Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Panòptic. Festival de Cinema de Mataró | Locus Amoenus. Espais digitals habitables i contra-normatius

Escoltar

Panòptic. Festival de Cinema de Mataró | Locus Amoenus. Espais digitals habitables i contra-normatius

La 2a edició del Panòptic. Festival de Cinema de Mataró té lloc en plena pandèmia mundial. A cura de Panòptic. Festival de Cinema de Mataró i Cruelaudia

La 2a edició del Panòptic. Festival de Cinema de Mataró té lloc en plena pandèmia mundial. La incertesa del futur i la sensació de caos associada al moment actual ens situen inevitablement en el marc mental de la distopia. Però, en un present que convida al pensament distòpic, en aquesta edició volem defensar que el futur no és una catàstrofe inevitable. El futur és la conseqüència de les nostres accions diàries per construir espais físics i digitals habitables.
En concret, volem fixar-nos en espais segurs i "contra-normatius" en l’àmbit digital, caracteritzats per la llibertat, el suport mutu o la generació de discurs, a partir de l’estètica i les eines de l’univers digital. Locus amoenus digitals que també ho són per al nostre jo analògic.
Aquests espais, generats en el si de plataformes mainstream com Instagram, els construeixen joves creadores que, a través de mems, fotomuntatges i utilitzant l’humor, la ironia, els neons, els filtres i els emojis, articulen discursos polítics i filosòfics amb un marcat caràcter subversiu. Des de reflexions sobre la identitat (dins i fora d’Internet) fins a temes que van des de les cures, les diferències de classe, la precarietat, el gènere, la sexualitat, l’exposició del cos o la depressió, entre d’altres.
The Body Backyard és el projecte d’una d’aquestes creadores, la dissenyadora audiovisual Cruelaudia, que, partint de la base d’un marc teòric que gira entorn de la idea d’avatar, qüestiona la forma en la qual s’entén el cos físic i el cos digital, i planteja el paper que l’ús d’avatars desenvolupa en el món de la publicitat i el màrqueting, així com l’avatar contextualitzat dins d’un espai digital concret, les xarxes socials i els mitjans, abandonant la idea d’avatar com alguna cosa que es concep només en videojocs.
En les entrevistes que proposa per aquesta ocasió, Cruelaudia conversa, des de l’espai digital, amb quatre creadores digitals, dues artistes visuals i dues creadores de mems, sobre les seves visions del futur.

Claudia Martín (1998, Barcelona) és dissenyadora audiovisual i artista digital a Barcelona sota el sobrenom Cruelaudia.
Estudiant la carrera de Disseny Audiovisual al BAU (Centre Universitari de Disseny de Barcelona) ha ampliat la seva formació en modelatge i animació 3D de forma autònoma. En la seva curta trajectòria ha realitzat projectes tant de disseny gràfic com audiovisuals, majorment orientats al món de la música i la moda. Des de videoclips íntegrament gravats i postproduïts, artworks en 2D i 3D, fins a visuals per a la Mercedes Benz Fashion Week.
Recentment ha finalitzat el seu Treball Final de Grau en el qual està realitzant un programa d’entrevistes a través de cossos digitals, en què replanteja l’ús del concepte avatar des de diversos punts de vista. Tenint en compte també la importància del posicionament polític en el moment sociocultural actual. A través de l’eix central del programa es tracten temes d’actualitat. The Body Backyard es pot trobar a Youtube i està íntegrament produït per l’artista, tant contingut com muntatge i imatge gràfica en 2D i 3D, estàtica i animada.

Exposició a cura de Panòptic. Festival de Cinema de Mataró i Cruelaudia.

https://cruelaudia.com
www.instagram.com/cruelaudia

Per a més informació:

http://www.mataroartcontemporani.cat/posts_exposicions/panoptic-festival-de-cinema-de-mataro-2/

Info

  • Quan?
    19/09/2020 des de 12:00
  • Categoria

    Exposició

  • On?

    Sales d’exposicions de Can Palauet

  • Organitzador

    M|A|C. Mataró Art Contemporani

  • Afegiu l'esdeveniment al calendari
  • Lloc web extern