Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró Bus millorarà freqüències al 2019, tindrà servei diari a totes les línies i arribarà al TCM i El Rengle

Escoltar

Mataró Bus millorarà freqüències al 2019, tindrà servei diari a totes les línies i arribarà al TCM i El Rengle

L’Ajuntament crearà un títol propi de deu viatges a 8,25 € i estudia instal·lar diferents escales mecàniques per complementar la nova xarxa d’autobusos

L’alcalde, David Bote, i el regidor de Mobilitat, Juan Carlos Jerez, han presentat avui la proposta d’implantació de la nova xarxa de Mataró Bus, que a partir de gener de 2019 ha de comportar una millora de les freqüències, servei diari a totes les línies existents i l’extensió de recorreguts fins al TecnoCampus i El Rengle, entre altres novetats. La proposta servirà de base per a la preparació del nou contracte del servei, que ha de tenir una vigència de deu anys (2019-2028). 




La proposta s’ha presentat aquest matí als grups municipals en una Comissió Informativa Municipal extraordinària de Gestió de l’Espai Públic. Agafa com a referència la xarxa licitada al 2009, que va estar en funcionament fins al 2012, amb un alt índex de cobertura. Així, es preveu la recuperació del servei diari en aquelles línies que ara no operen de dilluns a diumenge (línies 4 i 7). En especial, es potenciarà la línia 4 per millorar la connexió dels barris del nord de la ciutat amb el centre de Mataró i l’Hospital, amb un increment substancial de les freqüències de pas, que els dies laborables es reduirà a la meitat.




La línia 5 tindrà un recorregut més directe per unir l’estació de tren amb l’Hospital sense passar per la plaça de les Tereses, i amb una freqüència de pas encara més elevada, estimada en uns 10 minuts de dilluns a divendres. La línia 3 prolongarà el seu recorregut per arribar fins al TecnoCampus i El Rengle.




En general es contempla una millora generalitzada de les freqüències de pas i eliminar les desigualtats entre les línies per arribar a una mitjana de 15 minuts en dia laborable (ara 21,2), 20-25 minuts els dissabtes i durant l’estiu (ara 30), i 30 minuts els festius (ara 42).






Viatges un 20% més barats




L’Ajuntament té previst crear un nou títol de transport municipal que permeti fer 10 viatges en el Mataró Bus a un preu de 8,25 € (un 20% menys que les T-10 de transport integrat de l’ATM).




Pel que fa al model de gestió del servei, s’aposta per un contracte de concessió amb transferència del risc operacional –tal com proposava l’estudi de models de gestió fet per l’AMTU a petició de l’Ajuntament–, però mantenint la propietat municipal dels autobusos i cotxeres, que seria similar al sistema actual. Com a novetat, es preveu crear una societat mercantil d’objecte únic amb una participació minoritària de l’Ajuntament, que s’estima en prop d’un 5% i estaria orientada a obtenir informació i l’adquisició progressiva del know-how sobre el funcionament del servei. La flota d’autobusos s’incrementarà de 23 a 33 vehicles en dia feiner, amb l’adquisició d’autobusos sostenibles, híbrids o elèctrics per renovar el parc. L’aportació anual de l’Ajuntament al servei serà de 3,8 milions d’euros.






Projectes complementaris




La renovació de la xarxa de Mataró Bus es preveu complementar amb un projecte innovador per a la ciutat d’instal·lació d’escales mecàniques a diferents punts, que permetin acostar els usuaris a diferents parades.




Així mateix, es preveu completar la implantació d’un sistema Intel·ligent de regulació semafòrica per prioritzar la circulació dels autobusos urbans.








En el marc del Pacte per la Mobilitat


Generar una xarxa de transport públic eficaç i eficient, amb l’objectiu que sigui alternativa al cotxe, va ser un dels objectius definits al Pacte per la mobilitat aprovat per unanimitat dels grups municipals al 2016. Igualment, se seguirà treballant per propiciar l’aprovació del Pla de mobilitat urbana i sostenible a la ciutat, d’acord amb el document de Bases per a la governació de l’Ajuntament de Mataró d’octubre de 2017.


El contracte de gestió del Mataró Bus està actualment prorrogat fins a 31 de desembre. Abans de l’estiu es preveu dur a terme la redacció dels plecs del nou contracte per procedir a la licitació i adjudicar el nou contracte en el darrer trimestre de l’any.