Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Corte Inglés exposa a l'alcalde la seva proposta per a la implantació del centre comercial a Mataró

Escoltar

El Corte Inglés exposa a l'alcalde la seva proposta per a la implantació del centre comercial a Mataró

L'alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, es va reunir ahir amb el cap de relacions externes de El Corte Inglés, Jordi Pintó, i el cap del departament d'Expansió a Catalunya d'El Corte Inglés, Roberto Guirado.

EL Consell d'Administració de PUMSA va adjudicar el passat 27 de març a El Corte Inglés el concurs per a la selecció d'un únic operador comercial que construirà i explotarà el futur centre comercial de l'illa de Fàbregas i Caralt. Els representants d'El Corte Inglés van explicat ahir a l'alcalde els detalls de la proposta que van presentar.

Proposta econòmica

El Corte Inlglés de conformitat amb el plec de clàusules del concurs, ha presentat una declaració acceptant el pagament de 29.402.250€ en total, que engloba el preu de venda (tipus de licitació), establert en 24.000.000€ més IVA (27.840.000€ IVA inclòs), així com el pagament de les compensacions econòmiques de 1.562.250€ IVA inclòs, destinada a inversions en patrimoni arquitectònic.

El Corte Inglés també proposa millores econòmiques a invertir en projectes de ciutat, sumant un total de 8.488.195€. Les millores són les següents:

- Aportació de 1.300.000€ IVA inclòs destinada a inversions en patrimoni arquitectònic.

- Aportació de 2.722.195€ IVA inclòs per a la urbanització dels carrers de l'entorn.

- La construcció d'un aparcament municipal subterrani davant el carrer de Miquel Biada amb un total de 310 places d'aparcament aproximadament. Aquesta millora queda pendent de l'acceptació de l'Ajuntament o l'empresa municipal GINTRA per tractar-se d'un aparcament a construir en domini públic.

- La col·laboració en projectes de promoció comercial i turística de la ciutat, mitjançant el compromís de treball en xarxa amb les associacions de comerciants implicades en el mateix territori d'actuació de la ciutat i col·laboració amb la marca Mataró Ciutat Mediterrània.

Projecte comercial

L'oferta de El Corte Inglés per a la ciutat de Mataró és una oferta completa que inclou tots els serveis que ofereix un centre comercial d'aquesta marca en el seu establiment. Inclou un supermercat; productes no alimentaris d'ús quotidià (parafarmàcia, productes sanitaris i d'higiene personal, drogueria, perfumeria, etc.); equipament per a la llar i per a la persona (peces de vestir, calçat complements, joieria, rellotgeria, etc.); oci i cultura; automoció i carburants; i altres serveis complementaris com Restaurant-Cafeteria, agències de viatges, oficina postal, etc.

La proposta comercial també especifica que l'establiment oferirà una sèrie de serveis gratuïts per als clients com la targeta de compra de El Corte Inglés, reserva de llibres i joguines, campanyes de finançament a terminis, assegurances gratuïtes en l'adquisició de determinats productes o trameses a domicili, entre d'altres.

Finalment, el projecte comercial d'El Corte Inglés resumeix la filosofia de l'empresa, que es basa en cinc compromisos amb el client: qualitat màxima, servei, assortiment, especialització i garantia.

L'empresa preveu invertir un total de 166 milions d'euros per a la implantació del centre a la ciutat. La inversió per part de l'empresa inclou el projecte comercial, el projecte arquitectònic i l'adaptació i la integració a l'entorn de l'edifici.

Llocs de treball

L'empresa estima per a Mataró una plantilla de 860 llocs de treball directes, amb un creixement del 10% en campanyes especials de venda, i 140 ocupacions indirectes. EL procediment de selecció, s'efectuarà prioritàriament a través de la informació facilitada per les borses de treball de l'IMPEM., respectant, segons declaren, els criteris marcats al plec de condicions. Indiquen que EL Corte Inglés, ha constituït amb tots els sindicats d'una mesa per elaborar un Pla d'igualtat que potenciï una més gran presència de la plantilla a tots els àmbits de l'empresa.

Mobilitat

El Corte Inglés es considera un centre comercial urbà. Aquest fet propicia els desplaçaments a peu o en transport públic al centre comercial i els entorns. L'experiència de la marca demostra que la major afluència és peatonal i les compres no són de cap de setmana com el comerç perifèric, sinó diària i repartida de manera homogènia durant la setmana.

Ofereix un servei complet de lliurament de compres a domicili que estalvia desplaçament en cotxe al centre comercial. Un altre tret característic és la venda telefònica i a través d'Internet.