Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L’Ajuntament i la Unió de Botiguers signen el Pacte pel Comerç 2015-2017

Escoltar

L’Ajuntament i la Unió de Botiguers signen el Pacte pel Comerç 2015-2017

S’hi sumen Bulevards Mataró, l’Associació de Marxants del Maresme, ASOMERCAT, i el Gremi d’Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme



L’alcalde, Joan Mora; el regidor de Promoció Econòmica, Miquel Rey; la presidenta de la Unió de Botiguers de Mataró, Teresa Robert; i el secretari general de la Unió de Botiguers de Mataró, Lluis González, han signat aquest matí el Pacte pel Comerç 2015-2017.


 

El Pacte pel Comerç és un marc de consens destinat a orientar l’estratègia i les línies d’actuació que des de l’administració i les entitats sectorials cal dur a terme per afavorir un model comercial òptim per a la ciutat i garantir el seu creixement com a motor econòmic i element de cohesió social i territorial.

 

Les accions que se’n derivaran es basen en l’interès per consolidar un model comercial basat en els següents atributs:

 

- Divers, de qualitat, professionalitzat, innovador i socialment responsable

- Singular i especialitzat en quant a oferta i valors

- Complementari i experiencial, associat a altres motivacions de visita (cultura, restauració, platges i front marítim)

 

Els signants, als quals s’han sumat altres entitats com l’Associació de Marxants del Maresme, ASOMERCAT, Bulevards Mataró, i el Gremi d’Hostaleria i Turisme, reconeixen la perspectiva transversal del comerç i la importància del seu rol social, urbà i territorial, i es comprometen a treballar conjuntament mitjançant taules de treball mixtes.

 

El text de l’acord signat avui va ser aprovat en el Ple ordinari d’abril, celebrat dijous passat.

 

Eixos i compromisos

 

El Pla s’estructura en eixos, dels quals se’n deriven els següents compromisos:

 


  1. Visió integrada: model comercial. Sinergies amb altres sectors


 



    1. Donar suport institucional al model comercial propi de Catalunya

    2. Crear una taula de treball interdepartamental que vetlli per la planificació integrada de les actuacions que configuren l’agenda de la ciutat

    3. Treballar amb la resta de sectors, en especial amb el Gremi d’Hostaleria

    4. Estudiar la viabilitat d’un pla d’usos pel centre urbà

    5. Vetllar pel comerç urbà tot prioritzant les implantancions al centre i minimitzant els efectes de les possibles implantacions a la perifèria.



 


  1. L’Espai Comercial


 



    1. Vetllar perquè l’urbanisme propiciï espais singulars, agradables i acollidors

    2. Promoure l’execució de les obres pendents derivades dels convenis de col·laboració entre l’Ajuntament i les principals associacions comercials i de restauració (2004 i 2007):



Carrer d’Argentona (entre La Riera i al Muralla del Tigre)

Carrer de Sant Josep (entre la Muralla del Tigre i la Riera

Plaça Gran

Carrer de Miquel Biada (entre c. Joan Larrea i d’Alfons XII)

Carrer de Sant Benet

Ronda d’Alfons XII (entre c. de Torrijos i c. de Miquel Biada, excepte la vorera d’El Corte Inglés)

Ronda Joan Prim (entre c. de Miquel Biada i c. de Velázquez)

Carrer de Tetuan (entre c. Velázquez i c. de Miquel Biada)

Carrer d’Iluro

Carrer de Goya

Carrer de Cuba (entre c. de Sant Benet i c. de Sant Cugat)

Carrer de Cuba (entre c. de Sant Cugat i Camí Ral)

Carrer de Sant Josep (entre El Torrent i Muralla del Tigre)

Plaça de les Tereses

Carrer de Cosme Churruca

Carrer de Joan Larrea

Ronda de Leopoldo O’Donnell

Avinguda de la Gatassa

 

2.1. Senyalització:

            -Nova senyalització direccional d’accés a la ciutat vinculada a les obres de millora de Mataró Oest de la C-32 i l’enllaç amb la C-60 al Sorrall.

            -Nova senyalització en trama urbana, ampliant i millorant la vinculada als aparcaments i als allotjaments turístics

2.2. Neteja:

            -Intensificar la neteja periòdica dels carrers comercials

2.3.Aparcament:

            -Garantir l’aparcament suficient i accessible al centre i als grans eixos comercials, procurant preus competitius, tarifes bonificades, paquets d’hores, pagament per mòbil...

 


  1. La promoció i difusió del comerç


Establir una estratègia que determini trets identificatius del comerç local, integrada en el Pla d’Actuació per a la Promoció de la Ciutat, que contempli el treball conjunt entre els diferents agents per alinear les diferents campanyes i coordinada.

 


  1. Associacionisme comercial

    1. Tenir una visió integradora del comerç, integrant en els consells territorials sessions monogràfiques sobre comerç i activitat econòmica

    2. Reactivar la comissió interdisciplinària del comerç de l’Ajuntament




 


  1. Dinamisme, innovació i adaptació

    1. Reforçar les línies formatives pels comerciants

    2. Facilitar eines i canals d’informació i d’intermediació i garantir les mesures necessàries en matèria de consum

    3. Emprenedoria i acollida empresarial: agilitzar, facilitar i acompanyar el iniciatives d’implantació a través de l’oficina de l’empresa i dels serveis d’assessorament tant del TecnoCampus com de la Direcció de Promoció Econòmica

    4. Difondre i promoure el producte de proximitat, especialment el fresc, destacant el paper dels mercats

    5. Impulsar mesures adreçades a la integració en el comerç i la restauració de productes adaptat als perfils dels consumidors (intoleràncies alimentàries).

    6. Fomentar les accions vinculades a l’Agenda 21




 


  1. Sostenibilitat econòmica de les entitats del món del comerç

    1. Continuar preveient partides municipals per aquestes entitats. Cal revisar-les anualment i adaptar-les a la conjuntura

    2. Iniciar un procés d’homogeneïtzació de les taxes municipals vinculades a ocupacions d’espais i/o altres epígrafs per a la celebració d’activitats de dinamització

    3. Afavorir la generació d’ingressos de les entitats del món del comerç