Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

De les indianes a l'estampació digital. Mataró, 1746-2025

Escoltar

De les indianes a l'estampació digital. Mataró, 1746-2025

Visita guiada especial a l'exposició a càrrec dels Serveis educatius del Museu de Mataró. A l'exposició hi descobrirem el passat i el present de l’activitat tèxtil de l’estampació, que va convertir Mataró en la segona capital catalana de fabricació d’indianes al segle XVIII, i la primera de l’Estat espanyol en estampació de gènere de punt, al segle XX.

  • De les indianes a l'estampació digital. Mataró, 1746-2025
  • 2026-01-17T18:00:00+01:00
  • 2026-01-17T23:59:59+01:00
  • Visita guiada especial a l'exposició a càrrec dels Serveis educatius del Museu de Mataró. A l'exposició hi descobrirem el passat i el present de l’activitat tèxtil de l’estampació, que va convertir Mataró en la segona capital catalana de fabricació d’indianes al segle XVIII, i la primera de l’Estat espanyol en estampació de gènere de punt, al segle XX.

L’estampació tèxtil és una activitat practicada a Mataró des de mitjan segle XVIII, de manera gairebé ininterrompuda, fins al moment actual. Com a resultat d’un projecte de recerca, comissariat per la Dra. Assumpta Dangla, aquesta exposició pretén posar en valor una activitat vinculada a nostra la història tèxtil, que va portar la ciutat de Mataró a esdevenir la segona capital catalana de fabricació d’indianes a finals del segle XVIII, i la primera de l’Estat espanyol en estampació de gènere de punt, al segle XX.

Al llarg d’un recorregut per 280 anys d’història, i l’aportació d’objectes de les pròpies col·leccions del museu, i d’altres cedits per museus, arxius i professionals del sector que conserven una part de la memòria relacionada amb aquest tema a la ciutat de Mataró i a les comarques de Barcelona i el Maresme, l’exposició convida a descobrir l’extraordinària evolució d’una activitat que, històricament, ha aglutinat ciència, tècnica, art i disseny.

Més informació: 93 741 29 30 (de dilluns a divendres de 9 a 14h) / educacultura@ajmataro.cat

Info

  • Quan?
    17/01/2026 des de 18:00
  • Categoria

    Visita guiada

  • On?

    Can Marfà. Museu de Mataró

  • Organitzador

    Museu de Mataró - Cultura Mataró

  • Afegiu l'esdeveniment al calendari
  • Lloc web extern