Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El servei de recollida a domicili de mobles i altres voluminosos gestiona 1.700 tones de residus en un any

Escoltar

El servei de recollida a domicili de mobles i altres voluminosos gestiona 1.700 tones de residus en un any

L’Ajuntament va posar en marxa el nou servei concertat a domicili l’1 de setembre de 2021. El nou model de gestió és una aposta per millorar la qualitat ambiental i crear ocupació en sectors en situació d’exclusió social.

Dos operaris fent una recollida de mobles.  Foto: Ajuntament
Dos operaris fent una recollida de mobles. Foto: Ajuntament

El nou servei de recollida a domicili de mobles i altres voluminosos facilita tenir els carrers de Mataró més nets i endreçats, ja que amb el model anterior els mobles i voluminosos s’havien de deixar a la via pública per a la seva recollida. La recollida concertada a domicili és un sistema més còmode per a la ciutadania, i també fomenta la reutilització i l’economia circular, ja que es dona una nova vida als mobles que encara estan en bones condicions d’ús.

A més, el nou model de gestió marca la diferència pels objectius d’inserció laboral. La posada en marxa del servei ha permès crear 13 llocs de treball per a persones en situació de vulnerabilitat social, que han estat contractades per Solidança Treball EI, l’empresa d’inserció que gestiona aquest servei de recollida per encàrrec de l’Ajuntament.


Balanç del primer any

Durant el primer any, el servei ha atès més de 16.500 llars, i recollit més de 1.700 tones. El percentatge de recollida de voluminosos a domicili ha arribat al 60% respecte allò que es diposita de forma incorrecta al carrer.

S’ha arribat a un 5,5% de reutilització, és a dir 93.907 kg de residus recollits. Aquests mobles i voluminosos, que haurien esdevingut residus, han estat reintroduïts com a articles de valor i representen un estalvi en emissions de 75.295 kg de CO₂.


L’itinerari d’inserció laboral

Les 13 persones contractades per realitzar el servei han iniciat un itinerari consistent en l’acompanyament durant la seva contractació, amb l’objectiu de promoure la inserció laboral al mercat ordinari d’aquests col·lectius.

Aquests llocs de treball es veuen reflectits directament en el servei de recollides, així com indirectament en el procés de preparació per a la reutilització dels residus i en el procés de venda a les botigues de Solidança / Roba Amiga, espais dinàmics de venda de productes de segona mà.

Des del març de 2022, Mataró compta amb una nova botiga de Solidança / Roba Amiga (ronda d’Alfons X, número 117), on la ciutadania pot accedir a mobles de segona mà de qualitat a bons preus.


Galeria d'Imatges

Publicat a