Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'IMPEM ha rebut una subvenció de prop de 2,5 milions d'euros del Servei d'Ocupació de Catalunya

Escoltar

L'IMPEM ha rebut una subvenció de prop de 2,5 milions d'euros del Servei d'Ocupació de Catalunya

La presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Alícia Romero, ha explicat avui en roda de premsa la subvenció que el Servei d'Ocupació de Catalunya (SOC) ha destinat a Mataró. En concret es tracta d'un ajut de 2.378.517,09 euros per realitzar i potenciar projectes i accions de foment de l'ocupació durant el 2008 i el 2009.

Amb aquesta injecció econòmica, l'IMPEM podrà implementar nous programes per incrementar la seva tasca en la creació de polítiques actives d'ocupació, desenvolupament econòmic local i de millora de la competitivitat del teixit empresarial existent.

Els projectes i accions que es beneficiaran d'aquesta subvenció es poden classificar en tres blocs segons la seva tipologia:

Projectes d'ocupació

1. Taller d'Ocupació "Servei d'atenció a les Persones": es tracta d'una actuació de 5.760 hores que oferirà la possibilitat a 24 dones de formar-se professionalment com a treballadores familiars, auxiliars de geriatria o auxiliars de la llar i cuina.

2. Plans d'ocupació: destinats a la contractació, per part de l'Ajuntament, de persones desocupades per a la realització d'obres i serveis d'interès general per a l'any 2008 i 2009. En total s'han aprovat 65 llocs de treball per a l'any 2008 i 72 per al 2009.

3. Programa d'Itineraris Personalitzats d'Inserció: adreçat a persones desocupades amb l'objecte de millorar les seves possibilitats d'inserció laboral. El programa atendrà a més de 500 persones.

Estudis de desenvolupament econòmic local

1. Estudi Ocupacional del sector de la construcció de Mataró i Maresme: l'objectiu és analitzar l'activitat productiva i l'ocupació d'un sector econòmic i un àmbit geogràfic determinat analitzant la situació ocupacional en els seus aspectes laborals, socioeconòmics i formatius. El Gremi de constructors de Mataró i Maresme, la Unió General de Treballadors (UGT) i Comissions Obreres (CCOO) són els agents implicats en aquest document que es farà des del novembre de 2008 fins al març del 2009.

2. Estudi de les necessitats formatives del personal directiu i els comandaments intermedis de les empreses del sector tèxtil al Maresme: Es vol analitzar i definir les necessitats de formació dels equips directius i comandaments intermedis de les principals empreses del tèxtil del Maresme. La Federació d'Associacions i Gremis Empresarials del Maresme (FAGEM), l'Associació d'Empresaris de Gènere de Punt de Mataró (ASEGEMA),CCOO,UGT i l'entitat del Pacte Local per a l'Ocupació són els agents implicats en aquest projecte que es desenvoluparà des del novembre de 2008 fins al març de 2009.

3. Avaluació de l'Impacte dels programes de Formació Ocupacional, Escoles Tallers i Plans d'Ocupació: l'objectiu és avaluar, del novembre de 2008 al març de 2009, la utilitat dels programes formatius i d'inserció laboral desenvolupats pel Servei d'Ocupació Municipal (SOM) de l'IMPEM en les persones usuàries i conèixer les condicions en que es produeix la inserció laboral d'aquestes persones.

4. Estudi sobre el model formatiu a desenvolupar al Programa Preincubadora: es vol dissenyar la metodologia del Programa Preincubadora en l'àmbit de la injecció motivacional a la comunitat universitària amb l'objectiu de catalitzar el procés de transformació de la universitat de Mataró en la universitat dels emprenedors. L'IMPEM, la Fundació TecnoCampusMataró (TCM), l'Escola Universitària Politècnica de Mataró, l'Escola Universitària del Maresme, empreses i associacions empresarials són els agents implicats en aquest projecte que es preveu desenvolupar des del novembre de 2008 fins al març de 2009.

5. Estudi d'oportunitats de continuïtat i reorientació del sector dels tint i estampat tèxtil: es vol realitzar un anàlisi del grup d'empreses dels tints i acabats del Maresme i les seves problemàtiques per contrastar les oportunitats d'establir aliances estratègiques entre elles o amb altres sectors del negoci tèxtil per superar les seves limitacions. Les petites i mitjanes empreses (PIMES) del sector del tinc i acabats de la comarca, la FAGEM i d'altres administracions com el Centre d'Innovació i Desenvolupament Empresarial (CIDEM) de la Generalitat són els agents que hauran d'intervenir en aquesta iniciativa que es desenvoluparà de novembre de 2008 al març de 2009.

