Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró reclama formar part de la zona tarifària 2 de transport públic i connexió directa amb l’aeroport del Prat

Escoltar

Mataró reclama formar part de la zona tarifària 2 de transport públic i connexió directa amb l’aeroport del Prat

La Junta de Portaveus, celebrada el 9 de gener, va aprovar per unanimitat una declaració institucional, presentada pel grup municipal Socialista, per reclamar el canvi de zona tarifària de transport públic de Mataró. 




El text íntegre, del qual es va donar compte al Ple del 12 de gener, és el següent:






“Per l'estació de Mataró, ciutat precursora del primer ferrocarril de la península, passen uns 20.000 viatgers de mitjana cada dia.




Però Mataró, com Granollers, Terrassa i Martorell, formem part de les ciutats de la segona corona metropolitana que pertanyem a la zona 3 de tarifació del transport públic.




Aquesta situació ens comporta pagar entre un 33% i un 40% més pels títols de transports que els nostres veïns de la zona tarifària 2 (en el nostre cas, respecte Cabrera de Mar).




No deixa de ser un altre peatge que els ciutadans de Mataró hem de pagar per no ser tractada a tots els efectes com a ciutat metropolitana.




Aquests dies, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha anunciat que el títol de transport T-Mobilitat ajorna dos anys la seva implantació i, per tant, les actuals zones tarifàries que havien de finalitzar enguany, estaran vigents com a mínim fins a inicis de 2019.




El Pacte per la Mobilitat, signat en juliol de 2016 per totes les forces polítiques del consistori, incideix en la necessitat de fomentar el transport públic i la mobilitat sostenible. Sens dubte, una millor tarifació dels títols de transport integrat afavoririen aquests objectius del Pacte.




La Junta de Portaveus del passat 25 de novembre va aprovar per unanimitat la Declaració Institucional per aconseguir la implantació de mesures en infraestructures que garanteixin una adequada mobilitat entre els diferents municipis de la comarca del Maresme, recolzant la Declaració del Maresme, declaració que entre altres mesures reclama la millora de la capacitat i prestacions de l’actual línia de Rodalies R1.




Per altra banda, les primeres dades dels projecte estratègic Mataró 2022 destaquen la reactivació econòmica com un dels reptes de la nostra ciutat. Fer més competitiu el transport públic interurbà pot contribuir molt positivament a la reactivació econòmica. En el mateix sentit, cal insistir en la reivindicació de la recuperació de la connexió directe de la comarca del Maresme amb l’aeroport del Prat; acció clau de suport al sector econòmic del turisme.




Per tot això, proposem al Ple Municipal l’adopció de la següent Declaració Institucional:




PRIMER.- Reclamem a l’Autoritat de Transport Metropolità i al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat la revisió de les zones tarifàries per tal que Mataró s’inclogui dins de la zona 2.




SEGON.- Reiterem la reivindicació de Mataró i del Maresme de recuperar la connexió directa de la comarca amb l’aeroport del Prat.




TERCER.- Comunicar aquest acord a l’Agrupació de Municipis amb Transport Urbà (AMTU), als ajuntaments de les ciutats de l’àmbit metropolità incloses a la zona tarifària 3, als ajuntament del Maresme i de La Selva amb estació de rodalies, al Consell Comarcal del Maresme i al Consell Econòmic i Social”.