Ajuntament  »  El defensor del ciutadà

El defensor del ciutadà

Qui és i com et pot ajudar?

defensorEl Defensor del Ciutadà a Mataró és el Sr. Jordi Puigderrajols.

És la institució que té per missió vetllar pels drets de la ciutadania davant l’actuació de l’Administració municipal i dels organismes que en depenen.
És elegit i nomenat pel Ple de la corporació amb el vot majoritari de les quatre cinquenes parts del nombre legal de membres, institució davant la qual ha de presentar l’informe de les seves actuacions.

El Defensor del Ciutadà compleix les seves funcions amb independència i objectivitat.
 








Envia la teva consulta al Defensor del Ciutadà aquí


 

Dades de contacte

Adreça de l'Oficina del Defensor
carrer de Cuba, 47

Horari d’atenció dimarts de 9.00 a 13.00 h i de 16.00 a 19.00 h

Correu Electrònic:
defensor@ajmataro.cat

Horari d’atenció a les Oficines d’Atenció Ciutadana
 
c. de La Riera 48, de 9.00 a 19.00, de dilluns a dijous i de 9.00 a 14.30 els divendres
 
c. de Josep Punsola 47
pg. De Ramon Berenguer III 82
c. de Nicolau Guanyabens 23-25
c. de Juan Sebastian Elcano 6
c. de Cadis 1
 
de 9.00 a 15.00, de dilluns a dijous i de 9.00 a 14.00 els divendres
Telèfon010 (807 117 010 si es truca des de fora de Mataró)   
Correu Electrònic: defensor@ajmataro.cat

En què pot intervenir?

El Defensor del Ciutadà actua a sol·licitud de qualsevol persona física o jurídica que demostri tenir un interès legítim per l’objecte de la queixa que faci, en assumptes en què l’actuació de l’Administració municipal hagi pogut produir una vulneració dels drets de les persones, com per exemple:

- Retards
- Errors o arbitrarietats
- Inexecució de resolucions
- Tracte indegut als ciutadans
- Motivació insuficient de les resolucions
- I en general, les actuacions que impedeixin
   l’exercici legítim dels drets constitucionals.

Les seves actuacions són confidencials 
 

Quines queixes no pot admetre?

1. Les queixes anònimes
2. Les que denotin mala fe
3. Les mancades de fonament
4. Les que puguin comportar perjudicis al dret legítim de terceres persones
5. Les queixes sobre qüestions privades
6. Les queixes o reclamacions l’objecte de les quals estigui pendent de resolució judicial
7. Les de persones amb dependència funcionarial, laboral o contractual de l’Administració municipal en qüestions relatives a l’àmbit d’aquestes relacions.

Com actua?

Les resolucions del Defensor adopten la forma de recomanació, recordatori i suggeriment, i pot proposar fórmules de conciliació entre les parts afectades. Les seves resolucions no poden modificar ni anul·lar actes administratius, ni poden ser objecte de recurs de cap mena.

L’Administració municipal i, en general, tots els organismes i empreses dependents de l’Ajuntament, han d’auxiliar, amb caràcter preferent i urgent, el Defensor del Ciutadà en les seves tasques.
 
Anualment, el Defensor del Ciutadà ha de presentar al Ple de l’Ajuntament l’informe de les seves actuacions durant l’any anterior.
 

Qui pot presentar queixes?

Tothom, tant persones físiques com jurídiques. Totes les actuacions del Defensor són gratuïtes i no és necessària l’assistència de cap advocat o procurador.

Com es presenten?

Les queixes s’han de formular per escrit, acompanyades amb documents que puguin servir per a aclarir el cas.

• L’escrit ha de contenir el nom complet i l’adreça i, si pot ser, el telèfon de la persona que el formula, i els fets i les circumstàncies que són objecte de la queixa. També ha d’anar acompanyat amb els altres documents que puguin servir per a aclarir el cas.
 
• Les queixes adreçades al Defensor del Ciutadà contra l’Administració municipal han d’haver estat prèviament plantejades a l’Ajuntament, al servei adequat.
 

On es presenten?

Directament a la seu de l’Oficina del Defensor o bé per correu.
El Defensor registrarà i formularà acusament de recepció de les queixes que se li formulin.