Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El nombre d’usuaris de rutes i visites guiades augmenta un 12 % aquest estiu respecte de 2010

Escoltar

El nombre d’usuaris de rutes i visites guiades augmenta un 12 % aquest estiu respecte de 2010

L’ocupació hotelera ha estat del 51 % i al Càmping Barcelona, del 59,64 %

Les 11 rutes i visites guiades i audioguiades que s’han ofert durant aquest estiu, des de l’1 de maig fins a l’11 de setembre, a Mataró han tingut una acollida de 1.418 usuaris, el que representa un augment del 12 % respecte de la temporada de 2010. Aquesta tendència alcista s’ha anat detectant des de principis d’any.


 

Enguany s’ha estrenat un nou itinerari guiat: “Ruta Mataró: de la indústria tèxtil al TecnoCampus”, que ha comptat amb 55 usuaris. Les propostes que han atret més públic han estat les rutes per conèixer el Modernisme a la ciutat i les visites guiades a la Basílica de Santa Maria i conjunt dels Dolors i al clos arqueològic de Torre Llauder, tot i que aquesta darrera ha tingut una davallada respecte de l’any passat (de 175 usuaris el 2010 a 109 el 2011).

 

El 23,52 % d’usuaris que han realitzat alguna de les dues rutes audioguiades (“Ruta audioguiada per Mataró” i “Ruta comercial audioguiada”) són estrangers i un 33,61 % provenen de la província de Barcelona, segons l’enquesta realitzada sobre una mostra de 119 persones. Un 99,16 % dels enquestats recomanaria la ruta audioguiada.

 

Durant aquesta temporada s’han realitzat 339 enquestes de satisfacció a les persones que han fet alguna de les rutes i visites guiades. La nota mitjana de valoració ha estat del 8,75 sobre 10.

 

D’aquestes 11 propostes, 8 han estat gestionades per l’Institut Municipal de Promoció Econòmica (IMPEM), 1 per l’Institut Municipal d’Acció Cultural (IMAC), 1 per la Fundació Vilaseca i 1 pel Museu Arxiu de Santa Maria.

 

Oficina de Turisme

 

L’Oficina de Turisme i el Punt d’Informació Turística del Front Marítim han atès aquest estiu, des de l’1 de maig fins a l’11 de setembre, 10.582 persones, el que representa un descens del 9,33 % respecte de l’any passat. Aquesta davallada podria explicar-se perquè el Punt d’Informació Turística del Front Marítim es va posar en marxa l’1 de juny i no l’1 de maig, com l’any passat, i per la mala climatologia.  De les 10.852 persones ateses, 2.750 corresponen al Punt d’Informació Turística del Front Marítim i 7.832, al de l’Oficina de Turisme, el que significa un 25,99 % i un 60,95 %, respectivament.

 

Ocupació hotelera

 

La mitjana d'ocupació hotelera entre el maig i l’agost ha estat del 51 % als hotels NH Ciutat de Mataró, Ibis, Castell de Mata i Colón, que ofereixen un total de 670 places.

 

Durant aquest període estival han pernoctat a la ciutat 21.365 viatgers, que han realitzat 42.034 pernoctacions, el que representa una estada mitjana per viatger de 1,97 dies.

 

El nombre de viatgers estrangers que han estat als hotels és de 8.811 i han realitzat 20.633 pernoctacions, amb una estada mitjana de 2,34 dies. El nombre de viatgers espanyols que han passat la nit als hotels de Mataró ha estat de 12.554 i les pernoctacions 21.401, el que significa una estada mitjana de 1,70 dies.

 

La mitjana d'ocupació al Càmping Barcelona ha estat del 59,64 %.

 

Les platges renoven la “Q” de Qualitat Turística

 

Les platges del Varador i del Callao han renovat aquest any la certificació de la marca ‘Q’ de Qualitat Turística que atorga l’Instituto para la Calidad Turística Española (ICTE), obtinguda per primera vegada l’any passat. La ‘Q’ de Qualitat Turística és un certificat que l’ICTE dóna a aquelles platges que compleixen uns nivells de qualitat als serveis que presten als usuaris.

                                                                                                                         

Les platges del Varador i del Callao han obtingut en sis dels nou ítems avaluats una puntuació superior a 9 (que indica excel·lència en el servei): informació, serveis higiènics, neteja i recollida selectiva de residus, seguretat, salvament i primers auxilis i oci; i en tres una puntuació superior a 8 (que indica satisfacció): direcció, accés i manteniment d’instal·lacions i equipaments).

 

El distintiu ‘Q’ de Qualitat Turística no és l’únic que ha renovat aquest any la nostra ciutat, ja que l’Oficina de Turisme de Mataró i la platja del Varador han aconseguit la renovació del Sistema Integral de Qualitat Turística Espanyola en Destinació (SICTED), que reconeix la qualitat de la seva oferta turística i permet gestionar la qualitat de les empreses i serveis turístics. A aquesta distinció s’ha afegit enguany la platja del Callao.

 

Baixen les assistències a banyistes

 

El servei de la Creu Roja, coordinat per Protecció Civil, ha realitzat 562 assistències, 15 evacuacions i 8 rescats entre l’1 de maig i l’11 de setembre. El nombre d’assistències ha experimentat una davallada del 41,1 % respecte de l’any passat, quan el percentatge d’assistències es va disparar respecte de 2009 principalment per les picades de meduses. Respecte de 2010, aquest any el nombre d’evacuacions ha baixat un 31,82 % i el de rescat ha disminuït un 33,4 %.