Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Nou carril bici al carrer de Joaquim Puig i Pidemunt

Escoltar

Nou carril bici al carrer de Joaquim Puig i Pidemunt

L’Ajuntament ha iniciat els treballs per connectar el tram de carril bici del Camí del Sant Crist, que es va construir al 2019, amb el de l’avinguda de Lluís Companys. El nou tram, de 500 metres, transcorre pel carrer de Joaquim Puig i Pidemunt, que ha passat a tenir un únic sentit de circulació per a la resta de vehicles. A més, es guanyen places d’aparcament i es pacifica el trànsit regulant la circulació de les cruïlles amb dues noves rotondes.

Senyalització del nou carril bici. Foto. Ajuntament
Senyalització del nou carril bici. Foto. Ajuntament

El nou tram de carril bici transcorre per la calçada, amb un sentit de circulació al costat de cada vorera, i quedarà separat de la circulació de la resta de vehicles per una línia d’aparcament. Els treballs suposen la senyalització vertical i el pintat del carril bici, així com dels passos de vianants i les places d’estacionament, que seran més nombroses i estaran disposades en cordó i en semibateria.

També se senyalitzaran dues noves rotondes per pacificar el trànsit a les interseccions amb els carrers tranversals de Pablo Iglesias i de Francesc Layret. El carrer de Josep Puig i Pidemunt ha quedat en sentit únic per a la resta de vehicles, que ara només poden circular en direcció Barcelona. També s’ha fet d’un únic sentit el tram dels carrers de Pablo Iglesias (sentit mar) i de Francesc Layret (sentit muntanya), entre el carrer de Manuel Serra i Moret i el carrer de Josep Puig i Pidemunt.

Els treballs, adjudicats a l’empresa SEVIMAR, tenen un cost de 48.396,06€ (IVA inclòs) i es preveu que estiguin enllestits durant la primera quinzena de gener.

La posada en marxa del carril bici al carrer de Josep Puig i Pidemunt i al Camí del Sant Crist forma part del Pla d’acció integral de millora dels Polígons d’Activitat Econòmica, un conjunt d’actuacions en la mobilitat, l’enllumenat, l’espai físic i la reactivació econòmica dels polígons Pla d’en Boet, Les Hortes del Camí Ral, el Rengle I i II, i Balançó i Boter. El Pla s’està desenvolupant des de maig de 2019 amb una inversió global de 2 milions d’euros, dels quals 1,7 milions són subvencionats per la Diputació de Barcelona. Precisament, en el marc d’aquestes actuacions al desembre s’han replantat més de 70 arbres en el polígon de Pla d’en Boet.


El projecte de l’anella ciclista

Més enllà de la posada en marxa del nou tram de carril bici, l’Ajuntament té previst licitar i adjudicar durant el primer trimestre de 2021 el projecte de l’anella ciclista de Mataró per iniciar les obres la propera primavera.

El projecte permetrà doblar, millorar i interconnectar la xarxa de carrils bici de la ciutat creant un traçat circular de més de 16 km. L’anella transcorre de manera perimetral pels límits del Centre-Eixample, i coincideix amb les vies considerades com a xarxa primària viària, facilitant els desplaçaments fins als polígons d’activitat econòmica, el TecnoCampus, l’estació de Renfe i altres dels llocs i equipaments que generen més mobilitat a la ciutat. També es complementarà amb ramals de connexió per comunicar ràpidament aquest perímetre amb el Centre de la ciutat, i connectar-lo amb els municipis veïns d’Argentona i Cabrera de Mar pel Camí del Mig, i amb Sant Andreu de Llavaneres a través del Camí de les Cinc Sènies. En total, s’habilitaran 12 nous trams de carrils bici segregats del trànsit motoritzat.


Galeria d'Imatges

Publicat a