Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'oficina i els punts d'informació turística de Mataró han atès 6.784 consultes i 11.659 visitants aquest estiu

Escoltar

L'oficina i els punts d'informació turística de Mataró han atès 6.784 consultes i 11.659 visitants aquest estiu

L'oficina de turisme, ubicada a la planta baixa de l'Ajuntament (Riera, 48), i els dos punts d'informació turística instal·lats a la platja i al centre comercial Mataró Parc han atès un total de 6.748 consultes durant la temporada d'estiu, del 24 de juny al 12 de setembre, i han rebut en conjunt 11.659 visitants. La presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero, ha presentat avui en roda de premsa, i ahir ho va fer al Consell de l'IMPEM, el balanç i valoració de les activitats de promoció turística desenvolupades enguany.

Oficina de turisme i punts d'informació turística

Del 24 de juny al 12 de setembre, l'oficina de turisme de l'Ajuntament ha atès 2.306 consultes i ha rebut 3.580 visitants. L'oficina va obrir les seves portes el passat 16 de maig i estarà en funcionament durant tot l'any.

El punt d'informació turística que durant l'estiu ha estat instal·lat al passeig marítim, a la platja del Varador, ha atès 3.316 consultes i ha rebut la visita de 6.037 persones. Aquest punt d'informació ha funcionat del 24 de juny al 17 de setembre.

Per últim, el punt d'informació de Mataró Parc ha atès 1.162 consultes i ha rebut la visita de 2.042 persones. Va funcionar del 6 de juliol al 2 de setembre. El primer mes va estar instal·lat a la primera planta del centre comercial i el segon mes a la planta baixa.

En relació al total de consultes gestionades aquest estiu per l'oficina i els dos punts d'informació, un 85,6% dels visitants eren de nacionalitat espanyola, i un 14,3 % estrangers. Dels visitants amb nacionalitat espanyola, un 70,3% eren de Mataró i comarca. Un 61,3% dels visitants residien a Mataró, un 29% estaven de pas al municipi però no hi pernoctaven i un 5,3% dels visitants s'allotjaven a la ciutat.

Pel que fa el tipus d'informació sol·licitada, les consultes més comunes han estat: demanar el plànol turístic de Mataró (un 15% de les consultes a l'oficina de turisme, un 14% de les consultes al punt d'informació de la platja i un 21% de les consultes al punt d'informació de Mataró Parc) i demanar informació sobre festes o esdeveniments (un 12% de consultes a l'oficina de turisme, un 13% al punt d'informació de la platja i un 5% al punt d'informació de Mataró Parc). Altres consultes habituals han estat demanar informació sobre les rutes i visites guiades, sobre el servei d'audioguies, o recollir material divers disponible a l'oficina i punts d'informació.

Si als visitants i consultes atesos durant l'estiu se sumen les dades enregistrades des de la posada en marxa de l'oficina de turisme de l'Ajuntament, el total de consultes ateses des del 16 de maig ha estat de 7.687 i hi ha hagut 12.819 visitants.

Rutes, visites turístiques i altres propostes

Un total de 518 persones han participat aquest estiu a les rutes, visites guiades i el nou servei d'audioguies. L'IMPEM ha editat 5.000 exemplars d'un fulletó que recull tota l'oferta de rutes i visites, a més d'altres propostes d'iniciativa privada, com batejos submarins a l'alguer o lloguer d'embarcacions.

En concret, s'han fet 9 sortides de la Ruta modernista a Mataró, que ha comptat amb un total de 41 participants. De la Ruta Puig i Cadafalch Mataró-Argentona només s'ha fet una sortida, amb un grup de 30 persones.

També s'han fet 9 visites al Clos Arqueològic de Torre Llauder, amb 54 participants. La visita guiada a la Basílica de Santa Maria i al conjunt dels Dolors s'ha fet en 6 ocasions amb un total de 18 participants, i s'han organitzat 6 visites al Centre d'Art Germans Arenas i Clavell, amb 41 participants. D'altra banda, les dues visites guiades que es van organitzar a l'exposició temporal Chillida.Codis van comptar amb 8 participants.

De la Ruta del Mar s'han fet 9 sortides, amb 135 visitants. Segons es desprèn de les enquestes de valoració realitzades entre els usuaris d'aquesta ruta, un 61% dels visitants han estat dones i un 39% homes. La franja d'edat més habitual dels usuaris ha estat entre 45 i 65 anys (42%); pel que fa la procedència, un 75% són de Mataró, un 21% d'altres municipis catalans, un 2% d'altres comunitats de l'Estat i un 2% estrangers. Un 41% dels visitants han fet la ruta acompanyats de la seva parella i un 25% eren famílies. Un 66% dels visitants han trobat el contingut de la ruta molt interessant, un 32% interessant i un 2% correcte.

Per últim, la ruta audioguiada per Mataró, que va començar a funcionar el 27 de juliol, l'han fet 191 persones. L'IMPEM ha editat 10.000 fulletons, amb la informació del funcionament, itinerari i principals característiques del servei. El servei l'han utilitzat en proporció igual homes i dones; la franja d'edat més comuna és la situada entre els 40 i els 64 anys (51%) i pel que fa la procedència el 30% eren de Mataró, un 33% d'altres municipis catalans, un 21% d'altres comunitats i un 15% de països estrangers. En relació al nivell de satisfacció, el 77% dels usuaris ha valorat la creació del servei com a molt interessant i un 23% bastant interessant. Pel que fa el contingut i explicació de l'audioguia, un 53% el troba molt interessant i un 47% bastant interessant. Un 98% d'usuaris consideren adequat el circuit proposat, mentre que un 2% no el consideren adient; i el 100% dels visitants recomanarien la ruta a familiars o amics.

Oferta de productes al front marítim

L'IMPEM ha promocionat també aquest estiu l'oferta de lleure Mataró, Nit i platja i el cicle Entrellunes. Pel que fa el primer, tant l'oficina de turisme com els punts d'informació turística han mantingut un contacte permanent amb els operadors dels bars instal·lats a les guinguetes de la platja per conèixer setmanalment la seva programació. A més, l'IMPEM ha col·laborat amb el concurs fotogràfic organitzat per La Raspa.

Pel que fa el cicle d'activitats Entrellunes, iniciativa impulsada per l'IMPEM i organitzada per Comerç Mataró Centre amb el disseny d'Actua, un total de 979 persones han participat a les diferents activitats. En concret, 850 nens han participat als jocs d'estiu a la plaça de la Muralla, 70 persones a les sessions M'agrado tal com sóc, de tai-txí i banyades naturistes, 40 persones a la sessió e contes i sopar a l'espigó que es va fer el 9 d'agost, i 19 persones a les Mataronades, que consistien en caminar plegats de plaça en plaça amb un narrador com a guia.