Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La renovació del paviment d’11 vials i espais públics reduirà el soroll provocat per la circulació de vehicles

Escoltar

La renovació del paviment d’11 vials i espais públics reduirà el soroll provocat per la circulació de vehicles

També es millora l’accessibilitat dels vianants

El Servei de Manteniment i Serveis de l’Ajuntament ha començat aquesta setmana els treballs de renovació dels paviments d’11 vials i espais públics de Mataró. Les obres inclouen la renovació de voreres i calçades, l’execució de diverses cruïlles o trams de carrer en prioritat invertida, la senyalització horitzontal i l’execució de nous embornals, a més de la substitució dels existents. Als vials principals s’instal·larà a la calçada asfalt que redueix el soroll.

 

Els carrers i espais afectats per les obres són els següents:

 

- Ronda de Miguel de Cervantes

S’actuarà sobre la calçada en el tram comprés entre la plaça de Puerto Rico i l’avinguda del Maresme, amb una longitud aproximada de 510 metres. Es col·locarà asfalt sonoreductor als carrils de circulació i es pavimentaran les zones d’aparcament i carril bici.

 

- Passatge de la Marató

La zona afectada serà tot el vial, amb una longitud de 55 metres. El projecte preveu la formació del vial en prioritat invertida, inclosa la cruïlla amb el carrer de la Marató.

 

- Aparcament del cementiri de les Valls

Es preveu la formació d’un aparcament amb 15 centímetres de formigó i es col·locaran pilones per evitar que els vehicles ocupin la vorera.

 

- Carrer de Manuel José Quintana

L’obra inclou tot el vial, en el tram comprés entre el carrer de l’Arquebisbe Jaume Creus i el carrer de Sant Ramon. A les cruïlles dels dos carrers s’ampliaran les voreres per minimitzar el recorregut dels vianants. També està previst que la cruïlla amb el carrer de Sant Ramon sigui en prioritat invertida per tal de suprimir la barrera arquitectònica existent.

 

- Carrer de Queralbs

L’espai d’actuació serà tot el vial amb una longitud aproximada de 180 metres. Per tal de donar continuïtat als itineraris de vianants del carrer, es formaran cruïlles en prioritat invertida en els passos del Camí dels Capellanets i del carrer de la Mare de Déu de Núria.

  

- Passeig d’Antoni Martí Cabanellas

La zona afectada serà la calçada, amb una longitud aproximada de 200 metres, en el tram comprés entre la ronda Alfonso X el Savi i l’avinguda d’Amèrica. Per tal de donar continuïtat als itineraris dels vianants, es formaran cruïlles en prioritat invertida a les cantonades amb el passatge d’Antoni Martí Cabanellas, el carrer de Josep Maria Andreu i el carrer dels Guaranís.

 

- Carretera de Mata

L’obra inclou el tram comprés entre la ronda de Rafael Estrany i el carrer de la Foneria, amb una longitud aproximada de 480 metres, per tal de millorar l’accés i sortida de la ciutat cap a la C-32. En el tram entre la riera de Sant Simó i el carrer de l’Energia, es preveu construir una vorera al costat nord d’1,5 metres d’amplada. Es construiran guals de vianants als extrems per connectar-lo amb les voreres de la calçada lateral. Al costat sud de la carretera de Mata, en una longitud de 60 metres i adossat a la riera de Sant Simó, es construirà un aparcament en bateria.

 

- Carretera de Cirera

La zona afectada serà la calçada, amb una longitud de 480 metres, en el tram comprés entre el carrer d’Àustria i la ronda de Frederic Mistral. Es pavimentarà la zona d’aparcaments i es col·locarà asfalt sonoreductor als carrils de circulació.

 

- Carrer de Marià Andreu

El projecte contempla l’actuació a tot el vial, amb una longitud aproximada de 140 metres. Les cruïlles amb la ronda de Joan Prim i el carrer de Pompeu Fabra s’executen en prioritat invertida. Tot el carrer quedarà en prioritat invertida i es conservaran els aparcaments existents.

 

- Carrer d’Emili Cabanyes

L’espai d’actuació serà tot el vial amb una longitud aproximada de 160 metres. A les cruïlles dels carrers del Carme, Roger de Flor i Jaume Isern s’ampliaran les voreres per minimitzar el recorregut dels vianants per calçada. La cruïlla amb el carrer de Leandro Fernández de Moratín es realitzarà en prioritat invertida.

 

- Carrer de Santa Llúcia

S’actuarà sobre la calçada, amb una longitud aproximada de 80 metres. Les cruïlles amb el carrer de Santa Caterina i de Premià es realitzaran en prioritat invertida.

 

Els treballs han començat per la carretera de Mata. La setmana que ve s’iniciaran les obres al passatge d’Antoni Martí Cabanelles, a l’aparcament del cementiri de les Valls i al carrer de Santa Llúcia.

 

Les obres han estat adjudicades a UTE Millora Calçades Mataró i tenen una durada prevista de 6 mesos. El pressupost d’adjudicació és d’1.198.784,19 € (IVA inclòs). 



 

Els treballs estan finançats pel Fons Estatal d’Inversió Local (FEIL), que pretén crear ocupació mitjançant l’execució d’obra pública. L’Ajuntament durà a terme 52 obres amb els ajuts del FEIL, que suposen una inversió de 21 milions d’euros a la ciutat i una previsió d’ocupació de 582 llocs de treball.