Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La Generalitat anuncia l’inici a mitjan 2015 de la millora de l’accés Mataró Oest de la C-32 i l’enllaç amb la C-60 al Sorrall

Escoltar

La Generalitat anuncia l’inici a mitjan 2015 de la millora de l’accés Mataró Oest de la C-32 i l’enllaç amb la C-60 al Sorrall

L’1 de gener entra en vigor el peatge tancat al tram Mataró-Palafolls de l’autopista, amb reduccions de fins al 80%

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, acompanyat de l’alcalde, Joan Mora, el secretari de Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, i el conseller delegat d’Abertis, Francisco Reynés, ha anunciat avui a Mataró que les obres de millora de l’accés Mataró Oest de la C-32 (Hospital i Mataró Parc) i de l’enllaç amb la C-60 a l’alçada del Sorrall començaran a mitjan 2015 i tindran un cost aproximat de 12 milions d’euros.

 

El pla d’inversions fins al 2016 acordat entre la concessionària Invicat (grup Abertis) i el Departament de Territori i Sostenibilitat inclou diverses actuacions de millora de l’accessibilitat de l’autopista a l’entorn de Mataró, de les quals avui s’ha presentat el projecte. 

 

 

Millora dels enllaços Mataró Oest i Argentona – C-60 

 

Les actuacions previstes suposen la millora de dos enllaços de la C-32: la connexió amb la C-60 (carretera d’Argentona – Granollers) i l’accés Mataró Oest, sortides 99 i 100 de la C-32, respectivament. Els treballs començaran a mitjan 2015 i comptaran amb una inversió estimada en 12 milions d’euros. La remodelació d’aquests dos enllaços té com a principals objectius millorar la connectivitat, la fluïdesa del trànsit i la seguretat viària.

 

Pel que fa a l’actuació a l’enllaç amb la C-60, permetrà millorar l’accés a la zona d’El Sorrall i el barri de Cerdanyola des de la calçada sentit Blanes de l’autopista C-32. Es preveu l’execució d’una nova rotonda que permeti als vehicles que surten de l’autopista incorporar-se a la carretera C-60 en sentit mar, tot arribant a Mataró a través de la via Sèrgia. Es diversifiquen, d’aquesta manera, els punts d’accés a la ciutat des de l’autopista, tot millorant-ne les condicions de servei i alhora afavorint la mobilitat interna del nucli urbà de Mataró i poblacions properes.

 

Quant a l’enllaç de Mataró Oest, l’obra permetrà la millora de l’accés a l’Hospital de Mataró i al centre comercial Mataró Parc, i afavorirà la fluïdesa del trànsit, en especial, a les hores puntes, en els moviments en aquest entorn i amb el tronc de l’autopista. La remodelació abastarà les dues calçades de l’autopista C-32.

 

A la calçada sentit Blanes es projecta un nou vial distribuïdor, que passa a diferent nivell per sota la rotonda de França, dóna accés primerament al viari local de Mataró (barri de Cirera) i condueix el gruix de vehicles que es dirigeixen cap el centre comercial o l’hospital a través del Torrent de les Piques. D’aquesta manera, s’allibera la rotonda de França de gran part del trànsit que suporta actualment, separant clarament els vehicles que entren al complex (hospital - centre comercial) dels que en surten. Així mateix, en aquesta calçada l’accés a l’autopista també es modifica, implantant-se un nou ramal d’entrada des de la mateixa rotonda de França. L’actual ramal de sortida de l’autopista quedarà substituït pel vial distribuïdor.

 

A la calçada sentit Barcelona, es desdoblarà el ramal de sortida de l’autopista en aquest sentit, evitant acumulacions de vehicles al tronc de la C-32 en hores punta. A més, la rotonda de Gran Bretanya incorporarà un nou ramal d’accés a l’autopista, el qual s’unirà a l’existent. Aquesta nova solució segrega els moviments i proporciona un accés més àgil a l’autopista i amb una major seguretat pels usuaris. La rotonda de Gran Bretanya quedarà alliberada, així, de molts moviments creuats que actualment dificulten el trànsit d’accés i sortida del centre comercial o l’hospital. Així mateix, es reordena el flux de vehicles que baixa per la carretera de Cirera i pretén incorporar-se a la rotonda de Gran Bretanya.

 

Addicionalment, es millorarà també l’accés per a vianants al centre comercial, creant un itinerari de vianants segregat del trànsit rodat des de la rotonda de França fins al centre comercial, que discorre pel pont sobre l’autopista entre les rotondes de França i Gran Bretanya i una nova passarel·la per a vianants. En paral·lel, es reordena la plataforma del pont sobre l’autopista entre les rotondes de França i Gran Bretanya, deixant una única vorera al costat Blanes del pont.

 

 

Nou sistema de peatge tancat entre Mataró i Palafolls

 

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, també ha presentat avui el sistema de peatge tancat virtual que entrarà en funcionament a la C-32 al Maresme i al Garraf l’1 de gener vinent. Mitjançant aquest sistema, l’usuari paga pel recorregut real que fa, una mesura que s’emmarca en el pla d’homogeneïtzació a les vies de peatge de la xarxa de la Generalitat que està aplicant el Govern per assolir una major equitat territorial.

 

Aquest pla ja es va traduir el gener passat en l’aplicació de descomptes del 10% a la C-32 entre Montgat i Mataró. Ara, la Generalitat i la concessionària Invicat (grup Abertis) donen un pas més en aquest pla amb la implantació d’un nou sistema de peatge tancat a la C-32 entre Mataró i Palafolls, que comportarà reduccions en el peatge que poden arribar al 80 % en el recorregut Sant Vicenç – Arenys i al 60 % entre Sant Andreu de Llavaneres - Mataró Nord.

 

Aquest sistema, a diferència d’altres descomptes, inclou tot tipus de vehicle i s’aplica tots els dies de la setmana, tant laborables com festius. Per beneficiar-se’n, cal que l’usuari disposi d’un sistema de pagament dinàmic (teletac). Addicionalment a aquestes bonificacions, continuaran vigents les aplicades per recurrència, vehicles de baixa emissions i vehicles amb alta ocupació. D’altra banda, es mantindrà la gratuïta pels actuals recorreguts interns de l’autopista C-32.

 

Per implementar el nou sistema, la concessionària ha instal·lat un conjunt de pòrtics als diferents accessos per detectar i identificar el pas de vehicles que disposin del sistema de pagament VIA T. Aquesta instal·lació reconeix el recorregut real de cada usuari, sense barreres físiques, i calcula l’import del trajecte efectuat de manera automàtica.

 

Els treballs han inclòs la integració dels pòrtics a la xarxa elèctrica i de fibra òptica existent mitjançant el traçat de noves canalitzacions o aprofitant-ne d’existents. Les obres actualment en exacció han comptat amb un pressupost total d’1,26 milions d’euros al tram del Maresme.

 

En concret, en el tram Mataró – Palafolls (fins a la carretera GI-600), de la C-32 el nou sistema abasta els accessos de Sant Andreu de Llavaneres i Sant Vicenç de Montalt, la barrera i l’accés d’Arenys i la barrera de Santa Susanna. Com a exemple, un turisme amb teletac que fa el recorregut Mataró Nord – Canet de Mar (barrera Arenys de Mar Nord) passarà dels 2,27 euros actuals als 1,37 del sistema de peatge tancat, amb un descompte de prop del 40%.