Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Generalitat aprova definitivament el Pla Director Urbanístic de la Línia Orbital Ferroviària

Escoltar

La Generalitat aprova definitivament el Pla Director Urbanístic de la Línia Orbital Ferroviària

L'estació prevista a Rocafonda es desplaça fora de les Cinc Sènies

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, Joaquim Nadal, ha signat avui l’aprovació definitiva del Pla Director Urbanístic de la futura Línia Orbital Ferroviària, després de l'informe favorable de la Comissió d'Urbanisme de Catalunya. El document concreta les reserves de sòl necessàries per a la futura línia de tren i preveu lleugeres modificacions de traçat respecte del document aprovat inicialment i sotmès a informació pública.

 

La nova infraestructura abastarà 120 km de longitud, dels quals 78 seran de nova construcció, i 42 més són trams de via existent que s’aprofitaran. Aproparà 26 municipis de 6 comarques de la Regió Metropolitana sense passar per Barcelona, enllaçant Vilanova i la Geltrú amb Mataró, per l’interior.

 

La línia orbital disposarà de 42 estacions al llarg del recorregut, 23 d’elles de nova construcció. Discorrerà en túnel en el 60% del nou traçat, per minimitzar afectacions en superfície i ajustar-se a l’orografia del terreny i la densitat urbana. El traçat és fruit d’un procés de participació que ha implicat 48 municipis i 6 consells comarcals.

 

Segons ha informat la Generalitat, en el tram de Mataró el traçat aprovat ara desplaça la ubicació prevista de l’estació Mataró Est (Rocafonda) per apropar-la al nucli urbà, situant-la sota la carretera de Mata, a l’oest de la ronda de Miguel Cervantes. Precisament, l’Ajuntament va presentar l’any passat al·legacions a la proposta de traçat inicial, especialment per minvar les afectacions sobre la zona de les Cinc Sènies.

 

La línia orbital donarà servei a 96.000 viatgers al dia el 2026, el 30% dels quals provinents del vehicle privat.