Notícies  »  El servei de vigilància, salvament i socorrisme a les platges de Mataró fa 670 assistències durant la temporada de bany

Data publicació: 25/09/2017

El servei de vigilància, salvament i socorrisme a les platges de Mataró fa 670 assistències durant la temporada de bany

L’auditoria de la ‘Q’ de qualitat dóna un 10 al servei, que ha fet 8.906 mesures preventives

Socorristes a les platges de Mataró, en una imatge d'arxiu. Foto: Ajuntament de Mataró

Socorristes a les platges de Mataró, en una imatge d'arxiu. Foto: Ajuntament de Mataró

Les assistències realitzades aquest estiu als usuaris de les platges de Mataró pel servei de vigilància, salvament i socorrisme gairebé s’han duplicat respecte a la temporada 2016 (670 davant les 345 de l’any passat), principalment per la major presència de meduses aquest estiu, i també per atendre traumatismes. Malgrat aquest increment de les atencions, les platges de la ciutat segueixen registrant xifres baixes de rescats de banyistes, ja que només s’han produït 5 durant la temporada.


El passat 19 de setembre es va donar compte a la Comissió Informativa de l’Àrea de Gestió de l’Espai Públic del balanç de la temporada 2017 del servei, que es va dur a terme del 13 de maig a l’11 de setembre, amb cobertura a les platges de Sant Simó, Callao, Varador i Ponent. Aquest any, la temporada alta s’ha allargat pe fer-la coincidir amb la finalització de les vacances escolars. El servei, adjudicat a Creu Roja, ha comptat amb 43 efectius en temporada alta (inclosos 10 voluntaris) i 17 en temporada mitja.


La prevenció d’accidents és una part important de la tasca dels socorristes. Malgrat que el nombre d’assistències i rescats que es duen a terme al llarg de la temporada de bany depenen de molts factors, s’ha demostrat que augmentar esforços en l’acció preventiva fa disminuir el nombre d’assistències i rescats. En aquest sentit, durant la temporada d’estiu 2017 s’han fet 8.906 mesures preventives, de les quals 7.176 ha anat a càrrec del dispositiu terrestre i 1.730 s’han fet des de les embarcacions.


El servei també va atendre 2 menors extraviats, va lliurar 1.130 polseres identificatives a menors d’edat i es van fer 12 tallers de formació i prevenció i socorrisme per a infants a les platges. Pel que fa el servei de bany adaptat, es van fer 114 serveis amb cadira amfíbia i 5 ajudes a persones amb problemes de mobilitat. Pel que fa a les condicions de l’aigua, les pluges elevades que s’han produït durant l’estiu han provocat un nombre elevat de banderes grogues (18 de 98).



Un servei de 10


El servei de vigilància, salvament i socorrisme a les platges de Mataró va obtenir aquest estiu per primera vegada un 10 a l’auditoria que els diferents serveis relacionats amb les platges passen per obtenir la certificació de la marca ‘Q’ de Qualitat Turística que atorga l’Instituto para la Calidad Turística Española (ICTE). Entre altres factors, es va valorar positivament l’ampliació en una hora més dels serveis en temporada alta i la seguretat gràcies a l’increment del nombre de línies de vida.


 

Notícies relacionades

  • Les platges del Varador i del Callao obtenen un excel·lent en l'auditoria de la Q de Qualitat Turística
    Data: 04/09/2017

    Les platges del Varador i del Callao mantenen un any més la certificació de la marca 'Q' de Qualitat Turística que han obtingut cada temporada des de 2010. És un reconeixement d'àmbit internacional que l'ICTE atorga a aquelles platges que compleixen uns alts nivells de qualitat en els serveis que presten als usuaris. Veure més
Imprimir