Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament signa el primer conveni amb la Sareb per a la cessió de 15 habitatges

Escoltar

L’Ajuntament signa el primer conveni amb la Sareb per a la cessió de 15 habitatges

L’Ajuntament i la Societat de Gestió d’Actius Procedents de la Reestructuració Bancària, la Sareb, han signat un conveni per a la cessió temporal de 15 habitatges que es destinaran a habitatge social. Aquesta cessió, amb una vigència de 4 anys prorrogables anualment, és una de les línies de treball en matèria d’habitatge que es porten a terme a Mataró per garantir el dret d’accés a l’habitatge, mobilitzant habitatge privat buit i transformar-lo en habitatge en règim de lloguer social i assequible amb la coresponsabilitat dels agents implicats.

La regidora d'habitatge, Sarai Martínez, i l'alcalde, David Bote, en la roda de premsa amb la Sareb.
La regidora d'habitatge, Sarai Martínez, i l'alcalde, David Bote, en la roda de premsa amb la Sareb.

L’alcalde, David Bote, i la regidora d’Habitatge, Sarai Martínez, s’han reunit avui virtualment amb el director de Sostenibilitat de la Sareb, Gaspar González-Palenzuela, amb qui s’ha signat un conveni per a la cessió temporal de 15 habitatges destinats a lloguer social.

Segons aquesta primera col·laboració, la vigència de la cessió és de 4 anys prorrogables anualment fins a un màxim de 4 anys. Durant aquest període, l’Ajuntament serà l’encarregat de gestionar els pisos per atendre les necessitats d’habitatge de persones que passin per situacions de vulnerabilitat.

La Sareb rebrà a canvi d’aquesta cessió una contraprestació fixe mensual per cadascun dels habitatges. Segons la Sareb aquests diners es destinen principalment a fer front a les despeses de les assegurances i les quotes de la comunitat. Pel que fa a l’Ajuntament, les arques municipals faran front als càrrecs de la gestió dels habitatges així com al seu manteniment ordinari, posada al dia dels habitatges i el pagament de l’IBI, entre d’altres.

 

Dret a l’habitatge

Des de la regidoria d’habitatge i amb la col·laboració d’altres serveis implicats es treballa sota el principi d’igualtat d’oportunitats per garantir el dret a l’habitatge a la ciutadania fent de l’habitatge un element integrador i de cohesió social. Per aconseguir-ho es busca la coresponsabilitat de tots els agents implicats, en aquest cas, del sector financer. Aquest és una de les prioritats del Pla de Mandat 2019-2023 que s’ha vist reforçada per la crisi derivada de la pandèmia de la Covid-19 que ha posat en situació de vulnerabilitat a més famílies.

En aquesta línia, es treballa amb diferents accions com són el programa Lloguem! que compta amb fons europeus per incidir en el mercat de lloguer; amb la posada en marxa dels procediments d’infraccions en matèria d’habitatge; per la compra d’habitatges sota preu de mercat a través de la modalitat del tanteig i retracte; per la modificació del planejament per a l’establiment de reserves d’Habitatge de Protecció Oficial (HPO) en sòl urbà consolidat, entre d’altres.

A Catalunya, la Sareb compta amb un conveni amb la Generalitat per la cessió de 930 pisos destinats a persones amb risc d’exclusió social. I en els darrers 8 anys  ha signat convenis com el de Mataró amb Santa Coloma de Gramenet (220), Barcelona (200), Sabadell (80), Lleida (60), Calafell (58), L’Hospitalet de Llobregat (50), L’Ametlla del Vallès (35), El Vendrell (20), Granollers (17), Vilafranca del Penedès (15), Sant Feliu de Guíxols (11), Canet de Mar (10), Blanes (10), Amposta (7), Sant Joan Les Fonts (6), Llagostera (6), Sant Jaume d’Enveja (5), Sant Sadurní d’Anoia (4), Badalona (2), i Cardedeu (1).

Publicat a