Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Una oficina d'informació resoldrà fins el desembre els dubtes dels ciutadans sobre la revisió cadastral

Escoltar

Una oficina d'informació resoldrà fins el desembre els dubtes dels ciutadans sobre la revisió cadastral

El Ministeri d'Economia i Hisenda i l'Ajuntament de Mataró han obert avui una oficina d'informació per atendre els dubtes dels ciutadans sobre la revisió cadastral. L'oficina, que funcionarà fins l'1 de desembre, estarà situada al número 20 de la plaça de Catalunya.

L'oficina estarà oberta de dilluns a divendres al matí i també en horari de tarda tres dies a la setmana. L'horari d'atenció al públic serà el següent:

  • de dilluns a divendres de 9.00 a 14.00 hores,
  • dilluns, dimecres i dijous de 15.30 a 18.00 hores.

L'objectiu d'aquesta iniciativa és que els ciutadans puguin informar-se personalment, resoldre dubtes o consultar aspectes específics de la revisió cadastral que s'ha dut a terme a Mataró.

Durant aquest mes de setembre, el Ministeri d'Economia i Hisenda està notificant individualment a tots els contribuents els valors resultants de la revisió cadastral i les quotes previstes per l'Impost de Béns Immobles del 2006. Aquesta informació s'envia per carta als domicilis dels contribuents. A més de l'oficina d'informació, també està obert per a consultes el telèfon de la Línia Directa del Cadastre (902 37 36 35).

Punt d'informació cadastral permanent

D'altra banda, l'Ajuntament de Mataró disposarà a partir d'ara i de manera permanent d'un Punt d'informació cadastral, on els ciutadans podran obtenir determinada informació i certificacions sense necessitat de desplaçar-se a l'oficina del Cadastre a Barcelona. Es podrà accedir als mateixos serveis que ja ofereix ara l'Oficina Virtual del Cadastre, del Ministeri d'Economia i Hisenda, amb l'objectiu principal de facilitar aquest tipus de gestions a les persones que no disposen dels mitjans informàtics i telemàtics adients.

La iniciativa es posa en marxa a diferents municipis que han arribat a acords amb la Direcció General del Cadastre del Ministeri d'Economia i Hisenda per disposar d'aquest servei.

En concret, des d'aquest punt d'informació es podrà:

  • consultar i obtenir certificació de les dades cadastrals no protegides i de la cartografia digital
  • consultar i obtenir certificació de les dades cadastrals protegides i de la cartografia digital de les finques de les que es sigui titular
  • obtenir la certificació negativa de béns immobles del propi ciutadà
  • obtenir altres serveis de consulta i certificació cadastral que s'implantin en un futur.

El Punt d'informació cadastral de Mataró estarà situat a l'Oficina d'Atenció Ciutadana de l'Ajuntament (Riera, 48), però mentre duri la campanya amb motiu de la revisió cadastral s'ubicarà a l'oficina d'informació que ha començat a funcionar avui a la plaça de Catalunya.