Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró rep més de 38.000 turistes durant la temporada d’estiu

Escoltar

Mataró rep més de 38.000 turistes durant la temporada d’estiu

El nombre de visitants augmenta en un 4,6% i el més nombrós és el turista francès



Mataró ha tancat la temporada turística d’estiu amb més de 38.000 turistes, xifra que representa un 4,6% més que l’any anterior. El nombre de pernoctacions en hotels i càmpings supera les 123.000, un 6,5% més que durant el 2015. Aquestes dades, que són les registrades durant la temporada d’estiu, les ha presentat avui la regidora de Promoció Econòmica i Innovació, Dolors Guillén. 




Pel que fa a les persones que trien Mataró per passar les vacances o passar uns dies, el 69,4% són estrangers i la resta provenen de diferents punts de l’estat espanyol. De les pernoctacions registrades als càmpings, el 90,6% són estrangers i la resta nacionals. De les estades als hotels, un 56,1% dels visitants són estrangers i la resta provenen de diferents punts de l’estat espanyol.




Pel que fa a la procedència del turista estranger, el francès es consolida com a principal mercat amb un 46,83%, seguit del turista belga (11,46%) i l’alemany (10,83%). El turisme asiàtic, encara simbòlic, es multiplica per dos i passa de l’1,10% de l’any 2015 al 2,24% aquest estiu.




Els turistes valoren la tranquil·litat de Mataró, la proximitat amb Barcelona i la platja com a punt forts en el moment de fer les seves reserves als hotels de la ciutat.






Oficina de Turisme




Des de l’1 de maig fins al 15 de setembre, han passat per l’Oficina de Turisme de Mataró 9.637 persones. El top 5 dels països d’origen dels turistes que trien Mataró per passar les vacances és França amb un 46,83%, països del Benelux amb un 11,46%, Alemanya amb un 10,83%, Regne Unit amb un 8,22% i Itàlia amb un 4,23%. De les altres procedències, destacar el turisme asiàtic.




Pel que fa als visitants espanyols, la majoria dels que han passat per l’Oficina de Turisme són d’altres poblacions catalanes, seguits de turistes procedents de la Comunitat de Madrid, País Pasc i la Comunitat Valenciana.




L’Ajuntament ha fet accions de promoció de la ciutat d’una forma directa a França amb la participació al Salon Mondial du Tourisme de París i amb anuncis en premsa francesa especialitzada així com també accions puntuals, a través de la Diputació de Barcelona, a Berlín i a Moscou. A nivell nacional, s’han realitzat accions de promoció a Madrid, a Sant Sebastià i a Bilbao. A nivell català també es fan accions de promoció de la ciutat i captació de turistes potencials amb la participació a fires turístiques així com a fires temàtiques, les modernistes de Terrassa, Canet i Barcelona.




Pel que fa als principals motius de consulta, el 61,97% de les preguntes són sobre turisme cultural, el 13,78% sobre compres i després hi ha preguntes sobre turisme actiu, d’esport o sobre temes de sol i platja amb uns percentatges al voltant del 3%.




Com a suport a l’Oficina de Turisme, situada a l’edifici de l’Ajuntament de la Riera, des del mes de juny es van posar punts de suport informatiu al front marítim de la ciutat. D’aquesta forma, i tal com marquen els procediments establerts per la certificació Q de qualitat turística, tots els establiments (hotel, restaurants i guinguetes) i equipaments del front marítim (Creu Roja, Port de Mataró) disposaven d’informació turística. També es va instal·lar una torreta informativa a la plaça de Miquel Biada, just davant de l’estació de Rodalies Renfe. Com a informació es podia trobar un text que sintetitza el concepte de ciutat i les adreces del Consorci de Promoció Turística del Maresme i de l’Oficina de Turisme de Mataró.




Wifi platges




Una de les novetats d’enguany ha estat el servei de wifi gratuït per als banyistes de les platges del Varador i el Callao. Del 25 de juliol fins al 15 de setembre han fet servir aquesta connexió gratuïta 1.850 usuaris, dels que un 53% s’han tornat a connectar.




La xarxa més utilitzada com a registre ha estat Facebook i el diumenge ha estat el dia amb més connexions de la setmana. Pel que fa a l’edat de l’usuari, el 47% dels ciutadans que han fet servir el wifi gratuït tenen entre 21 i 35 anys. El punt on s’han registrat més usuaris és a la platja del Callao, seguida de la platja del Varador.






Rutes i visites




La cartera de rutes i visites guiades d’estiu ha comptat amb una trentena de diferents propostes gestionades per la Direcció de Promoció Econòmica, la Direcció de Cultura, i per d’altres entitats i operadors privats.




Un total de 2.113 persones han realitzat alguna de les rutes i visites guiades i audioguiades programades a la ciutat durant en el període comprès entre l’1 de maig i el 18 de setembre.




Les novetats més destacades de la temporada han estat la reobertura del conjunt dels Dolors després de la seva restauració, amb visites guiades els dissabtes a la capella i la posada en marxa, a finals de juliol, de la ruta turística “Vapors, fàbriques i cooperatives del Mataró industrial”. Aquest és un nou producte turístic vinculat amb el patrimoni industrial de la ciutat per posar-lo en valor. El grau de satisfacció de les persones que han realitzat rutes i visites guiades ha estat de 9,14.




El servei d’audioguies que s’ofereix des de l’Oficina de Turisme de Mataró, ha estat utilitzat per 395 persones entre el període comprès entre l’1 de maig al 15 de setembre. Cal destacar que la majoria de les persones usuàries han estat estrangeres, especialment pel públic francès. De les enquestes de satisfacció que s’han recollit en aquest període totes la valoren de forma molt satisfactòria i totes la recomanarien.






Certificacions de Qualitat Turística




Les platges del Varador i del Callao han renovat un any més la certificació de la marca “Q” de Qualitat Turística, un distintiu que atorga l’Instituto para la Calidad Turística Española (ICTE) i que Mataró té des del 2010.




Per obtenir aquest certificat, les platges han de reunir una sèrie de requisits, que són avaluats per una empresa d’auditoria externa. Una puntuació a partir de 6 indica conformitat amb el servei; entre el 7 i 8, de satisfacció i entre el 9 i 10, d’excel•lència. Ambdues platges han obtingut una puntuació de 9’27.




La instal·lació de desfibril·ladors, el servei de wifi gratuït i les mesures per fer les platges més accessibles són aspectes que es destaquen positivament.