Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Oficina de Turisme de Mataró supera en el primer mes el número d'usuaris atesos durant tot l'estiu passat

Escoltar

L'Oficina de Turisme de Mataró supera en el primer mes el número d'usuaris atesos durant tot l'estiu passat

L'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM) ha presentat la campanya "Mataró, lloc de trobada", sota la qual aquest estiu es potenciaran els principals atractius turístics de la ciutat: el festival Cruïlla de Cultures, la festa major de Les Santes, i dues noves iniciatives anomenades "Nit i Platja" i " Entre Llunes".

L'alcalde, Joan Antoni Baron, i la presidenta de l'IMPEM, Alícia Romero, ho han fet durant una visita al punt d'informació turística instal·lat des del passat cap de setmana al passeig Marítim. Aquest punt d'informació estacional, juntament amb un altre al centre comercial Mataró Parc, complementen l'Oficina de Turisme, que està oberta a la planta baixa de l'Ajuntament de manera permanent des del 16 de maig passat.

Una oferta de productes turístics fruit de la concertació amb el sector privat

L'objectiu del Pla de promoció de ciutat és posicionar Mataró com a zona d'interès d'oci i cultura, tant pels propis residents com pels barcelonins i pels turistes que passen uns dies a la comarca.

L'Institut Municipal de Promoció Econòmica concentra enguany els esforços de promoció de 4 productes turístics, que són possibles gràcies a la concertació, col·laboració i implicació del sector privat de la ciutat: establiments, empreses, entitats d'oci€

Amb el nom de "Nit i Platja" es desenvoluparan activitats com ara monòlegs i cinema a la fresca, desfilades i espectacles d'animació per a tots els públics, que organitzen els diferents operadors privats ubicats al passeig Marítim.

Una altra de les novetats d'aquest estiu és la programació "Entre llunes". Es tracta d'una oferta cultural, vinculada a la Mediterrània que es portarà a terme totes les nits d'estiu de lluna plena. Entre d'altres activitats, es llegiran, mar endins i amb una copa de cava, històries d'amor; també està previst un bany nudista i una sessió de tai-chi; una altra opció és la de sopar a l'espigó mentre s'escolten contes sobre la lluna. Per últim s'organitzaran histories de capgrossades tot fent un recorregut per les places del centre de la ciutat.

Finalment, els altres dos productes turístics que formen part de la campanya "Mataró, lloc de trobada" són la Festa Major de Les Santes, i el festival de músiques "Mataró, Cruïlla de Cultures".

Balanç de l'Oficina de Turisme

L'Oficina de Turisme situada a la planta baixa de l'Ajuntament ha superat en el primer mes de funcionament el nombre de persones ateses durant tot l'estiu del 2005, any en que va estar oberta de manera experimental.

Aquest mes s'arriba a la xifra d'un miler de persones ateses, de les quals destaquen nacionalitats com la francesa, l'holandesa i del Regne Unit.

L'Oficina de Turisme pretén ser un punt d'informació, assessorament i assistència al públic, però també una eina de comunicació, difusió i promoció de la ciutat per tal de dinamitzar i donar suport el sector turístic local. L'oficina ofereix als empresaris la possibilitat de ser un aparador de la seva oferta de lleure i oci.

L'oficina de l'Ajuntament obre tots els dies a excepció de dilluns amb un horari de 10 a 14h i de 17 a 19h., mentre que els punts informatius ho fan des del 23 de juny al 15 de setembre.

L'horari d'atenció al públic al passeig Marítim és: tots els dies de 10h del matí a les 20h del vespre ininterrumpudament. Quan al punt informatiu ubicat al Mataró Parc, obra dijous tarda i divendres i dissabte tot el dia, sempre coincidint amb l'horari del centre comercial.