Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament aprova per unanimitat recuperar l'abonament local de 10 viatges del Mataró Bus

Escoltar

L'Ajuntament aprova per unanimitat recuperar l'abonament local de 10 viatges del Mataró Bus



El Ple de l’Ajuntament va aprovar ahir per unanimitat una proposta de resolució, presentada pel grup municipal de la CUP per la recuperació de l’abonament local de 10 viatges del Mataró Bus. 




El text íntegre aprovat és el següent:




“Després d’uns anys de congelació tarifària, l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat una increment mitjà d’un 2% de les tarifes dels títols de transport integrat per a l’any 2018.




El bitllet senzill de 1 zona passa de 2,15 a 2,20 €. La T-10, que és el títol més utilitzat, passa de 9,95 a 10,20 € en 1 zona, de 19,60 a 20,10 € en 2 zones, de 26,75 a 27,40 € en 3 zones. La T-Mes, usada habitualment per la gent treballadora que viatja diàriament en transport públic, passa de 52,5 a 54 € en zona 1, de 71 a 72,70 € en 2 zones i de 99,60 a 102 € en 3 zones.




Aquest augment tarifari encareix el transport públic a Mataró i no es correspon a un augment real dels salaris i, per tant, repercuteix negativament en el poder adquisitiu de les classes populars. A més, aquest augment no va acompanyat de cap millora sensible en el transport públic de Mataró i del Maresme. En aquest sentit, cal recordar que l’ATM ni tan sols ha atès el canvi de zonificació sol•licitat per la Junta de Portaveus de l’Ajuntament de Mataró. Ara mateix, tot i que les xifres de persones usuàries de transport públic s’han situat en un màxim històric, resulta que pagarem més per un servei que encara dista molt de ser òptim i competitiu respecte al cotxe particular.

Cal aplaudir el fet que l’Ajuntament de Mataró ja va modular l’impacte tarifari de l’ATM fixant un bitllet senzill d’1 zona pel servei de Mataró Bus a un preu d’1,70 €.




No obstant això, la T-10 d’1 zona es regeix pels preus de l’ATM, la qual cosa penalitza les persones que usen habitualment el Mataró Bus i que sols es desplacen dins de la ciutat. Per això, proposem que el servei de Mataró Bus recuperi l’abonament local de 10 viatges amb un descompte equivalent al què ja s’aplica als bitllets senzills. L’existència d’aquest abonament local no ha d’excloure l’ús dels títol integrats, però sí que ha de permetre que els usuaris paguin un preu més just pels desplaçaments dins de la ciutat. Pensem que aquesta mesura és possible i necessària perquè incentiva que la gent utilitzi molt més que ara el servei del Mataró Bus.





Per aquests motius, el Grup Municipal de la CUP proposa al Ple de l’Ajuntament de Mataró l’acord següent:




-El servei de Mataró Bus recuperarà l’abonament local de 10 viatges en 1 zona amb un descompte equivalent al 22,7 % que actualment s’aplica als bitllets senzills respecte a la tarifes integrades a l’ATM.”