Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró presenta nous serveis d’atenció ciutadana a través del sistema de missatgeria instantània WhatsApp

Escoltar

Mataró presenta nous serveis d’atenció ciutadana a través del sistema de missatgeria instantània WhatsApp

L’Ajuntament i el TecnoCampus desenvolupen noves funcionalitats que ofereixen informació ràpida i personalitzada a petició del ciutadà a través de paraules clau



L’Ajuntament de Mataró ha presentat aquest matí noves funcionalitats del servei d’atenció ciutadana a través del sistema de missatgeria instantània WhatsApp, que l’administració va posar en marxa de manera pionera el juliol de 2013.


 

L’alcalde, Joan Mora, i el coordinador de Promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament, Josep Pocurull, han ofert una roda de premsa per explicar els detalls de les noves possibilitats que ofereix el sistema, que s’han desenvolupat gràcies a una aplicació complementària dissenyada al Netlab del TecnoCampus, el centre de transferència de tecnologia d’universitat a empresa que hi ha al campus tecnològic i universitari de la capital del Maresme.

 

A banda de comunicar-se amb l’Ajuntament, presentar queixes i realitzar alguns tràmits, els ciutadans poden sol·licitar continguts genèrics a través del WhatsApp de l’Ajuntament (687 200 100) sobre assumptes d’interès local a través de determinades paraules claus.

 

La demanda d’informació a través d’aquestes paraules clau facilita una resposta automàtica, àgil i còmoda per als usuaris de telèfons mòbils intel·ligents, que poden fer la consulta des de qualsevol lloc i en qualsevol moment del dia. El missatge de resposta que envia l’Ajuntament pot estar presentat de diferents maneres: des d’un vincle a un lloc web a un enllaç a un document PDF, o un enllaç a un determinat contingut fotogràfic, cartogràfic, sonor o audiovisual.

 

Així, per exemple, si el ciutadà envia “farmàcies”, pot rebre immediatament un mapa amb la localització de tots els establiments de dispensació de fàrmacs que hi ha a la ciutat, geolocalitzats i amb una fitxa on s’indica l’adreça concreta i el telèfon.

 

 

Catàleg ampliable de paraules clau

 

En aquests moments, existeix un catàleg de paraules clau que l’usuari pot sol·licitar al mateix número de WhatsApp indicant “paraules clau” i que l’Ajuntament anirà ampliant. En el catàleg actual hi ha conceptes de serveis de ciutat (calendari festiu, deixalleries, agenda...), atenció ciutadana (presentar queixes, cita prèvia ofiac, tràmits, domiciliar un rebut), mobilitat i policia local (pàrquings, grua, horaris rodalies, bus, policia, urgències...), protecció civil (Consells protecció...), turisme i promoció de ciutat (visitmataró, platges, hotels, Meteo, Fires, Invest...), cultura (biblioteques, agenda cultural, Les Santes, El Bequetero...), participació ciutadana i transparència (centres cívics, PAM, retiment de comptes, aportació PAM...), ocupació (ofertes de feina, cita ocupació...), ensenyament (portes obertes...), Esports (equipaments esportius, piscina municipal...), i Mitjans de comunicació (m1tv directe, Mataró Ràdio directe...).

 

 

Serveis personalitzats

 

Les noves funcionalitats han obert també la porta a l’administració a oferir també serveis d’informació de caràcter personalitzat a través de la combinació de paraules clau i de números d’identificació com ara el NIF. En aquest sentit, recentment s’ha posat en marxa de manera pilot dos serveis ben diferents: la consulta del col·legi electoral on anar a votar en les properes eleccions al Parlament Europeu i la consulta del usos realitzats a les deixalleries, que serveixen als ciutadans per demanar posteriorment bonificacions a la taxa de les escombraries de l’any següent.

 

En el primer cas, aquesta setmana s’ha començat a oferir als ciutadans la possibilitat de consulta del cens electoral a través del WhatsApp. Enviant “votar:númerodeNIF” el sistema retorna al ciutadà el col·legi electoral al qual li tocarà adreçar-se el pròxim 25 de maig per exercir el seu dret a vot en les Eleccions al Parlament Europeu.

 

 

Modernització de l’administració

 

Les noves funcionalitats del WhatsApp s’emmarquen en les accions de modernització i transparència de l’administració engegades per l’Ajuntament de Mataró. Aquest sistema de missatgeria implica una nova manera de relacionar-se amb la ciutadania a través de les noves tecnologies, que complementa les que ja existien: presencial (oficines d’atenció ciutadana i centres cívics), telefònica (010 i telèfon del civisme) i a través d’Internet (www.mataro.cat -bústia ciutadana, oficina virtual de tràmits-) i de les xarxes socials (Facebook i Twitter).  

 

L’objectiu de l’Ajuntament és que l’aplicació sigui en un futur multicanal, és a dir, que es pugui desenvolupar a través de qualsevol altre sistema de missatgeria instantània i que es pugui posar a disposició d’altres administracions perquè també la puguin fer servir com a eina de comunicació amb la ciutadania.