Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Comença una nova edició de la campanya que promociona els productes de proximitat que es venen als mercats

Escoltar

Comença una nova edició de la campanya que promociona els productes de proximitat que es venen als mercats

Enguany se sortejarà una cistella d’aquests productes el dissabte 21

El regidor de Promoció Econòmica de Mataró, Miquel Rey, presenta avui, dilluns 16 de febrer, una nova edició de la campanya “Collits a casa” amb la qual l’Ajuntament promou els productes de proximitat que es comercialitzen als mercats municipals. Ho farà en un acte a les 17.30 h a l’espai e-Àgora de la plaça de Cuba, durant el qual el director de la Fundació Alícia, Toni Massanés, oferirà una xerrada sobre la importància de la presència del patrimoni agroalimentari del Maresme als mercats.


 

La Fundació Alícia és un centre de recerca dedicat a la innovació tecnològica en cuina, a la millora dels hàbits alimentaris i a la valoració del patrimoni agroalimentari i gastronòmic.

 

La campanya “Collits a casa” arriba a la seva quarta edició amb voluntat de difondre als ciutadans la importància de consumir productes de temporada que es produeixen prop de casa i es poden adquirir als mercats municipals. En anteriors edicions, la campanya insistia en determinats productes locals (maduixa, patata, pèsols i faves), els productors locals i els aliments de proximitat en general.

 

Donat que ara l’objectiu de la campanya és destacar l’estacionalitat i aquest és un factor molt vinculat a la moda, el leitmotiv dels anuncis és una dona-model vintage que vesteix amb fruites i verdures de temporada. En realitat es faran 4 fases de la campanya, una per temporada, amb la mateixa línia argumental en els textos i adaptant la vestimenta del personatge als anuncis.

 

Cada etapa de la campanya començarà amb una acció promocional per atraure més clients i transmetre la temporalitat d’aquets productes, que consistirà en el sorteig d’una cistella de productes de proximitat. S’hi pot participar després de comprar algun dels productes de proximitat als mercats, obtenint el segell de compra i omplint una butlleta que es distribueix a les escoles, als edificis municipals, a la web de l’Ajuntament i a les parades del mercat indicades amb el distintiu de “Collits a casa” del 21 de febrer

 

El primer sorteig es farà el 21 de febrer, el segon coincidint amb la presentació d’una altra temporada el 18 d’abril, el tercer l’11 de juliol i el quart i últim el 3 d’octubre.

 

També es programaran demostracions de cuina en el marc de la campanya, tal com es venia fent en edicions anteriors, on pagesos cedeixen productes de proximitat i de temporada perquè els restaurants preparin alguna recepta en directe. El 26 de febrer, el Bocca Restaurant cuinarà les carxofes de Jori i Núria Basart i, el 26 de març, el restaurant Sangiovese cuinarà pèsols de Cal Elies.