Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Un miler d’afectats per les preferents de Caixa Laietana té informe favorable de l’auditor en el procés d’arbitratge

Escoltar

Un miler d’afectats per les preferents de Caixa Laietana té informe favorable de l’auditor en el procés d’arbitratge

El 15 de juliol finalitza el termini per sol·licitar l’inici de l’arbitratge a Bankia



La Comissió d’afectats pels productes financers d’alt risc a Mataró va reunir-se ahir, dilluns 8 de juliol, per fer balanç de l’inici del procediment d’arbitratge obert per als clients de Bankia (Caixa Laietana) i Catalunya Caixa.


 

Queda menys d’una setmana perquè finalitzi el període establert (15 de juliol per Bankia i 12 de juliol per Catalunya Caixa)  perquè els afectats per la comercialització de participacions preferents i deute subordinat puguin sol·licitar l’inici de l’arbitratge i la comissió va avaluar les primeres xifres de com està anant el procediment.

 

Segons dades facilitades per Bankia, a Mataró ja s’han superat  les 1.000 persones que tenen un informe favorable per part de l’auditor indepedent (KPMG) i, concretament, 6 han obtingut ja el laude per part de la Junta Nacional de Consum.

 

L’alcalde i president de la Comissió d’afectats, Joan Mora, va dir ahir que “continuarem fent el seguiment de tot el procés fins que tothom hagi cobrat”. En aquest sentit, va assenyalar que es calcula que el 75% de les persones perjudicades per la comercialització d’aquests productes financers híbrids a la ciutat s’ha acollit a l’arbitratge o té presentada una demanda per la via civil. “Ignorem si l’altre 25% és conscient que té aquests tipus de productes, però en tot cas, els recordem que són a temps fins el 15 de juliol per demanar l’arbitratge”.

 

L’Ajuntament manté oberta fins aquesta data l’oficina municipal d’informació, orientació i suport als afectats al Centre Cívic Pla d’en Boet (carrer de Juan Sebastián Elcano, 6) i, a partir de dilluns que ve continuarà atenent a aquells que requereixin consultes a través de l’Oficina Municipal d’Informació al Consumidor (avinguda de Josep Puig i Cadafalch, 101).

 

Des que es va posar en marxa el dispositiu municipal, l’oficina ha atès 1.721 mataronins, dels quals 1.469 són clients de Caixa Laietana, 243 de Catalunya Caixa i 10 d’altres entitats (Nova Caixa Galicia, Caixa de Pensions, Repsol, i Banco Popular). També s’han atès 57 persones del Maresme.