ID: f0061
Nom: Taller Convivència: rumors i discriminació
Àrees temàtiques: Arts visuals i plàstiques,Comunicació i llengua,null,Educació per a la igualtat i la solidaritat,Interculturalitat,Igualtat i no discriminació,Educació en el respecte i la corresponsabilitat
Àmbits: Àmbit social,Ciències socials,Àmbit artístic,Educació artística: visual i plàstica, arts escèniques, música i dansa,Àmbit d’educació en valors,Educació en valors socials i cívics,Acollida
Persones destinatàries: Educació Secundària Obligatòria,Batxillerat,Cicles formatius
Objectius: - Identificar quins elements intervenen en la creació de rumors, estereotips, prejudicis i discriminació. - Reconèixer els propis estereotips i prejudicis respecte als altres. - Oferir eines per a que l’alumnat pugui gestionar de manera constructiva la discriminació, els estereotips i rumors. - Experimentar els possibles conflictes davant la diversitat
Descripció breu: Alumnat: Taller vivencial a través de l’anàlisi de mitjans i d’audiovisuals o / tècniques teatrals: per prendre consciència i abordar la discriminació i els conflictes (rumors, assetjament... ) Professorat: Una sessió posterior per a professorat de retorn i formació i lliurament de guia amb materials per a seguir implementant.
Descripció: Tallers vivencials per treballar estereotips i prejudicis i discriminació a l’aula però també ne les relacions quotidianes en relació a les diversitats (origen, orientació sexual, aspecte físic, confessió religiosa etc) i les seves conseqüències: rumors, assetjament, conflictes... S’ofereixen dues modalitats a escollir segons el tipus de grup classe: 1) Taller a través de tècniques teatrals 2) Taller a través de llenguatge audiovisual i de mitjans 1) Tècniques teatrals: Basat en propostes de Paulo Freire i Augusto Boal es treballaran exercicis i tècniques per a recercar i comprendre conflictes socials i de la vida quotidiana. Exercicis per visibilitzar la diversitat del grup. Jocs i exercicis de cohesió de grup i per generar clima de confiança per abordar experiències personals en el grup. Exercicis pràctics de teatralització sobre prejudicis i estereotips del grup a partir de dinàmiques de creació de diversos personatges Propostes de treball col•laboratiu per a abordar les problemàtiques i fer propostes d’acció per a millorar la convivència. 2) Taller a través de llenguatge audiovisual Basat en l’anàlisi dels mitjans de comunicació i de les TIS per identificar el paper dels mitjans en la creació d’estereotips i prejudicis, reflexionar entorn els rumors i la seva propagació i apoderar als participants respecte a les eines per a la millora de la convivència i trencar situacions de discriminació. 1a part Dinàmica inicial per analitzar com funcionen els estereotips relacionats amb la diversitat cultural a través de la presentació de 10 fotografies. A partir d’exposició d’articles i reportatges de la premsa escrita i vídeos es reflexiona sobre el paper dels mitjans en la construcció de l’imaginari de la identitat, la diversitat i la immigració. Analitzem el contingut en la premsa escrita i programes televisius. Es presenten projectes educomunicatius i vídeos realitzats per part de joves per trencar rumors i mites oferint peces per conscienciar el públic del poder de transformar l’entorn 2a part En una segona part: Què diem nosaltres' i. Opció 1: Idees antirumors: creació d’un debat responent a quatre preguntes: què podem fer a l’aula' Què podem fer al centre' Què podem fer al barri ' I a les xarxes socials' ii. Mural antirumor animat
Qui organitza: Servei d'Igualtat i Ciutadania. Àmbit Ciutadania i Convivència
Díes: a concretar
Horari: matins
Durada: Taller a través de tècniques de teatre. La Xixa. Sessió de 2h amb l’alumnat + sessió de 1-2h amb el professorat. Taller a través de llenguatge audiovisual. El Parlante. 2 Sessions (2h+1h) amb l’alumnat + 2 Sessions (1h+1h) amb el professorat.
Lloc: centre educatiu
Preu: Gratuït.
Grup: +Educació secundària obligatòria (14-16 anys) 2n cicle (3r i 4t)+ Educació postobligatòria: batxillerat i cicles formatius grau mig (16-18 anys) i cicles formatius de grau superior ( més de 18 anys)
Període d´inscripció: al llarg del curs
Període de realització: al llarg del curs
Reserves: Servei d'Igualtat i Ciutadania Àmbit Ciutadania i Convivència Laia de Balanzó i Aguilar convivencia@ajmataro.cat Tel. 93 758 22 83
Observacions (necessitats tècniques i altres): Pel teatre: aula diàfana i so Per opció audiovisual: ordinador, projecció i so. Els tallers els realitza entitats especialitzades externes de El Parlante i la Xixa Teatre.