Saltar al contingut Saltar a la navegació Informació de contacte

Mataró Bus fa balanç de les millores introduïdes en el servei amb motiu de la finalització de la Setmana de la Mobilitat

Escoltar

Mataró Bus fa balanç de les millores introduïdes en el servei amb motiu de la finalització de la Setmana de la Mobilitat

El servei públic d'autobusos urbans, Mataró Bus, va repartir als conductors de vehicle privat 500 targetes T-2, amb dos viatges gratuïts, per difondre l'ús del transport públic amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat, que s'ha celebrat del 22 al 29 de setembre. A part d'aquesta mesura de sensibilització, Mataró Bus també va premiar la fidelitat dels seus usuaris, regalant 1.500 clauers entre els viatgers de les diferents línies.

El repartiment de les T-2 als conductors de vehicle privat va tenir lloc dimecres 28. Es va distribuir un flyer, que incorporava la targeta de 2 viatges, convidant-lo a "descobrir el Mataró Bus", a utilitzar l'autobús pels seus desplaçaments per més comoditat, seguretat, puntualitat i per una ciutat més sostenible i segura.

Balanç de millores durant el 2005

Mataró Bus ha realitzat durant el 2005 diferents actuacions per millorar el servei. Entre aquestes accions destaquen:

  • Adquisició d'un autobús amb el sistema de veu adaptat a Sistema d'Ajut a l'Explotació (SAE): Mataró Bus va estrenar al mes de febrer de 2005 un nou autobús que incorpora les darreres novetats per a espais destinats a discapacitats, eliminant la barra antibolc, per tal de facilitar un millor accés a minusvàlids. Té dos places per a cadires de rodes, amb terra antilliscant que permet una major fixació de les mateixes.

  • Instal·lació de pannells informatius: s'ha millorat la comunicació amb l'usuari que espera a parada, amb la instal·lació de 5 pannells electrònics que faciliten la informació sobre el temps real que resta que arribi l'autobús. Aquests pannells es controlen des del SAE. Els pannells s'han instal·lat a les següents parades:

- Hospital de Mataró (L1, L3, L4 i L5)

- Estació de Renfe (L1, L2, L3, L4 i L5)

- Institut Català de la Salut (L0, L1 i L2)

- Universitat Politècnica (L0 i L2)

- Plaça Dr. Fleming (L4)

  • Reforç de la línia 3 els dies feiners en hores punta: a partir del 13 de juny Mataró Bus va posar un autobús de reforç, els dies feiners, a la línia 3 en les hores punta, ja que l'increment de viatgers transportats en els últims anys feia necessària la incorporació d'un nou autobús.

  • Ampliació d'horaris al vespre: a partir del 13 de juny Mataró Bus va ampliar els serveis al vespre de les línies 1, 3 i 5. Amb aquesta ampliació, aquests serveis tenen una sortida des de l'Estació de Renfe més tard de les 22.00 hores.

  • Edició de noves guies: El reforç de la línia 3 i l'ampliació dels horaris al vespre de les línies 1, 3 i 5 van quedar reflectides en l'edició d'unes noves guies amb els horaris de cada línia.

  • Canvi informació en marquesines i infobusos: per evitar les dificultats que tenien els usuaris amb cadires de rodes per poder consultar els horaris de pas de l'autobús situats en les marquesines i infobusos s'ha realitzat un canvi de la situació de la informació, ubicant a la part de baix els horaris i a la part de dalt el plànol dels recorreguts.

  • Bus Platja: per tal de millorar el transport públic a la temporada d'estiu, Mataró Bus posa en funcionament el Bus Platja, tots els dissabtes, diumenges i festius des del 24 de juny al 28 d'agost, per tal de connectar la ciutat amb les seves platges.
  • Bus Focs: la nit del 27 de juliol es va reforçar el servei amb el Bus Focs de 22.00 a 1.00 de la nit per tal de que els ciutadans pugessin desplaçar-se per veure els focs d'artifici de la Festa Major. Hi havia 6 autobusos en servei, 3 a la línia 6 i 3 a la línia 7, amb una freqüència de 15 minuts.