Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Joan Mora reclama una millora del finançament local del transport públic i aposta pel Transport a la demanda

Escoltar

Joan Mora reclama una millora del finançament local del transport públic i aposta pel Transport a la demanda

L’alcalde compareix com a president de l’AMTU al Parlament en el marc del debat de la proposició de llei de finançament del sistema integrat de transport públic



El president de l’Associació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU) i alcalde de Mataró, Joan Mora, ha comparegut aquest matí a la comissió de Territori i Sostenibilitat del Parlament de Catalunya, on s’està debatent la proposició de llei de finançament del sistema integrat del transport públic de Catalunya. La futura llei ha de ser l’oportunitat de millorar el finançament local i fer sostenible un servei bàsic de transport públic accessible per a tota la ciutadania del país, així com ha de garantir l’equitat en l’accés dels ajuntaments als recursos per aplicar aquests serveis. A més, la llei ha d’aprofundir i apostar de forma decidida per la implantació del model de transport a la demanda, un model que l’AMTU podria gestionar a nivell català.


 

En la seva intervenció, Mora ha celebrat la tramitació de la proposició de llei de finançament del sistema integrat del transport públic de Catalunya i ha defensat especialment el paper que pot tenir l’AMTU com a estructura associativa i institucional per aprofundir en la gestió mancomunada de serveis i afavorir la sostenibilitat del sistema.

 

“El país ja està dotat d’una estructura organitzativa forta i capaç de treballar per millorar i abaratir el transport públic”, ha dit Mora en referència a la tasca que porta a terme l’AMTU. En aquest sentit, ha recordat que el recent canvi d’estatuts de l’associació preveu l’ampliació de l’àmbit AMTU a tot Catalunya.

 

Des de l’AMTU es defensa la mancomunitat de serveis com a “única possibilitat que tenen molts ajuntaments d’oferir un servei adequat als seus ciutadans”. “El finançament del sistema de transport públic ha de garantir l’accés dels ciutadans a aquest servei en funció de l’ús que se’n faci”, ha afegit.

 

Pel que fa al Transport a la demanda, Mora ha defensat aquesta opció com un model sostenible, tal i com ho demostren les nombroses experiències d’èxit que ja s’apliquen a Europa i també al territori català. El Transport a la demanda permet adaptar-se de forma sostenible a les necessitats específiques dels municipis en determinades zones i horaris, tal i com ja s’està fent a municipis com Alella o Castellar del Vallès: “Aquests exemples ens indiquen que estem en el bon camí perquè l’AMTU sigui també una Oficina Central de Gestió del Transport a la Demanda a nivell català”, ha defensat Mora.