Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Banc de Bones Pràctiques reconeix set actuacions de l’Ajuntament de Mataró en l’edició especial Covid-19

Escoltar

El Banc de Bones Pràctiques reconeix set actuacions de l’Ajuntament de Mataró en l’edició especial Covid-19

El Banc de Bones Pràctiques dels governs locals ha avaluat les actuacions municipals que hagin respost de forma àgil i eficient als reptes de la pandèmia de la Covid-19. Després d’aquesta valoració, ha destacat set projectes de Mataró com experiències que representen una aportació innovadora i de qualitat i que poden servir de referència per altres ajuntaments o entitats locals. Els projectes són: un procés selectiu telemàtic de personal; el suport i acompanyament educatiu als joves durant l’estiu del 2020 a la Xarxa d’Espais Joves; cap estudiant sense Internet; les activitats d’acompanyament a la solitud de la gent gran; l’atenció telefònica i telemàtica del Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i del Servei d’Atenció Integral (SAI) i les subvencions per a la transformació digital del comerç i la restauració.

L'objectiu fonamental del Banc de Bones Pràctiques (www.bbp.cat) dels governs locals és promoure la millora i la innovació en els governs locals. Els instruments per aconseguir-ho són la difusió d'experiències, seguint una metodologia comuna, i la reflexió i l'intercanvi de coneixement sobre polítiques locals.

En la convocatòria especial Covid-19 el Banc de Bones Pràctiques ha inclòs les següents actuacions de l’Ajuntament de Mataró en el banc d’experiències innovadores i de qualitat de forma que queden recollides perquè altres administracions les facin servir com a model.

  • En l’àmbit de la gent gran: missatges diaris d’informació, salut i entreteniment, activitats i acompanyament contra la solitud.
  • En l’àmbit de la joventut: suport, reforç i acompanyament educatiu a joves durant l’estiu del 2020 a la Xarxa d’Espais Joves.
  • A nivell educatiu: cap estudiant sense Internet, compartició de xarxes Wifi entre ciutadans. 
  • En l’àmbit de la igualtat: l’atenció telefònica i telemàtica al Servei d’Informació i Atenció a les Dones (SIAD) i al Servei d’Atenció Integral (SAI).
  • En recursos humans: el procés selectiu telemàtic de personal.
  • En l’àmbit del comerç: les subvencions per a la transformació digital del comerç i la restauració.
  • D’empresa i ocupació, s’ha triat com a pràctica significativa els ajuts a autònoms i microempreses destinats al pagament d’interessos derivats de les operacions de crèdits subscrites.

El Banc de Bones Pràctiques va néixer l'any 1999 impulsat per la Fundació Carles Pi i Sunyer amb la col·laboració dels municipis i institucions vinculades al món local. A partir d'aquesta data el Banc s'ha anat renovant de forma periòdica per actualitzar les pràctiques i millorar la recollida, avaluació i difusió de les experiències.

Contingut relacionat