Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Més de 240 alumnes de Mataró han fet un taller sobre els rumors i les seves conseqüències

Escoltar

Més de 240 alumnes de Mataró han fet un taller sobre els rumors i les seves conseqüències

Hi han participat l’institut Pla d’en Boet i l’escola Pia Santa Anna



L’Ajuntament, a través del Servei de Projectes Transversals, Participació i Ciutadania, ha impartit aquest curs escolar un taller sobre els rumors i els seus efectes. Al taller hi han participat 242 alumnes de secundària de l’institut Pla d’en Boet i l’escola Pia Santa Anna. Aquesta formació forma part de l’oferta educativa municipal adreçada als centres d’ensenyament.


 

El taller “Convivència i rumors, com ens afecten, com els gestionem” té per objectiu mostrar la inconsistència de la cadena estereotip-prejudici-tòpic/rumor i que els joves reflexionin de forma participativa sobre les causes dels prejudicis, a més d’oferir-los eines perquè puguin gestionar de manera constructiva els estereotips i rumors i que potenciïn les seves habilitats i estratègies de resposta. El taller també afavoreix que els alumnes proposin accions individuals i col·lectives per treballar-ho.

 

De l’institut Pla d’en Boet, i durant el desembre, hi van participar 95 alumnes de 3 grups diferents i el maig es va fer el taller a l’escola Pia Santa Anna a 147 alumnes i de 5 grups diferents, ambdós del segon cicle de l’ESO.

 

El taller va consistir en dues sessions en les quals es van oferir eines perquè els participants poguessin gestionar de manera constructiva els estereotips i els rumors i alhora potenciar les habilitats i estratègies de resposta.

 

Finalitzat el taller, els alumnes han fet diferents activitats per sensibilitzar la resta d’alumnes del centre escolar com pancartes i cartells (sobre assetjament, rumors i discriminació) o enquestes, entre d’altres, utilitzant la metodologia de l’Aprenentatge Servei: una proposta educativa que combina processos d’aprenentatge i de servei a la comunitat en un sol projecte ben articulat, amb el qual els participants es formen treballant sobre necessitats reals del seu entorn amb l’objectiu de millorar-lo.