Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Rècord en l’emissió de certificats digitals idCat tramitats per l’Ajuntament de Mataró

Escoltar

Rècord en l’emissió de certificats digitals idCat tramitats per l’Ajuntament de Mataró

L’Ajuntament va ampliar els horaris del Servei d’atenció ciutadana per garantir que tothom pogués accedir a aquest certificat abans del 5 de febrer, quan acabava el termini per sol·licitar el vot per correu per al 14F.

Al mes de gener l’Ajuntament de Mataró ha validat les sol·licituds de certificats idCat de 553 persones, quadruplicant així la demanda d’aquest tràmit respecte al gener de 2020, quan es van tramitar 127 peticions. La primera setmana de febrer d’enguany, en només cinc dies, s’ha arribat a la xifra rècord de 215 certificats validats, a causa de l’alta demanda que ha experimentat aquest tipus de tràmit per poder sol·licitar per Internet el vot per correu per a les Eleccions al Parlament de Catalunya del 14 de febrer.

Per garantir que totes les persones interessades en obtenir aquest certificat digital poguessin tramitar-lo abans del 5 de febrer, quan acabava el termini per sol·licitar el vot per correu, el Servei d’Atenció Ciutadana va establir un dispositiu especial obrint dues oficines en horari de tarda. Les OFIAC de Pla d’en Boet i Rocafonda van atendre les persones interessades, amb cita prèvia per garantir les mesures de seguretat i higiene a causa de la Covid19, en horari de tarda de 16 a 20.30 hores i de 15.30 a 19.30 hores respectivament.

La ciutadania pot sol·licitar el certificat idCat a les oficines de l’Ajuntament de Mataró des de l’any 2012. Aquell any a les oficines municipals es van emetre 205 certificats, mentre que al 2020 es van emetre 3.271. L’idCat és un certificat digital qualificat que permet fer tràmits a través de les seus electròniques de les administracions públiques, ja que està reconegut arreu de l’Estat i la Unió Europea per complir els estàndards del Reglament europeu d’identificació electrònica (sistema eIDAS).


S’incrementa l’ús de la identificació electrònica

Al 2016 el consorci AOC va posar en marxa el sistema d’identificació electrònica idCat Mòbil, basat en l’enviament de codis d’accés a través de missatges SMS al telèfon mòbil vinculat a la persona interessada. Aquesta nova identificació electrònica, vàlida a la majoria d’administracions catalanes i per a tots els tràmits de la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Mataró, ha potenciat l’ús de la relació telemàtica amb la ciutadania.

Durant el 2020, en part a causa de la situació de pandèmia per la COVID19, es van registrar 77.258 interaccions amb identificació o signatura electrònica per part de la ciutadania a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Mataró, el que va suposar un increment d’un 62% respecte a l’any anterior.

La seu disposa d’un apartat específic d’ajuda per a la ciutadania, que incorpora materials genèrics com ara la “Guia ciutadana de l’administració electrònica”, com accedir a les notificacions, com interactuar amb la Carpeta ciutadana o com funcionen les representacions. També es publica material específic d’ajuda per determinats tràmits concrets i estan disponibles vídeos del consorci AOC sobre com obtenir els certificats digitals. A més, les persones que es troben amb dificultats per efectuar algun tràmit online poden adreçar-se al Xat d’atenció ciutadana i per a incidències tecnològiques al correu seu@ajmataro.cat, que està donant resposta a la ciutadana en un temps mitjà de 6 hores en dia laborable.