Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró celebra el Dia mundial dels drets de les persones consumidores amb actes informatius i de sensibilització

Escoltar

Mataró celebra el Dia mundial dels drets de les persones consumidores amb actes informatius i de sensibilització

Donarà a conèixer associacions de consumidors i el paper de l’arbitratge, i oferirà una xerrada sobre l’ètica empresarial

L’Ajuntament de Mataró organitza com cada any tot un seguit d’actes per commemorar el Dia mundial de les persones consumidores, que se celebra el proper 15 de març. L’objectiu principal és donar a conèixer els drets que tenim tots els ciutadans i ciutadanes en la nostra vessant de persones consumidores.

 

Els actes d’aquest any s’han agrupat en tres blocs temàtics:

 

 

La setmana de les associacions de persones consumidores a Mataró

 

En una societat tecnològica i globalitzada, les persones consumidores requereixen cada cop més d’una preparació específica per poder exercir correctament els seus drets. D’aquí la importància d’un moviment associatiu en l’àmbit del consum que pugi treballar de forma conjunta amb els serveis públics.

 

Per donar a conèixer als ciutadans la funció d’algunes d’aquestes associacions, especialitzades en diferents àmbits dels drets del consum, s’han programat tres sessions informatives que tindran lloc a la Sala d’Actes del Centre Cívic Espai Gatassa (Josep Montserrat Cuadrada,1):

 

- 8 de març a les 19 h. Presentació de l’Associació d’Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances de Catalunya (AICEC-ADICAE).

Intervindran Isabel Pons, tècnica en consum i membre de la Junta Directiva d’AICEC-ADICAE, i Alejandro Olivé, advocat dels Serveis Jurídics d’AICEC-ADICAE.

 

- 9 de març a les 19 h. Presentació de l’Associació de Consumidors en Acció de Catalunya- FACUA.

Intervindran José Luis Nueno, president de FACUA Catalunya, i Gerard Hernández, tècnic de consum.

 

- 10 de març a les 18 h. Presentació de la Coordinadora d’Usuaris de la Sanitat, Salut, Consum i Alimentació - CUS.

Intervindran M. Carme Sabater, Daniel Labrador, i Dolors Bascompte, presidenta, advocat i directora de CUS, respectivament.

 

 

L’ètica empresarial i la seva relació amb les persones consumidores

 

Després del tancament de les clíniques dentals Funnydent i de les problemàtiques que això ha generat a una gran quantitat de mataronins i mataronines, pren més rellevància que mai el debat sobre el paper de l’ètica de les empreses.

 

Per analitzar quin és el paper que juguen les polítiques de responsabilitat social de les empreses en l’àmbit de les seves relacions amb les persones consumidores, i quins són els reptes que tenen els ciutadans i ciutadanes en aquest nou context normatiu i social, dimarts 15 de març a les 18 h, a la Sala d’Actes del Centre Cívic Pla d’en Boet (Juan Sebastián Elcano, 6) tindrà lloc la taula rodona “La responsabilitat social corporativa a debat: ètica empresarial i drets de les persones consumidores”.

 

L’acte està organitzat amb la col·laboració de la Universitat Oberta de Catalunya. Estan previstes les intervencions de Joan Vinzo, regidor de Salut, Consum i Gent Gran Activa de l’Ajuntament de Mataró; Lluís Garay, director del Màster Universitari en RSC de la Universitat Oberta de Catalunya; Àlex Daudén, coordinador general de l’Associació d’Usuaris de Bancs, Caixes i Assegurances de Catalunya (AICEC-ADICAE); i Montse Cusachs, cap de Secció d’Intermediació del Servei d’Ocupació de l’Ajuntament. L’acte estarà moderat per Francesc Xavier Sánchez Moragas, cap del Servei de Salut i Consum de l’Ajuntament.

 

 

Comerç i resolució extrajudicial de conflictes

 

Per últim, l’Ajuntament també ha organitzat la xerrada sobre mediació i arbitratge de consum “Com ho fa l’Ajuntament per resoldre els conflictes de les persones consumidores de la ciutat?”, que tindrà lloc el dimarts 30 de març a les 20 h a l’Espai eÀgora del Mercat de la Plaça de Cuba.

 

L’acte permetrà conèixer de primera mà l’Oficina Municipal d’Informació a les Persones Consumidores i la Junta Arbitral de Consum de Mataró, com a instruments útils tant per a les empreses responsables com per a les persones consumidores per gestionar, de forma extrajudicial, els conflictes que puguin sorgir en les seves relacions.

 

Intervindran en la presentació Àngel Remacha, cap de Servei de Promoció de Ciutat i Comerç de l’Ajuntament; Laura Duran, tècnica de l’OMIC de Mataró, i Fina Salvadó, secretària de la Junta Arbitral de Consum de Mataró.