Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró se sumarà al projecte per a la promoció del Turisme Cultural a Catalunya

Escoltar

Mataró se sumarà al projecte per a la promoció del Turisme Cultural a Catalunya



El Ple ordinari del mes de desembre, celebrat el 14 de desembre, va aprovar una proposta de resolució presentada pel grup municipal de CiU per l’adhesió de Mataró al projecte per a la promoció del Turisme Cultural a Catalunya. La proposta es va aprovar amb tots els vots a favor i l’abstenció de PxC. 




El text íntegre de la proposta és el següent:




“El mes de febrer passat, la Generalitat presentava la nova estratègia per a la promoció del turisme cultural amb l'objectiu d’atraure turistes interessats per la cultura i posicionar Catalunya com a destinació de referència en aquest segment.




Aquesta estratègia es basa en cinc programes de treball: Arts i Cultura; Ciutats amb caràcter; Pobles amb Encant; Viles Marineres i Rutes de Catalunya.




Per aconseguir-ho, l’Agència Catalana de Turisme vol:




• Proporcionar als turistes informació ordenada sobre els serveis, empreses i activitats que els permetran relacionar-se amb el patrimoni cultural.




• Oferir plataformes de promoció i comercialització a les empreses adherides als programes de treball.




• Millorar la coordinació publico-privada.




• Promocionar tot allò que suposi una experiència cultural memorable pel visitant.




• Apropar els visitants a una part de les tradicions, oficis, cultura, història i identitat territorial de Catalunya.




• Aprofitar l’oportunitat de treballar la desestacionalització, a través de la posada en valor turístic de la cultura catalana.




Per altra banda, el passat dia 22 de novembre es va celebrar al Born Centre de Cultura i Memòria, amb la presència dels representants dels 21 eixos comercials de la capital catalana, l’acte d’obertura de l’Any del Comerç i la Cultura 2018 a Barcelona. El programa inclou més d’un centenar d’activitats que interrelacionen els dos àmbits (Cultura i Comerç) i que es duran a terme en tots els eixos comercials. La iniciativa vol implicar el comerç de proximitat en la dinamització cultural de la ciutat, com a model intrínsecament vinculat a la seva història i com a peça clau per garantir la diversitat i la cohesió social.




El projecte aspira a acostar el fet cultural a tots els ciutadans i ciutadanes i a fer emergir el talent local. És una visió de la cultura com a mitjà de participació, transformació social i vinculació amb el territori. L’objectiu és clar: donar un nou impuls al comerç de barri durant el 2018 amb la programació de més d’un centenar d’activitats d’accés gratuït, distribuïdes en el conjunt de la ciutat i organitzades per diferents institucions, entitats i comerciants.





El programa compta amb manifestacions artístiques i culturals de diversa tipologia, bé sorgides des del propi comerç i potenciades aquest any, bé creades específicament per a aquest esdeveniment.




Com es va dir a la presentació, “posar l’accent en el comerç i la cultura és posar l’accent en dues essències de la ciutat que creen identitat i contribueixen a la seva idiosincràsia”.





Totes les accions seran d’accés gratuït, i s’estendran pel conjunt dels barris, tenint els eixos comercials com a centres de l’acció. El programa busca afavorir l’equitat facilitant l’accés de tots els ciutadans a tot tipus de manifestacions culturals. I alhora, s’ha buscat crear complicitats entre institucions, entitats i comerciants, obrint nous espais de col·laboració perquè les iniciatives que es posin en marxa tinguin continuïtat en el futur.




Les direccions de Cultura i Promoció Econòmica, convençudes que la Cultura és un important element de promoció de ciutat i també de cohesió social, ja havien iniciat converses el passat mes de setembre, realitzat treballs per definir quina oferta es podia fer des de Mataró i preparar la informació sobre els elements seleccionats. Possiblement, hores d’ara ja presentats.




Paral·lelament, Mataró ha constituït la Taula Transversal del Comerç, que pot ser un escenari ideal per tractar propostes que tinguin com exemple la que ha tirat endavant la ciutat de Barcelona.




Davant de tot el que s’ha exposat, el grup municipal de Convergència i Unió proposa al Ple Municipal els següents acords,




Primer.- L’Ajuntament de Mataró s’adherirà, el 2018, a la campanya per a la promoció del turisme cultural, que tindrà en compte tota la ciutat, els seus barris i el seu comerç de proximitat.




Segon.- Després que en els darrers anys s’hagin celebrat diverses commemoracions, el 2018 la Direcció de Cultura i la de Promoció Econòmica dedicaran els seus esforços en treballar conjuntament per tal de d’aconseguir atraure turistes interessats per la cultura i posicionar Matarócom a destinació de referència en aquest segment.




Tercer.- Aquest projecte es dotarà econòmicament en els pressupostos pel 2018, que properament s’han de portar a consideració del Ple Municipal, per tal que, com ha fet Barcelona, es pugui dissenyar un atractiu programa d’activitats culturals cercant la complicitat d’altres institucions, entitats i comerciants, obrint nous espais de col·laboració perquè les iniciatives que es posin en marxa tinguin continuïtat en el futur”.