Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

El Pla d'Actuació per a la Promoció de Ciutat se centrarà en el concepte de "Ciutat Mediterrània"

Escoltar

El Pla d'Actuació per a la Promoció de Ciutat se centrarà en el concepte de "Ciutat Mediterrània"

El president de l'Institut de Promoció Econòmica de Mataró (IMPEM), Antoni Civit, ha presentat avui el Pla d'Actuació per a la Promoció de la Ciutat. Aquest projecte, elaborat i liderat per l'IMPEM, és la reflexió estratègica i estructurada sobre el paper turístic de Mataró i implica les primeres passes que la ciutat farà per introduir-se, amb rigor i fonaments, en l'economia turística.

La presentació del Pla d'Actuació per a la Promoció de la Ciutat, que ha tingut lloc a la sala de Juntes de l'IMPEM a les 9 del matí, ha anat seguida d'una visita durant tot el matí per diferents indrets de Mataró inclosos entre les propostes turístiques a desenvolupar. La Casa Coll i Regàs, la botiga modernista La Confianza, el conjunt barroc de la Capella dels Dolors, el TecnoCampus i el Port de Mataró han estat alguns dels indrets visitats.

El posicionament turístic

El Pla assenta les bases de l'actuació turística en els propers anys. El posicionament turístic de Mataró es basarà en quatre eixos: Mar i Natura, Comerç, Cultura i Tecnologia. Aquestes quatre línies de treball conformen l'eix central del concepte aglutinador "Mataró, ciutat mediterrània". Explotar l'atractiu de la platja de Mataró, el potencial del comerç de la ciutat, el referent de Les Santes com a Festa Major, el patrimoni modernista o projectes tecnològics com el TecnoCampus s'inclouen dins de cadascun d'aquest eixos.

D'altra banda, el Pla d'Actuació per a la Promoció de la Ciutat fins el 2007 està estructurat en quatre pilars:

- Programa de competitivitat: accions pel foment de la competitivitat del sector

- Programa de gestió: elements per a una gestió eficaç i eficient del projecte turístic

- Programa de productes: cartera de productes turístics i/o d'atractivitat

- Programa de promoció i comunicació: estratègia de comunicació i aplicació concreta a cada mercat i cartera de productes

Procés d'elaboració del Pla

Pel que fa els productes turístics a explotar, el Pla ha detectat inicialment més de 100 propostes, el desenvolupament de les quals s'estudiarà en els propers anys. Entre les accions a desenvolupar per a l'any 2005 el Pla recull propostes com la incorporació de Mataró al programa "turisme blau" de la Diputació de Barcelona, la incorporació del sector turístic al pacte local per a l'ocupació, la posada en marxa d'una oficina de turisme, la vinculació del comerç a l'eix mediterrani, l'impuls a la creació d'empreses vinculades al sector turístic

Per dissenyar el Pla d'Actuació s'ha fet un treball previ de recerca i estudi tant dels models turístics implantats per altres ciutats, com Badalona, Granollers i Terrassa, com dels recursos existents a Mataró. A més, s'han recopilat les dades obtingudes mitjançant el procés de participació ciutadana desenvolupat entre els mesos de juny i novembre a l'espai Consensus del web municipal i a través d'una enquesta formulada a 900 persones. El qüestionari, que s'ha fet tant veïns com visitants ocasionals de la ciutat, preguntava sobre els hàbits, motivacions i percepció de la ciutat.

D'altra banda, una comissió de seguiment, constituïda per representants dels grups municipals i de diverses entitats vinculades a l'activitat econòmica i social de la ciutat, ha participat en el desenvolupament de les diferents fases del Pla i ha validat la tasca realitzada fins al moment.