Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Ple aprova una resolució conjunta per elaborar un pla amb l'objectiu de promocionar la ciutat

Escoltar

El Ple aprova una resolució conjunta per elaborar un pla amb l'objectiu de promocionar la ciutat

El Ple d'ahir dijous va aprovar una proposta de resolució conjunta dels grups municipals del PSC, CiU, PP, ICV-EUA i ERC per a l'elaboració d'un pla d'actuació per a la promoció de la ciutat de Mataró.

Els grups municipals estan d'acord en què Mataró disposa de recursos d'interès turístic, de contingut patrimonial, cultural, de lleure, de compres, de sol i platja, d'esdeveniments, de mar i també de muntanya entre altres. D'aquesta manera, el repte que s'ha d'afrontar és la transformació de tots aquests recursos d'interès turístic en productes turístics.

Per tant, cal explorar les possibilitats d'impulsar a Mataró un sector econòmic que, ben organitzat, treballi en la direcció i amb els objectius de definir i estructurar el turisme a la ciutat: un turisme de qualitat, econòmicament sostenible, respectuós amb el medi ambient i que posi en valor el patrimoni natural, cultural i arquitectònic de la ciutat.

La resolució creu que treballar en la promoció de la ciutat requereix un plantejament rigorós, que garanteixi l'eficàcia dels resultats, l'eficiència dels recursos destinats i la coherència al llarg dels anys, per tant s'han d'evitar les actuacions aïllades i inconnexes que no tinguin un denominador comú o una visió global de la ciutat.

Per això, els grups municipals adopten els següents acords:

1-. Des de l'IMPEM, l'Ajuntament de Mataró desenvoluparà un Pla d'Actuació per a la Promoció de la Ciutat que, de forma estructurada i a partir d'un concepte de ciutat prèviament identificat, definirà les diferents fases d'actuació, catalogarà la cartera de productes, reconeixerà els públics objectius i els seus interessos, i determinarà les actuacions necessàries amb calendari i les implicacions necessàries dels agents de la ciutat.

2-. L'Ajuntament de Mataró impulsarà la definició i el posicionament de la ciutat sobre el seu territori d'influència. El concepte resultant es recolzarà amb una marca identificativa de la ciutat, de la seva cartera de productes i del sentiment de pertinença dels seus ciutadans. Aquestes actuacions de promoció es faran de manera coordinada amb les altres actuacions de promoció i comunicació de la Corporació Municipal.

3-. De la mateixa manera, l'Ajuntament de Mataró procedirà a la identificació dels recursos de la ciutat €que són susceptibles de satisfer tant l'interès del ciutadà mataroní com a client intern, com l'interès del visitant de l'entorn d'influència€ i a la seva requalificació per transformar-los en productes turístics diferenciats i d'interès objectiu.

4-. Finalment, des de l'IMPEM es generarà i es dinamitzarà el debat per tal d'avançar en la definició del paper que ha de jugar la indústria turística a la ciutat, i es crearà una comissió que elaborarà i farà el seguiment del Pla d'Actuació per a la Promoció de la Ciutat, amb una composició, un règim de sessions i uns terminis que el mateix consell de l'IMPEM determinarà. En qualsevol cas, l'elaboració d'aquest pla haurà d'estar enllestida dins l'exercici que ve, tal com preveu el Pla d'Actuació Municipal de 2004.