Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El SOM adapta i amplia els serveis en format no presencial durant el confinament per arribar a més públics

Escoltar

El SOM adapta i amplia els serveis en format no presencial durant el confinament per arribar a més públics

A l’activitat regular del Servei d’Ocupació de Mataró, que des que va començar el confinament s’ha fet online i telefònicament, s’hi sumen noves accions per fer arribar ofertes de feina i de formació a través de la pàgina web.

Per poder seguir donant resposta a les persones que busquen feina, des que es va declarar l’estat d’alarma per la pandèmia de la COVID-19 que el Servei d’Ocupació de Mataró (SOM) ha traslladat a la xarxa i a l’atenció telefònica pràcticament tota la seva oferta d’orientació, formació i acompanyament, un servei que fins fa tres mesos s’oferia de manera bàsicament presencial.

Entre els serveis que s’han mantingut però s’han prestat online durant aquest període, destaquen:

-Gestió d’ofertes de feina: se n’han gestionat 68, que suposen 105 llocs de treball. S’han mobilitzat 394 persones que acomplien el perfil requerit. 21 d’aquestes ofertes han estat per cobrir llocs de treball en sectors essencials com bugaderia, neteja, comerç, geriatria, infermeria i medicina.

-Accions formatives: s’ha fet un canvi de modalitat, de presencial a virtual, de 12 accions formatives (noves programacions, planificacions didàctiques i planificacions d’avaluacions), a les quals hi ha participat 105 alumnes i 13 formadors/es. S’han seguit tutories individuals de seguiment amb tots els alumnes dels cursos. Aquesta setmana han començat noves formacions virtuals per obtenir el Certificat de professionalitat de gestió administrativa; el d’operacions d’enregistrament i tractament de dades; el d’operacions auxiliars de serveis administratius i generals; i el de professionalitat d’activitats de venda.

-Entrevistes ocupacionals: s’han atès 133 noves persones usuàries, i 88 antics usuaris han tornat a posar-se en contacte amb el SOM per activar les seves dades i actualitzar-les.

També s’han realitzat 599 tutories individuals i s’ha informat a 1169 persones d’ofertes de feina identificades en altres canals. 217 persones han participat en les activitats virtuals de dinamització dels grups de recerca de feina i 225 persones al “Parlem de feina”, que s’ha fet via WhatsApp.

D’altra banda, l’1 de juny van començar els nous tallers de l’Anem per feina, que se celebren per primer cop en format virtual; així com la Setmana de la Informació i l’Orientació Professional (SIOP), que també ha migrat a internet sota el nom “La SIOP a un clic”.

 

Noves accions

A més a més de traslladar al format virtual el gruix d’activitats que es feien presencialment, durant el confinament també s’han posat en marxa noves accions per poder prestar un millor servei als usuaris:

-SOM al teu costat: un espai al web per recollir els recursos que podien ser útils tant per a empreses com per a usuaris.

-Disseny i publicació diària del Catàleg d’ofertes de feina: recull amb actualització diària d’ofertes de feina localitzades a la xarxa i no gestionades pel SOM.

-Disseny i publicació setmanal del catàleg de formació online i gratuïta: recull de l’oferta formativa localitzada a la xarxa, tant per a usuaris com per a empreses.

-Elaboració de materials per a la recerca de feina: s’han posat a disposició dels usuaris a través de la pàgina web.

-Acord de derivació directa de candidatures a algunes ETT de la ciutat: ha permès salvar la fractura digital, ja que la inscripció a les ETT és via telemàtica, i aquest requeriment impedeix que moltes persones que no tenen les competències digitals necessàries s’hi puguin inscriure.

 

Atenció garantida durant tot l’estiu

Tenint en compte la situació d’excepcionalitat del context social i econòmic degut a la crisi derivada de la pandèmia de la COVID-19 i de les previsibles repercussions en el mercat laboral, el SOM preveu seguir donant atenció durant tot l’estiu a aquelles persones i empreses que puguin requerir els seus serveis, una atenció que se centrarà especialment en donar suport a les necessitats de cobertura de llocs de treball que es puguin anar generant en aquest període. Habitualment, el SOM tancava durant dues setmanes del mes d’agost.

Actualment, a les instal·lacions del SOM, situades al carrer de Francisco Herrera 70, ja s’han reprès els serveis mínims d’atenció presencial amb entrevistes amb cita prèvia i el Club de Feina, també amb cita prèvia i aforament limitat.