Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Els viatgers puntuen el Mataró Bus amb un notable alt

Escoltar

Els viatgers puntuen el Mataró Bus amb un notable alt

El 2010 s’ha utilitzat el servei un 2,7 % més respecte a 2009

L'empresa Corporación Española de Transporte, SA (CTSA), concessionària del servei de Mataró Bus, ha realitzat l’enquesta anual de satisfacció dels usuaris sobre els serveis de transport públic a Mataró. Els usuaris han valorat amb un 7,74 punts sobre 10 el servei que ofereix l’empresa de transport. A més, el 2010 s’han incrementat en un 2,7 % els viatges respecte a 2009 fet que confirma la consolidació de la nova xarxa que es va posar en funcionament el gener de 2009. Aquestes dades s’han donat a conèixer a la Comissió Municipal Informativa Via Pública que ha tingut lloc avui dimecres.


 

Així, el 2010 el Mataró Bus va enregistrar 4.811.845 viatges mentre que el 2009 en van ser 4.685.166, dada que representa un 2,7 % més de viatges que el 2010. L’any passat l’Ajuntament va destinar a aquest servei 2,75 milions d’euros.

 

 

Enquesta anual de satisfacció

 

L’enquesta, feta al novembre de 2010, s’ha realitzat sobre una mostra de 800 viatgers escollits de forma aleatòria segons la proporció d’usuaris per línies, dies de setmana i franges horàries.

 

Els usuaris del Mataró Bus han valorat globalment amb un 7,74 punts sobre 10 el servei que ofereix l’empresa de transport, lleugerament per sobre del 2009, en què es va obtenir una valoració global de 7,69 punts.

 

Els aspectes més destacats han estat la seguretat amb 8,10 punts i el tracte del personal amb 8,05, seguits de la informació sobre recorreguts (7,92); informació sobre horaris (7,87); neteja (7,71); comoditat (7,70); recorreguts (7,66); puntualitat (7,49); qualitat de les parades (7,24); horaris (7,22); i freqüència de pas amb (7,05).

 

La puntuació global obtinguda en aquesta enquesta als usuaris del servei és molt similar a l’obtinguda a partir de l’enquesta de satisfacció de la gestió municipal realitzada per l'Àrea de Presidència de la Diputació de Barcelona i l'Ajuntament, en la qual els ciutadans de Mataró van valorar el transport públic amb un 7 sobre 10.

 

Quant al perfil dels usuaris, són les dones els viatgers majoritaris (65 % dels viatgers), i dupliquen pràcticament als homes (35 %). Més de la meitat dels usuaris, un 51,3 %, és població ocupada, seguit dels jubilats amb un 17,13 %, els aturats amb un 11,6 % i els estudiants que són un 11,2 %. Del grup de treballadors, un 38,2 % ho són del sector serveis, mentre que un 19,4 % són dependents o treballadors del comerç.

 

El motiu principal per utilitzar el Mataró Bus és el fet de no tenir carnet de conduir (55,5 % dels usuaris), mentre que un 17,7 5% prefereix utilitzar el transport públic abans que el seu propi vehicle.

 

Respecte a la freqüència d’ús, un 37,6 % dels viatgers entrevistats utilitzen l’autobús tots els dies feiners, als quals cal afegir un 10,5 % que l’utilitza tots els dies, feiners i caps de setmana. El 47,8 % de la població menor de 20 anys utilitza l’autobús tots els dies feiners, percentatge que va baixant progressivament fins arribar al 26,9 % de la població més gran de 64, on predomina la utilització esporàdica.

 

Referent als títols de transport utilitzats, un 56,3 % han utilitzat la T10 (ATM). El següent títol més utilitzat ha estat el carnet blau, amb un 15,2 %, seguit del bitllet senzill amb un 14,5%.

 

Pel que fa al funcionament de les diferents línies, la línia 7 ha estat la que més ha crescut, amb un 22,8 % d’increment de passatge, seguida de la línia 8 que ha tingut un increment del 17,21 %.

 

 

Certificació de qualitat

 

El 2010 l’empresa concessionària ha renovat les certificacions de qualitat segons les normes UNE-EN ISO 9001:2008, UNE-EN ISO 14001:2004 de medi ambient i UNE-EN 13816:2003, específica del transport de viatgers. Mataró Bus és una de les poques empreses de transport de viatgers que ha aconseguit un certificat de qualitat en el transport per a totes les línies que té en servei.