Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

La cuinera Carme Ruscalleda dóna el tret de sortida a la tercera edició de la campanya “Collits a casa”

Escoltar

La cuinera Carme Ruscalleda dóna el tret de sortida a la tercera edició de la campanya “Collits a casa”

L’Ajuntament promou la comercialització dels productes del Maresme que es venen als mercats de Mataró amb xerrades i demostracions de cuiners cada dijous

Aquest mes de març comença la 3a. edició de la campanya “Collits a casa”, que impulsa l’Ajuntament de Mataró amb l’objectiu de promoure la comercialització dels productes de proximitat que es venen als Mercats de la ciutat: Cerdanyola, Cirera Molins, l’Escorxador, plaça Gran i plaça de Cuba.


 

Els aliments que es conreen a prop de casa nostra i ens arriben directament del pagès són frescos i saludables, conserven millor les qualitats organolèptiques (gust, olor, sabor) i el seu potencial nutritiu per a una dieta sana i equilibrada.

 

La tercera edició de la campanya “Collits a casa” consisteix en la programació de diferents activitats, entre les quals destaquen un seguit de xerrades i demostracions de cuina sobre 5 productes de temporada, que aniran a càrrec dels mateixos pagesos que les conreen i dels cuiners de diversos restaurants de Mataró. L’objectiu és que aquests professionals de la cuina expliquin al públic els avantatges de treballar amb els productes de proximitat. A la vegada, la campanya intenta fomentar la coneixença i el contacte directe entre els cuiners i els pagesos i productors del Maresme.

 

El dijous 13 de març, a les 17.30 h a l’espai e-Agora del Mercat de la Plaça de Cuba, tindrà lloc la primera de les xerrades amb la cuinera Carme Ruscalleda, guardonada amb 3 estrelles Michelin pel restaurant Sant Pau de Sant Pol de Mar i amb 2 més pel seu restaurant de Tokio (Japó).

 

Després del tret de sortida de Carme Ruscalleda, cada dijous hi haurà presentacions a càrrec dels següents restaurants: Dos cuiners, la Marineta, Sangiovese, Bocca i la pastisseria Uñó. Cadascun d’ells, acompanyats d’un dels pagesos que participen a la campanya, cuinaran davant dels assistents un plat basat en algun producte de la comarca: pèsols, faves, tirabecs, carxofes i maduixes.

 

La campanya vol posar l’accent en la importància que té per a la qualitat del producte, que aquest faci el camí més curt possible per arribar al plat. Per aquest motiu, s’ha triat com a eslògan “Per menjar millor tria el camí més curt” acompanyat d’un tomàquet amb un laberint a l’interior per simbolitzar els enrevessats camins que alguns productes fan i que malmeten les seves qualitats.

 

Aquest mes es podran veure al carrer els anuncis d’aquesta campanya comercial a marquesines, mitjans de comunicacions i als autobusos urbans.