 33% (data en què entra en vigor la nova Ordre de la targeta acreditativa de la discapacitat).
Si la resolució és anterior al 6 de març de 2012, hauran de presentar la sol·licitud de la targeta.
Cap.
Sempre.
Per demanar la targeta no és necessari aportar documentació, però cal emplenar correctament la sol·licitud, amb dades reals i degudament signada.
Un cop presentada la sol·licitud de la targeta acreditativa de la discapacitat, la persona la rebrà per correu ordinari a l'adreça que hagi fet constar a la sol·licitud. El procés pot trigar aproximadament 3 mesos.
Cal renovar la targeta acreditativa de la discapacitat quan hi hagi alguna modificació en les circumstàncies reconegudes en la resolució de grau de discapacitat o quan finalitzi la vigència del carnet, a través de la mateixa sol·licitud.