Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró acull la XVII Jornada Tècnica sobre el Sistema Arbitral de Consum

Escoltar

Mataró acull la XVII Jornada Tècnica sobre el Sistema Arbitral de Consum

Se celebrarà el dijous 16 de novembre al Centre Cívic Cabot i Barba



Mataró acollirà, el proper dijous 16 de novembre, la XVII Jornada Tècnica sobre el Sistema Arbitral de Consum al Centre Cívic Cabot i Barba, organitzada per la Diputació de Barcelona. Aquest any el tema a tractar és la nova llei espanyola del passat 2 de novembre que incorpora la directiva europea per a la resolució alternativa de litigis en matèria de consum. 




En concret és la nova Llei 7/2017, de 2 de novembre, per la qual s'incorpora a l'ordenament jurídic espanyol la Directiva 2013/11/UE, del Parlament Europeu i del Consell, de 21 de maig de 2013, relativa a la resolució alternativa de litigis en matèria de consum que busca incrementar la qualitat dels serveis que presten totes les entitats acreditades en la resolució de litigis de consum. Aquestes entitats són tots els serveis públics de consum, com les Oficines Municipals d’Informació al Consumidor (OMIC), les Oficines comarcals d’Informació al consumidors (OCIC), les Oficines Provincials d’Informació al Consumidor (OPIC) i les Juntes Arbitrals de Consum de tota Espanya.






Mataró, Junta Arbitral des de 1998




Mataró disposa d’una Junta Arbitral de Consum des de l’any 1998, i és una de les vuit que hi ha a Catalunya juntament amb les juntes de Barcelona, Badalona, Lleida, L’Hospitalet de Llobregat, Sabadell, Terrassa i Vilafranca del Penedès, que són municipals i també hi ha una Junta Arbitral Autonòmica que depèn de l’Agència Catalana de Consum de la Generalitat de Catalunya.




Les Juntes Arbitrals de Consum ofereixen a les empreses adherides i a tots els consumidors la possibilitat de solucionar conflictes relacionats amb el consum de productes o serveis d’una forma àgil, rigorosa i gratuïta. El sistema proposa una resolució vinculant equiparable a una sentència judicial, per tant si una de les parts no compleix allò establert en l’acord, l’altre part té la possibilitat de demanar al Jutge de 1a Instància de Mataró que executi la resolució. El magistrat no entrarà en el fons de l’assumpte, només executarà la resolució acordada a la Junta Arbitral de Consum.




En un arbitratge de consum no es defensa cap de les parts, sinó que es mira cas per cas tenint en compte tants els drets i deures dels consumidors com els de l’establiment. Per garantir una bona aplicació de la justícia, cada Junta Arbitral de Consum disposa d’un Òrgan Arbitral format per representats dels consumidors, dels empresaris i també per tècnics de les administracions respectives.




L’adhesió dels comerços i empreses de serveis, que és voluntària i gratuïta, es formalitza amb la signatura d’un document de compromís. L’empresari rep a canvi un distintiu com a garantia de qualitat afegida als béns i serveis que ofereix i es distingeix de la competència per oferir un valor afegit als seus clients.