L'Ajuntament enllesteix la campanya d'inspeccions 2004 als tallers d'electrodomèstics i de reparació d'automòbils
El Servei de Benestar Social, Salut, Consum i Nova Ciutadania de l'Ajuntament de Mataró, amb la col·laboració de la Diputació de Barcelona, duu a terme des del mes d'octubre la segona fase de la campanya d'inspecció informativa als tallers de reparació d'electrodomèstics i als tallers de reparació d'automòbils del municipi. L'objectiu de la campanya, que forma part del programa d'inspecció municipal de consum de la Diputació, és verificar el grau de compliment de la normativa vigent en els establiments dedicats a aquestes activitats.
Les inspeccions fan especial atenció a la indicació de preus, etiquetatge, i normes de qualitat, aspectes directament relacionats amb la protecció del consumidor que estableix l'Estatut del Consumidor i la normativa concordant de cada sector d'activitat. Enguany s'han visitat 35 tallers de reparació d'electrodomèstics, que són tots els que funcionen a Mataró, i 58 tallers de reparació d'automòbils, una quarta part dels que hi ha a la ciutat.
La campanya s'ha desenvolupat en dues fases. Entre els mesos de maig i juny tècnics inspectors degudament acreditats van visitar els establiments per comprovar la seva adaptació a la normativa i, en el cas que es trobessin incorreccions, informar els responsables dels aspectes pendents d'adequació. Durant la segona fase, que va començar a l'octubre, s'han reiterat els controls per comprovar si les deficiències detectades s'han solucionat.
L'Ajuntament té previst donar continuïtat a la campanya durant el 2005, per finalitzar les inspeccions a la totalitat de tallers de reparació de vehicles que funcionen al municipi.