Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Un estudi impulsat per l’IMPEM analitza el clima comercial de Mataró

Escoltar

Un estudi impulsat per l’IMPEM analitza el clima comercial de Mataró

Es tracta d’una eina que permetrà comparar l’evolució anual del sector

L’Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) i el Servei d’Estudis i Planificació de l’Ajuntament han impulsat la realització d’una primera enquesta sobre el clima comercial de Mataró. L’estudi parteix de l’anterior Observatori comercial de Mataró, i ha anat a càrrec del Centre de recerca en empresa i turisme de l’Escola Universitària del Maresme, que durant el mes de maig va realitzar 400 entrevistes telefòniques a comerciants de diversos sectors per conèixer com havien percebut la marxa dels seus negocis en els sis mesos anteriors i quines expectatives tenien per als dotze mesos següents.


 

A l’enquesta es formulaven un seguit de preguntes fixes, que es repetiran cada any i permetran comparar-ne els resultats, més unes altres que variaran segons la conjuntura de cada moment. Enguany, atès l’escenari de crisi econòmica i els problemes de les entitats financeres espanyoles, es van plantejar qüestions sobre finançament, morositat i inversions de millora.

 

Els principals resultats obtinguts en aquesta primera enquesta són els següents:

 

- Els comerciants enquestats han percebut que els seus negocis evolucionaven de manera negativa en els primers mesos de l’any pel que fa a la xifra de vendes, el marge comercial i la marxa general.

 

- El 60% dels enquestats creia que la marxa dels seus negocis seria més positiva en els mesos següents.

 

- El percentatge de persones contractades a temps total i a temps parcial es mantenia estable, i es preveia que continués estable.

 

- El 35,75 % dels enquestats havia patit problemes de morositat, sobretot per part de la seva clientela.

 

- El 72,50% dels comerciants enquestats no havia considerat demanar un préstec o crèdit per al seu negoci.

 

- El 23,75% tenia previst fer alguna inversió de millora en el seu negoci, mentre que el 40,75 % havia considerat la possibilitat de fer-ho.