Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Oficina d’Atenció Ciutadana incorpora la cita prèvia a les tardes per agilitzar determinats tràmits

Escoltar

L’Oficina d’Atenció Ciutadana incorpora la cita prèvia a les tardes per agilitzar determinats tràmits

Del 2013 al 2016, els tràmits a nivell presencial s’han reduït un 12 %



Les oficines d’atenció ciutadana incorporen canvis a partir de l’1 de febrer amb l’objectiu d’oferir una millor atenció al ciutadà. El principal canvi és la incorporació de la cita prèvia obligatòria, a partir de les 15.30 h, per realitzar determinats tràmits. L’altre canvi és que l’oficina de La Riera tancarà els divendres a la tarda. 




En horari de matí, els ciutadans poden dirigir-se a les oficines d’atenció ciutadana per realitzar qualsevol tipus de tràmit però a partir de les 15.30 h, a l'oficina de La Riera, caldrà tenir cita prèvia de forma obligatòria per fer les següents gestions:


- Cadastre

- Carnet Blau

- Casaments

- Guals

- Llicències d’activitats i d’obres

- Ocupacions de la via pública

- Padró (altes, modificacions i reagrupaments)

- Presentació de factures

- Registre específic a partir de 10 documents

- Tributs

- Altres com sol·licitud d’informe d’atestats, de targeta d’armes, transmissió de llicències, permís municipal de conductor d’autotaxi i compulses a partir de 10 documents






Amb aquest requisit es vol aconseguir reduir els temps d’espera del ciutadà i agilitzar aquest tipus de tràmits que per la seva tipologia són més llargs de gestionar. Per demanar cita prèvia es pot fer al telèfon gratuït 900 859 009, a www.mataro.cat/citaprevia i presencialment a les oficines d’atenció ciutadana.






Disminució dels tràmits presencials i nou horari




El nombre de tràmits a nivell presencial ha disminuït en els darrers anys en un 12 %. Durant l’any 2013 es van gestionar 222.694 tràmits de forma presencial, mentre que l’any 2016 es van tramitar a nivell presencial 196.740 tràmits. Aquesta disminució es trasllada a un augment dels tràmits realitzats online a través de l’Oficina Virtual d’Atenció al Ciutadà que ha vist com l’any 2013 gestionava 3.917 tràmits, una xifra que ha passat a ser de 34.184 tràmits el passat exercici 2016. Això suposa un increment del 873,38 %.




Aquest canvi de tendència, impulsat per la incorporació de les noves tecnologies i l’aplicació de la normativa sobre administració electrònica, sumat a la voluntat de millora de l’atenció que requereix formació i coordinació de l’equip d’atenció ciutadana, ha suposat un canvi en els horaris de les oficines.




El principal canvi és el tancament de l’oficina de La Riera els divendres a la tarda. Els nous horaris són els següents:




OAC La Riera, 48: de 9 a 19 h de dilluns a dijous i els divendres de 9 a 14.30 h.


OAC Rocafonda, Cerdanyola, Molins, Pla d’en Boet i Cirera: de 9 a 15 h de dilluns a dijous i divendres de 9 a 14 h.




A nivell global, ja sigui de forma online o de forma presencial, el Servei d’Atenció Ciutadana va realitzar 230.924 tràmits durant el 2016.