Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró denuncia que Ensenyament de la Generalitat incompleix els acords de planificació escolar

Escoltar

Mataró denuncia que Ensenyament de la Generalitat incompleix els acords de planificació escolar

Tots els grups municipals han registrat un escrit a Serveis Territorials



El regidor d’Educació, Miquel Àngel Vadell, i representants de tots els grups municipals han presentat avui, 16 de maig, al Departament d’Ensenyament Serveis Territorials al Maresme-Vallès Oriental el següent escrit: 




“Els grups polítics municipals de l’Ajuntament de Mataró denuncien que el Departament d’Ensenyament aplica a Mataró uns criteris d’escolarització per el curs 2017-2018 que incompleixen acords presos anteriorment amb l’Ajuntament i continguts dels compromisos establerts pel mateix Departament amb la Federació de Municipis de Catalunya (FMC) i l’Associació Catalana de Municipis (ACM) en els punts següents:




1. Tancar línies de P3 sense l’acord municipal en la Taula de Mixta de Planificació malgrat les propostes argumentades de l’Ajuntament i avalades per la totalitat dels grups municipals.




2. No obrir la segona línia a l’Escola Angeleta Ferrer com estava planificada i acordada en el projecte del nou edifici ja construït, malgrat la demanda de les famílies d’una zona històricament mancada d’oferta de places públiques i malgrat que les sol·licituds de places per al curs 2017-2018 ho justifiquen.




3. Canviar unilateralment els criteris acordats a la Comissió de Garanties d’Admissió i amb la comunitat educativa de Mataró en la darrera dècada per determinar les necessitats educatives específiques de l’alumnat de nova incorporació al sistema educatiu.




4. No concretar amb compromisos escrits la creació d’instituts-escoles a la ciutat malgrat el principi d’acord establert amb l’Ajuntament fa 4 mesos.




Els grups polítics municipals exigeixen reprendre la negociació amb l’Ajuntament de Mataró per tancar un acord de planificació que satisfaci les seves propostes i aconseguir el que consta en l’esmentat acord del Departament d’Ensenyament amb la FMC i l’ACM: “garantir el dret a l’educació de tothom harmonitzant-lo amb els drets individuals dels alumnes i dels pares o tutors i per garantir una adequada i equilibrada escolarització dels alumnes amb necessitats educatives específiques de suport educatiu.”