Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'Ajuntament signa un conveni amb 17 gremis i associacions per posar en marxa un nou servei de recollida de residus comercials

Escoltar

L'Ajuntament signa un conveni amb 17 gremis i associacions per posar en marxa un nou servei de recollida de residus comercials

L'Ajuntament de Mataró ha signat avui un conveni de col.laboració amb 17 gremis i associacions empresarials i comercials de la ciutat per la posada en marxa del nou servei municipal de recollida de residus comercials per al proper 2005.

La modificació de la llei reguladora dels residus de Catalunya (Llei 15/2003 de 13 de juny) estableix que totes les activitats que generen residus comercials (comerç al detall i a l'engròs, hostaleria, bars, mercats, oficines i serveis) els han de gestionar elles mateixes, és a dir, els titulars de l'activitat hauran de lliurar els residus que generin a un gestor autoritzat o s'hauran d'acollir al sistema que proposi el seu Ajuntament.

Així, el conveni contempla per una banda que l'Ajuntament posarà en marxa un servei de recollida de residus comercials a la ciutat, a partir de gener de 2005, amb la finalitat de facilitar als comerciants i empresaris el compliment de les obligacions derivades d'aquesta nova llei i, per l'altra, que les associacions i gremis donen suport a aquesta iniciativa.

La mesura té com objectiu reforçar el compromís amb la sostenibilitat i conseqüentment l'estalvi de recursos naturals amb una millora del tractament dels residus comercials.

El conveni l'han signat l'alcalde, Joan Antoni Baron, i els representants de les 17 entitats col.laboradores.

Gremis i associacions empresarials i comercials adherits

. Cambra Oficial de Comerç, Indústria i Navegació de Barcelona, delegació del Maresme

. Associació Nou Centre Nou Parc

. Associació de Comerciants Gran Botiga

. Associació de Venedors del Mercat de la Plaça de Cuba

. Centre Comercial plaça de Cuba i Rodalies

. Unió de Botiguers de Mataró

. Associació de Marxants del Maresme

. Associació de Comerciants de la plaça Gran i Rodalies

. Cellers de Mataró

. GENTIC

. Comunitat de Propietaris del Mercat de Cerdanyola

. ASEGEMA

. Associació de Joves empresaris i professionals del Maresme

. Gremi d'Hostaleria i Turisme de Mataró

. Gremi de Perruqueria i Estètica de Mataró i el Maresme

. Gremi de Perruquers d'Homes de Mataró i Comarca

. APIMETEX (Associació petita i mitjana empresa del

tèxtil de Mataró i el Maresme)

Aquest compromís resta obert perquè s'hi puguin anar acollint més entitats.

En què consisteix aquest nou servei de recollida de residus comercials?

Donat que els comerciants i empresaris tenen l'obligació de gestionar els seus propis residus, l'Ajuntament ha creat un nou servei per facilitar-ne aquesta tasca que es posarà en marxa a partir del 7 de gener de 2005.

El nou servei municipal de recollida de residus comercials és voluntari. Els titulars de les activitats podran contractar un gestor privat que faci la recollida dels residus o acollir-se al nou servei municipal. El gestor, però, haurà d'estar autoritzat per l'Agència de Residus de Catalunya i homologat per l'Ajuntament.

Així, la setmana vinent començarà una campanya perquè els 8.000 titulars d'activitats que es calculen a la ciutat en tinguin coneixement. La campanya consistirà en l'enviament d'una carta explicativa, un fulletó informatiu i un document d'autoliquidació i declaració de residus.

Amb el document d'autoliquidació, segons uns barems establerts, l'empresari podrà calcular quin serà el cost de la recollida que haurà d'abonar a l'Ajuntament i si l'empresari s'acull al servei municipal haurà d'enviar aquest full abans del 17 de desembre a l'Ajuntament. Si la recollida la fa un gestor privat aleshores s'haurà de remetre a l'Ajuntament un comprovant conforme s'estableix aquest contracte.

El preu públic per a aquest nou servei, que està previst que s'aprovi en el ple extraordinari de demà, dependrà de la superfície de l'establiment, del tipus de residu i de la quantitat de quilos que generi. En tot cas, es tracta del preu de cost.

Recollida de residus i calendari

El servei municipal farà quatre tipus de recollida diferents: rebuig; paper i cartró; envasos i vidre i fracció orgànica i el portarà a terme els mateixos concessionaris que estan fent la recollida de la brossa diària de la ciutat.

Pel que fa al calendari, a cada productor que s'adhereixi al servei se li comunicarà en quins horaris i de quina manera haurà de dipositar els seus residus.

També s'atendran serveis especials per tipus de residu, periodicitat de recollida o per un col.lectiu determinat (per exemple els mercats o el port).