Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

L'IMPEM posa en marxa dues accions destinades a promoure la vessant turística de la ciutat

Escoltar

L'IMPEM posa en marxa dues accions destinades a promoure la vessant turística de la ciutat

L'Institut Municipal de Promoció Econòmica (IMPEM) ha posat en marxa dues noves iniciatives que s'emmarquen en el Pla d'Actuació per a la Promoció de la Ciutat (PAPC): la ruta del mar i la jornada "Mataró, ciutat Mediterrània: un repte, una aposta de futur".

Les dues accions, que es basen en el concepte de "Mataró, ciutat Mediterrània", s'adrecen a dos públics diferents amb l'objectiu comú del desenvolupament i la promoció de la ciutat.

La ruta del mar és la primera ruta guiada destinada a donar a conèixer la tradició marítima de Mataró i està adreçada a tots els públics.

La jornada "Mataró, ciutat Mediterrània: un repte, una aposta de futur" és una jornada que té com a finalitat el plantejament i el debat de quina ha de ser l'aposta de Mataró davant el nou repte del turisme com el resorgiment d'una nova activitat. Mataró té atractius suficients com són els naturals, culturals o comercials per oferir als propis ciutadans i als visitants. La jornada està dirigida als empresaris locals vinculats al sector turístic i tindrà lloc el proper 4 de juliol al NH Hotel Ciutat de Mataró (Camí Ral, 648 de Mataró).

Una ruta vora el mar

La ruta del mar està adreçada als ciutadans i visitants que vulguin redescobrir la història marinera i naviera de Mataró. La ruta pretén mostrar el present, passat i futur de la relació entre el mar i la ciutat. Així com també el patrimoni relacionat amb el mar (casetes dels pescadors), l'impacte del ferrocarril, la vida dels pescadors i l'entorn natural de la costa (l'Alguer de Mataró), entre d'altres aspectes.

L'itinerari, que té una durada de quasi dues hores i es farà a peu, s'inicia a l'ermita de Sant Simó, transcorre pel passeig Marítim i finalitza al Port. Al llarg de la ruta es fan 7 parades que són les següents:

. L'Ermita de Sant Simó: història i patrimoni

Parada 1: Ermita de Sant Simó

. L'entorn natural: l'Alguer de Mataró

Parada 2: Passeig Marítim € riera de Sant Simó

. El comerç i la navegació

Parada 3: Passeig Marítim - "Casetes de pescadors"

. L'oci i lleure dels mataronins a finals del segle XIX i principis del XX: els banys

Parada 4: Passeig Marítim davant el Centre Natació Mataró

. Els pescadors: costums, tradicions i anècdotes

Parada 5: Passeig Marítim davant de "Can Dimas"

. Miquel Biada i el primer ferrocarril de la península

Parada 6: Passeig Marítim davant del pas subterrani del carrer de Sant Agustí

. El port de Mataró

Parada 7: El port

Està previst que la ruta, guiada i explicada per un guia turístic, es faci cada dissabte i dilluns a partir del 2 de juliol i fins al 10 de setembre a les 19 h, tot i que està previst que la ruta s'incorpori a l'oferta turístico-cultural permanent de la ciutat. També es podran concertar visites per a grups al telèfon d'atenció ciutadana 010.

Per tal de promocionar-la aquest estiu serà gratuïta.

La ruta del mar se suma a l'oferta d'altres recorreguts que es fan des del Museu de Mataró com són la Ruta Puig i Cadafalch. Mataró - Argentona; la Ruta modernista a Mataró i les visites guiades al Clos Arqueològic de Torre Llauder, a la Basílica de Santa Maria i al conjunt dels Dolors i a les exposicions temporals del Museu de Mataró.

Una jornada dedicada al turisme

La nova realitat socioeconòmica global comporta que les economies locals estiguin immerses en un procés de canvi. Els municipis amb atractius suficients com són els naturals, els culturals i els comercials entre d'altres, tenen en el turisme una oportunitat de generació de nova activitat: aquest és el cas de Mataró. Aquesta jornada té per objectiu el plantejament i el debat de quina ha de ser l'aposta de la ciutat de Mataró davant aquest nou repte.