6. El termòmetre de la cooperació local; nivell col·laboratiu, tipus de cooperació i xarxes relacionals entre PIMES del territori: es vol estudiar i dissenyar una eina per detectar el nivell col·laboratiu tipus de cooperació i les xarxes relacionals que emprenen les PIMES del territori, així com l'iterés i la motivació en aquest àmbit. Les PIMES del territori de diferents sectors econòmics són el públic objectiu d'aquest programa que té un calendari d'actuació del mes de novembre de 2008 fins al març de 2009.

7. Mataró ciutat oberta a Europa: l'objectiu és apropar la ciutadania i les empreses de la ciutat als afers europeus que els afecten; oferir una porta d'accés directe a nivell local a la informació europea; dinamitzar, facilitar i potenciar nous vincles empresarials, educatius, institucionals i ciutadans amb Europa. Com a agents implicats hi ha l'Ajuntament de Mataró i les entitats i organitzacions que treballen en aquest àmbit.

8. Avaluació de la satisfacció i la utilitat de la Borsa de Treball del SOM de l'IMPEM. Empreses usuàries 2007-2008: aquest estudi es fa en el marc del Pacte Local per a l'Ocupació de Mataró per avaluar la satisfacció, utilitat i l'ocupació generada per les empreses usuàries de la Borsa de Treball de l'IMPEM en el període 2007-2008. L'anàlisi es farà al llarg del 2009.

Campanyes i jornades

1. Campanya de comunicació per al llançament del Programa Preincubadora en l'àmbit universitari: l'objectiu general és donar a conèixer aquest nou instrument de desenvolupament territorial dintre de les polítiques de suport a la iniciativa emprenedora i donar un pas endavant en el cicle d'incubació i incorporar el concepte d'emprenedoria a la universitat. L'IMPEM, la Fundació TCM, l'Escola Universitària Politècnica de Mataró, l'Escola Universitària del Maresme, empreses i associacions empresarials són els agents implicats en aquest projecte.

2. Campanya dels serveis per al Clúster del tèxtil de Mataró-Maresme: es vol donar a conèixer el pla d'actuacions previst a les empreses del sector tèxtil i els seus serveis, que l'IMPEM, com a Punt d'Innovació del CIDEM pot oferir. Consolidació d'accions encaminades a la reorientació de les empreses del sector en termes de competitivitat . Aquesta actuació es farà al llarg del 2009 per a les PIMES incloses en el clúster del tèxtil de la comarca, Cidem, etc.

3. Setmana de la Informació i Orientació Professional a Mataró (SIOP 2008 i SIOP 2009): es vol oferir a la ciutadania un recurs integrat d'informació i orientació professional a través de la potenciació de tres elements com són l'orientació al llarg de tota la vida, la igualtat d'oportunitats i el paper dels agents socioeconòmics. La SIOP és un recurs més de l'àmbit local. Els agents implicats són tots els centres públics i privats de la ciutat que oferten formació professional reglada, formació ocupacional i continua, formació per a persones adultes, i formació universitària; els agents socioeconòmics de la ciutat i totes les entitats adherides al Pacte Local per a l'ocupació de la ciutat de Mataró; altres entitats que intervenen en l'àmbit de la formació i l'orientació al llarg de tota la vida com Educaweb, el Centre de Recursos del Maresme que depèn del Departament d'Educació de la Generalitat, les Oficines de Treball del SOC, els centres públics i privats que facin processos d'orientació i acompanyament professional i totes les persones amb inquietuds professionals que vulguin conèixer l'oferta formativa de la ciutat i/o requereixin d'assessorament professional

4. Jornades, seminaris i intercanvis de coneixement i experiències: es vol generar un punt de trobada empresarial de reconegut prestigi per a l'intercanvi i reconeixement de les millors pràctiques empresarials i per donar evidència de la complicitat entre el teixit empresarial de la ciutat i l'administració local.

5. Campanya de comunicació dels productes i serveis ofertats per l'IMPEM: l'objectiu és posicionar l'IMPEM com a referent del territori en els seus àmbits d'actuació que són l'ocupació, l'orientació, i l'emprenedoria.

D'esquerra a dreta, la presidenta de l'IMPEM, Alícia Romero, i la directora de l'IMPEM, Carme Martí.