Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'alcalde visita les obres del nou passeig Marítim del Port

Escoltar

L'alcalde visita les obres del nou passeig Marítim del Port

L'alcalde de Mataró, Joan Antoni Baron, ha visitat aquest matí les obres d'urbanització del nou tram del passeig Marítim en l'àmbit del Port. El projecte, que promou i financia el Consorci Port Mataró, integrat per l'Ajuntament de Mataró i la Generalitat de Catalunya, consisteix en la urbanització de l'espai que queda entre les instal·lacions portuàries i les vies del tren (davant de l'estació de Renfe). Les obres permetran relligar el passeig Marítim actual amb el passeig de palmeres que acaba al pas subterrani de la Porta Laietana.

Els treballs, que van ser adjudicats a l'empresa Copcisa SA per un import de 2.432.324 euros, van començar el passat mes d'abril i tenen un termini d'execució previst és de 9 mesos. La contractació i gestió de l'obra correspon a l'empresa GISA i la direcció tècnica va a càrrec de l'empresa Geovial.

Característiques del projecte

L'àmbit d'actuació té uns 700 metres de longitud i 45 metres d'ample. Està delimitat per la construcció de dues rotondes, una situada a l'entrada nord (actual accés al Port) i una altra al sud (a l'alçada de la zona de pescadors), que milloraran l'accés a les instal·lacions portuàries i reordenaran el trànsit rodat.

Els dos accessos quedaran units per un vial de dos carrils de circulació, cadascun d'ells de 3'5 metres d'amplada. També disposat de manera longitudinal, a la banda de mar, hi haurà un altre vial per accedir a la zona d'aparcament restringit i, en la zona més propera als edificis del Port, quedarà situat el passeig destinat als vianants.

La urbanització del passeig suposa també la construcció de 170 places d'aparcament lliure en superfície, situades a la zona pública a banda i banda del nou vial de circulació exterior, i d'unes 300 noves places a la zona d'accés restringit pel Consorci Port Mataró.

Per la seva banda, el passeig per a vianants tindrà una amplada de 8'3 metres i s'urbanitzarà amb llambordins de tipus ceràmic. Al llarg del passeig es col·locaran bancs i cadires d'estil neoromàntic, papereres, fonts i mòduls d'aparcament per a bicicletes. L'enllumenat públic a l'àmbit del passeig consistirà en la instal·lació de columnes de 4 metres d'alçada a la banda dels edificis i de fins a 8 metres a l'altre marge.

El projecte inclou l'enjardinament de les zones d'aparcament i la plantació de diferents espècies d'arbres, tant al passeig com a banda i banda del vial, configurant una franja paral·lela a les vies de Renfe amb l'objectiu de generar una pantalla visual i acústica. Pel que fa els serveis, s'ha de redefinir la xarxa de drenatge i projectar la nova xarxa de sanejament i de baixa tensió en previsió de futures edificacions a la zona sud del Port.

Tot i que en aquesta fase del projecte no es contempla executar el pas soterrat d'accés a la ronda de Barceló, la zona es deixarà preparada per quan es pugui dur a terme l'obra.

Execució en dues fases

Les obres s'estan executant en dues fases. La primera fase ha consistit en la construcció del vial exterior adossat al mur de Renfe.

Un cop han estat en marxa el nou vial exterior i la zona d'aparcament lliure a banda i banda del mateix, la segona fase, que és la que s'està executant actualment, consisteix en la urbanització del passeig de vianants i de l'aparcament interior.

En aquest moment, també s'està executant la connexió entre el passeig Marítim i la Porta Laietana. Aquests treballs, que van començar a principis d'octubre, tindran una durada aproximada de 2 mesos. Amb motiu d'aquests treballs, aquest accés ha quedat tallat al trànsit.