El programa serà el següent:

9 - 9.15 h

Acreditacions dels assistents

9.30 - 9.45 h

Inici de la jornada

Sr. Pere Almera i Puiggròs, president del Consell Comarcal del Maresme i del Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme.

Sr. Josep M. Martín i Amargant, president del Gremi d'Hostaleria i Turisme de Mataró i el Maresme.

Sr. Joan Antoni Baron i Espinar, alcalde de Mataró.

10 - 10.45 h Presentació institucional de l'Ajuntament de Mataró

"Turisme i Mediterraneïtat, l'aposta de Mataró"

a càrrec del Sr. Joan Antoni Baron i Espinar, alcalde de Mataró.

Presentació del concepte Mataró ciutat mediterrània i de l'aposta sectorial del Turisme com a oportunitat de creació d'empreses.

"L'estratègia de Mataró" a càrrec de la Sra. Alícia Romero Llano, presidenta de l'Institut Municipal de Promoció Econòmica (IMPEM).

Exposició dels quatre programes del pla d'actuació per abordar el sector turístic a la ciutat.

10.45 - 11.15 h Pausa cafè

11.30 - 12 h Programa de competitivitat

"Continguts i actuacions a executar fins al 2007"

a càrrec de la Sra. Mireia Ràfols i Tomàs, directora de l'IMPEM.

"Creació d'espai turístic: presentació dels projectes urbanístics del front marítim de Mataró"

a càrrec del Sr. César Fernàndez, gerent de Promocions Urbanístiques de Mataró, SA (PUMSA).

12.05 - 12.30 h

Programa de gestió i implementació

"Model de gestió: instruments per a l'eficàcia i l'eficiència"

a càrrec de la Sra. Emma Feriche i Bartra, cap de Servei de Promoció de Ciutat i Empresa de l'IMPEM.

"La gestió com a element clau al sector turístic" a càrrec de la Sra. Dolors Celma, professora d'Organització d'Empreses i Control de Gestió de l'Escola Universitària del Maresme.

12.35 - 13 h Programa de productes

"Continguts i actuacions a executar"

a càrrec del Sr. Àngel Remacha, cap de Secció de Promoció de Ciutat i Comerç de l'IMPEM.

"Festival Mataró, cruïlla de cultures, experiència empresarial en creació de producte turístic"

a càrrec del Sr. Jordi Herreruela, representant de Visual Sonora SCCL.

"Presentació del Pla especial del Port de Mataró"

a càrrec del Sr. Joan Bellavista, gerent del Port de Mataró.

13.05 - 13.30 h Programa de comunicació

"Actuacions a executar"

a càrrec de la Sra. Emma Feriche i Bartra, cap de Servei de Promoció de Ciutat i Empresa de l'IMPEM.

"Presentació de la marca Mataró ciutat mediterrània"

a càrrec del Sr. César Martín, cap de Secció d'Imatge de l'Ajuntament de Mataró.

13.45 - 14.15 h Debat obert

14.30 - 15.30 h Dinar bufet

15.45 - 17.40 h

Experiències d'èxit d'altres ciutats

Moderador, Dr. José Antonio Donaire, expert docent de la Universitat de Girona i diputat pel Parlament de Catalunya.

16 - 16.30 h El cas de Barcelona com a ciutat de compres

a càrrec del Sr. Santiago Pagès, responsable del producte de Barcelona Ciutat de Compres.

16.30 - 17 h El cas de Donosti-San Sebastián com a turisme gastronòmic

a càrrec del Sr. Manu Narvaez, director del Centro de Atracción y Turismo del Ayuntamiento de Donosti.

17 - 17.30 h El cas de Sitges com a turisme cultural i turisme blau

a càrrec del Sr. Frederic Prieto, gerent del Patronat de Turisme de Sitges i director de Fase de Gestió.

17.45 - 18 h Conclusions a càrrec de la Sra. Alícia Romero, presidenta de l'IMPEM.

18 - 18.15 h Cloenda

a càrrec del Sr. Esteve Terradas, diputat de Turisme de la Diputació de Barcelona i de la Sra. Alícia Romero, presidenta de l'IMPEM.