Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Plenari de Les Santes 2012 inicia el procés participatiu de la Festa Major

Escoltar

El Plenari de Les Santes 2012 inicia el procés participatiu de la Festa Major

La primera reunió aplega més del doble de persones que l’any passat



L’organització de Les Santes 2012 ha començat el seu procés. Ahir va tenir lloc el primer Plenari de la Festa Major de Mataró amb l’assistència de més de 60 persones, unes 40 més que l’edició de l’any passat.


 

El Plenari, que és d’assistència oberta al públic, són les reunions per organitzar i participar en la programació de la Festa Major de Mataró amb la voluntat de millorar i col·laborar en el seu desenvolupament.

 

La sessió va acordar la creació d’una Comissió permanent, formada pel director de l’Institut Municipal d’Acció Cultural (IMAC), Josep Maria Torrent; un membre de la Comissió d’actes de carrer; un membre de la Comissió d’actes de foc; i un membre de la Comissió de colles institucionals. La tasca de la Comissió permanent és la de fer el seguiment de les decisions preses per les diferents comissions i de fer alhora de nexe d’unió amb el Plenari.

 

El president de l’IMAC, Joaquim Fernàndez, va aprofitar la reunió per donar a conèixer que aquest any no es farà un concurs per triar el cartell de Les Santes sinó que serà la Comissió d’imatge i comunicació qui proposi l’artista, com s’ha fet fins ara.

 

Una de les propostes d’aquesta primera trobada va ser la creació d’un acte nou que donaria el tret de sortida al compte enrere de Les Santes 2012.

 

A la reunió també es va establir que el Plenari es reunirà una vegada al mes per poder fer un seguiment i treballar més exhaustivament les propostes dels ciutadans.

 

Pel que fa a la participació dels ciutadans en l’organització de Les Santes 2012, la sessió plenària va predefinir quina ha de ser l’estructura participativa, en aquest sentit es van crear dues comissions noves: la de programació d’actes nous i la d’actes tradicionals.

 

Entre d’altres punts que també es van tractar, van ser l’acord de potenciar més els canals de comunicació 2.0 per poder arribar a un públic més ampli i la voluntat de trobar noves vies de finançament i mecenatge.