Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El tram urbà de la carretera de Mata passa a ser municipal

Escoltar

El tram urbà de la carretera de Mata passa a ser municipal

El Ple municipal, en la sessió del proper 7 de febrer, portarà a aprovació l'acceptació del canvi de titularitat de la carretera BV-5031, gestionada per la Diputació de Barcelona i coneguda com la carretera de Mata, en el tram situat entre el quilòmetre 0 i l'1. Aquest tram és el que va des de la plaça d'Alfred Opisso i Cardona, al barri de Rocafonda, fins a l'encreuament amb el carrer de la Foneria.

L'Ajuntament va sol·licitar, el 18 de desembre de 2002, davant de la Diputació de Barcelona, l'inici dels tràmits administratius per aconseguir la titularitat municipal d'aquest tram de la carretera de Mata (BV-5031) amb motiu de l'inici de les obres del projecte d'urbanització de la intersecció amb la carretera de Mata.

Posteriorment, el 19 de març de 2003, l'Ajuntament va formular una altra petició a la Diputació de Barcelona. En aquella ocasió va demanar aconseguir la titularitat municipal del tram d'aquesta carretera delimitat entre el quilòmetre 1 i el 1,608, un tram que va més enllà de la rotonda del sector de Vallveric, afectat per les obres d'urbanització d'aquest sector.

La Diputació de Barcelona va trametre, el 25 de setembre de 2003, les dues peticions de l'Ajuntament de Mataró a la Direcció General de Carreteres del Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya.

La Generalitat ha adoptat dos acords en funció de les dues peticions:

Entre el quilòmetre 0 i l'1: S'informa favorablement sobre la cessió de la titularitat a l'Ajuntament de Mataró perquè es tracta d'un tram situat dins de la xarxa local que passarà a ser bàsicament urbà.

Entre el quilòmetre 1 i 1,608: S'informa desfavorablement perquè es tracta d'un tram que connecta directament amb els ramals d'accés a l'autopista C-32.