Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró posa en marxa el Servei Integral de Protecció de l’Habitatge (SIPH)

Escoltar

Mataró posa en marxa el Servei Integral de Protecció de l’Habitatge (SIPH)

A partir d’avui, 5 d’octubre, entra en funcionament a Mataró el Servei Integral de Protecció de l’Habitatge (SIPH) format per un equip de tres juristes amb suport administratiu i un treballador social. L’objectiu és atendre la ciutadania amb problemes o dubtes respecte temes d’habitatge: mediació en lloguer, intermediació hipotecària o mediació en consum, entre d’altres. El nou servei, que compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i de l’Ofideute de l’Agència de l’Habitage de Catalunya, és una de les 10 mesures de xoc acordades a la Taula per a la reconstrucció social i econòmica de la ciutat.

Disposar d’una finestreta única que pugui atendre tota la ciutadania de Mataró amb problemes, dubtes o necessitat de mediació en temes d’habitatge. Aquesta és la idea d’on neix el Servei Integral de Protecció de l’Habitatge (SIPH) de Mataró que entra en funcionament avui 5 d’octubre.

Amb seu a l’Edifici de Vidre (carrer de Pablo Iglesias, 63), el SIPH comptarà amb tres juristes i amb suport administratiu i un treballador social per atendre la ciutadania amb temes exclusivament relacionats amb l’habitatge. És un servei creat a partir de la col·laboració entre Habitatge, PUMSA, Benestar Social i el Servei de Consum, i compta amb el suport de la Diputació de Barcelona i del servei Ofideute de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.

El SIPH serà un servei públic i gratuït, integral i transversal, especialitzat, de resolució de conflictes i sempre enfocat en trobar la millor solució per a la ciutadania en matèria d’habitatge.

Els tècnics del servei podran atendre en casos d’intermediació hipotecària amb ciutadans que tinguin dificultats per pagar el préstec o crèdit hipotecari del seu habitatge o, fiadors de préstecs amb garantia hipotecària que - per impagament - estiguin en risc de perdre el seu habitatge principal. També faran mediació en consum en temes com la reclamació de clàusules abusives o demanda de mediació prèvia a inici d'un procediment d'execució. I l’altre gran bloc de treball serà la mediació en temes de lloguer privat amb persones amb risc de perdre l'habitatge habitual de lloguer.

Per accedir al servei es prioritzarà el format electrònic i per tant caldrà sol·licitar cita a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, concretament en aquest tràmit. En els casos que això no pugui ser, el ciutadà també es podrà descarregar l’imprès de sol·licitud i lliurar-lo personalment a l’Oficina Local de l’Habitatge o a Benestar Social, sempre amb cita prèvia.

 

Taula per la reconstrucció social i econòmica

La creació d’aquest servei, ja contemplat en el Pla Local de l’Habitatge 2018-2023, és una de les línies d’actuació que va acordar la Taula per a la reconstrucció social i econòmica per reduir al màxim les desigualtats socials i econòmiques generades per la pandèmia de Covid-19.

Publicat a